Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chcę kupić - proszę o opinię


bart7

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry po raz pierwszy na forum (mam nadzieję, że po zakupie Scenica zadomowię się na dobre w innych działach).

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Chcę kupić benzynę z uwagi na moje roczne przebiegi do 15 tys. km - niestety 90% sprzedawanych egzemplarzy to diesle.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Upatrzyłem coś takiego: http://otomoto.pl/renault-scenic-model-2004-1-6-16v-113km-serwi-C23548479.html

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Z drobnych mankamentów sprzedawca przyznaje się do przetarcia na kierownicy od obrączki, widoczne na zdjęciach.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Czy mógłbym prosić o opinię? Będę wdzięczny za pomoc, z góry dziękuję :-)

W wolne miejsca pomiędzy zdaniami powstawiałem szlaczki.

Przeczytaj regulamin, zwracając uwagę na zasady pisania postów.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba strasznie dużo miał poprzedni właściciel tych obrączek na każdym palcu i prawdopodobnie z drutu kolczastego.

Biorąc pod uwagę, że auto z Niemiec (zielona naklejka na szybie) i taki stan kierownicy to licznik mocno w dół kręcony.

Poza brakiem CD w radiu raczej trudno coś z fotek wywnioskować.

Postarać się o VIN i sprawdzić historię w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drobnych mankamentów sprzedawca przyznaje się do przetarcia na kierownicy od obrączki, widoczne na zdjęciach.

To co on miał za obrączkę? Jeżdże tyle lat i wiekszej głupoty nie słyszałem. Kierownica nosi znacznego użytkowania (chyba trochę więcej niż 138tys. km). Zupełnym zaprzeczeniem przebiegu i stanu kierownicy są fotele i wykładziny. Wygladają one na prawie nowe. Albo zostało to wszystko wyienione na nowe albo firma piorąca baardzo się postarała.

Z zewnatrz wygląda całkiem przyzwoicie.

Sprawdź jeszcze dokładnie ten przebieg. Najlepiej niech gościu poda VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za uwagi! Ta kierownica faktycznie wygląda na mocno zużytą. Sprzedawca twierdzi, że samochód był serwisowany w ASO do samego końca, więc jeśli tak faktycznie jest to pełna historia powinna być do wyciągnięcia. VIN już przesłałem do ASO i sprawdzą mi historię. Jakie mam wnioski wyciągnąć na temat tej kierownicy jeśli historia okaże się być bez zarzutu? Stan kierownicy faktycznie mocno odbiega od reszty samochodu - zarówno wewnątrz jak i zewnątrz.

 

Poza brakiem CD w radiu raczej trudno coś z fotek wywnioskować.

Rozumiem, że to trochę nie na temat, ale spytam przy okazji bo nie ma sensu tworzyć osobnych wątków: czy te radia miały Bluetooth? Jeśli nie to czy/jak można doinstalować? Ew. w jaki inny sposób można podłączyć do niego iPhone na potrzeby rozmów i muzyki?

 

W wolne miejsca pomiędzy zdaniami powstawiałem szlaczki.

Przeczytaj regulamin, zwracając uwagę na zasady pisania postów.

Pisałem zgodnie z zasadami języka polskiego, osobne myśli w osobnych akapitach (przywitanie, chęć kupna, upatrzony model, prośba o opinie). Co najwyżej link i info o mankamencie były kontrowersyjnie/niepotrzebnie rozdzielone. Takie formatowanie tekstu jest w stu procentach poprawne pod względem językowym oraz moim zdaniem zwiększa przejrzystość tekstu. Ale jeśli jest tu zwyczaj zlewania wszystkiego w papkę to przepraszam za faux pas i oczywiście od tej pory postaram się dostosować :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaa, obrączka, tak zrypanej kierownicy to w żadnym samochodzie poza Lublinem I którym okazyjnie się przejechałem nie widziałem... Ktoś walczył z prawą wycieraczką co zapewne efektu nie przyniosło, pewnie na końcu pióra nie ma juz wystarczającego docisku.

Radio bez Bluetooth, możesz ewentualnie kombinować z Audio Connection Box lub emulatorem zmieniarki, ale nie wiem czy to gra warta świeczki (za emulator bez BT dałem rok temu ok. 370 zł. a do tego trzeba jeszcze moduł BT dokupić i nie wiem czy w 500 zł. się zmieścisz).

Poza kierownicą i wycieraczką wygląda znośnie, ale brak zdjęć komory silnika co mogłoby też w razie co podpowiadać czy coś się z samochodem dziwnego nie działo.

Przebieg może być rzeczywisty, ale kierownica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przedmówców, dodać chcę abyś dokładnie obejrzał przód, coś ten zderzak ma dziwne szpary od błotników, jakby opadał. A książka serwisowa nie jest 100% dowodem, wystarczy, że ostatni serwis przeszedł rok temu i jest zapisany stan licznika, to oszuści wracają się do podobnego stanu, ewentualnie książkę serwisową produkuje się na zamówienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli jest tu zwyczaj zlewania wszystkiego w papkę

W moim poście także 4 wątki, bez zbędnych Enterów.

Czyżby to na papkę wyglądało sformatowane jak wyżej.

(konkluzja- riposta na tłumaczenie stanu kierownicy, wyrażenie wątpliwości co do prawdziwości przebieg, uwaga odnośnie nieprawdziwego opisu, porada co do dalszej procedury dochodzenia prawdy)

oczywiście od tej pory postaram się dostosować

Trzymamy za słowo. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie książkę serwisową produkuje się na zamówienie.

W Hamburgu(i nie tylko tam) można kupić każdy rodzaj książki a także wszystkie możliwe dyplomy. którymi posługuje się wiele osób w Polsce. Sprawdzone. :-)

Oczywiscie nie byłem zainteresowany, ale jak się chce to można. Oprócz tego pełno pustych, starych książek, wystarczy chcieć.

Autko wygląda znośnie, ale wszelkie przemyślenia zawarto już wyżej.

Co do tej kierownicy. Hm... różnie bywa. Jak jeździ autem czyścioch, urzednik etc to wiadomo, że będzie OK. Jak służy komuś kto wykonuje prace fizyczne, wchodzi do auta jak stoi z błotkiem, syfem itd to jasna rzecz, że nawet kompletne pranie nie zakryje zniszczeń.

No jeszcze jest opcja, że właściciel był mocno zakolczykowany. Jakiś muzyk albo artysta :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję serdecznie za wszystkie uwagi. Historia sprawdzona przez ASO prawie bez zarzutu. Od nowości (październik 2003) bardzo wiele wpisów potwierdzających przegląd aż do 120 tys. km w październiku 2010 roku = średnio 17 tys. rocznie. W teorii więc ten rok z hakiem jaki minął od ostatniego przeglądu to właśnie te 18 tys. km jakie przybyło. W praktyce mógł to kupić jakiś rzeźnik i zrobić 50 tys., właściwie nigdy nie wiadomo. Zagadka dysproporcji w zużyciu kierownicy i pozostałych elementów wnętrza pozostaje niewyjaśniona.

 

Tak czy siak dylematów odnośnie tego egzemplarza już nie mam, bo niestety sprzedał się zanim zdążyłem nawet pojechać go obejrzeć naocznie. Miło ze strony sprzedawcy, że sam z siebie zadzwonił i dał znać, że już nieaktualne, bo właśnie ktoś przyjechał i kupił od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są i dobre strony takiego obrotu sprawy. Nie masz dylematu co z tą kierownicą i dlaczego, a także poznałeś sposób jak to załatwiać. Pospiech i zauroczenie nie jest wskazane ale opieszałość i czekanie na recenzję fotek też nie jest dobrym pomysłem. Trzeba działać w realu, a nie w necie. (to znam z własnego doświadczenia z zakupem każdego mojego auta, jak również tych, gdzie byłem przez rodzinę i znajomych w roli "szperacza- marudera" do oceny zabierany.. Ścieżkę do ASO też już masz przetartą.

Powodzenia w dalszych poszukiwaniach życzę. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szpar przedniego zderzaka-Zyga ja w małżowiny do czsu nie miałem kontaktu z innymi użytkownikami a szpary mi sie powiększyly ale w wyniku kilkukrotnego "przeskoczenia" przez źle oznaczone progi zwalniające i jakieś wyboje, jak zahaczy się spodem zderzaka wszystko zaczyna się rozjeżdżać. A wiem że tak było bo mam szramy na spodzie zderzaka tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami wyższy krawężnik na końcu miejsca parkingowego też potrafi lekko pociągnąć zderzak w dól, jak szoruje się o niego pionową owiewką pod zderzakiem. Szczególnie jak kołki rozporowe na styku zderzak- maska silnika są już leciwe i mają luzy w otworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!