Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stare auto może mieć mały przebieg


fredi

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś miałem okazję być ze znajomym na jednym ze szrotów. Pojechaliśmy po silnik do renault 19. Ma renault 19, ale starszy model i benzynę, która niestety jest juz trupem. Kilka tygodni temu kupił za parę groszy renault 19 disel ale już nowszy, ostatni model. Było tanio, gdyż poprzedni właściciel zatarł silnik ponieważ synek zabawił się w darcie gumy :-) . Szkoda bo auto miało tylko 120 tysięcy przebiegu.

Pojechaliśmy więc na szrocik po silnik. Akurat przywieźli renault chamade. To identyczny silnik co w 19. Autko zgniło tu i tam ale przebieg 103 tysięce. Oryginał. W środku również OK. Jak na swoje lata to naprawdę świetnie utrzymany. Silniczek cykał aż miło. Został wymontowany i zabrany przez znajomego. To kolejny dowód na to, że stare auto może mieć mały przebieg. Trzeba trafić na okazję.

Nie ma to jak dobre konstrukcje z lat 90-tych. Jakby tak większość tamtych aut była odporna na korozję to w zasadzie można nimi jeździć latami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda bo auto miało tylko 120 tysięcy przebiegu

 

Nie wierzę że auto dwudziestoletnie może mieć taki przebieg, myślę że był cofany. Mam Meganke 1997r. Oglądając papiery które dostałem od poprzedniego właściciela zobaczyłem jakiś wpis w którym był podany przebieg samochodu w 2002 roku czyliu jak moja megi miała 5 lat, wtedy miała już nalatane 120 tys km. Byle jaki chandlarz handlarz cofa licznik bo przyjedzie ktoś kto na to poleci nie patrząc na dziurę w fotelu czy wytartą kierownice. Niestety to są polskie zwyczaje

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę że auto dwudziestoletnie może mieć taki przebieg,

Też nie wierzę w tych tematach ale tutaj na 100% prawdziwy ponieważ auto użytkowane przez jednego właściciela od nowości. Kupione nowe. Facet robił minimalne przebiegi. Autko rodzinne, drobne wyjazdy po okolicy w promieniu 30 km, czasem wypad na 300 km do rodziny. Nawet do kościoła chodził pieszo :-) Blacharka w dobrym stanie. Raz miał stłuczkę. Naprawa polegała na wymianie i pomalowaniu błotnika. Oprócz tego typowe wymiany zawieszenia itd. Jak wspomniałem jak potomek zaczął testować sprzęta to skończyło się to zniszczeniem silnika.

 

Poprzednia 19-ka mojego znajomego to benzyna która pozostawia wiele do życzenia ponieważ była od handlarza i niestety nadaje się już na złom.

Ta z której wyciagnięto silnik miało 103 tys. Jeździł nim starszy facet. Zgniło ale tu gdzie zwykle gnije. Nie było picowane bo najzwyczajniej w świecie dziadek chciał się pozbyć problemu.Tutaj też na 100% pewny przebieg.

Teraz kolega przełoży silniczek (jest drobnym mechanikiem więc zero kosztów)

 

W zeszłym roku zobaczyłem ogłoszenie jakieś dziadka. Dosłownie 3 godziny od pojawienia się w necie, dzwonię a dziadek mówi że sprzedane.

Mój dalszy sąsiad ma astrę benzynke. Autko nastoletnie sprzed 2000 roku(nie pamiętam dokładnie)a ma nakręcone...niecałe 40 tys. Brak rdzy. Jak na opla to wyjątek. Oczywiście sąsiad to też dziadek. :-)

Zdarza sie.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że możliwe jest trafienie auta "starego" z małym przebiegiem. Osobiście miałem Felicję która w wieku lat 9 (jak ją kupowałem) miała 54 tys. km. I wiem, że nic nie było kręcone bo auto kupowałem od swoich rodziców. Teraz mają Peugeota 307, który ma 8 lat i ok 40tys. km. Kolega kupował w 2010r skodzinę 10 czy 12 letnią z przebiegiem 26tys. km. Auto brał od sąsiada. Także jak widać można znaleźć taki egzemplarz choć nie jest to łatwe w całej masie "bezwypadkowych" i "używanych przez kobietę lub dziadka" samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autka z małym przebiegiem to rzadkość bo najczęściej są sprzedawane po rodzinie lub znajomych. Ja sam kupiłem ostanie 4 auta na tej zasadzie. Co prawda cena była w górnych granicach dla danego rocznika ale nigdy nie żałowałem. A jako ciekawostkę jak mały może być przebieg auta podam historię mojego sąsiada u którego był garażowany Polski Fiat 125 rocznik 87. Auto w ciągu 15 lat było używane od święta i przejechało 28 tys km. Następcą Fiata został Opel Astra, gość jadąc na pierwszy po roku przegląd w salonie wzbudził sensację bo licznik auta pokazywał 400 km. Od pięciu lat Astra zniknęła z sąsiedniego podwórka i stoi na płytkach w kompletnie odnowionym garażu na osiedlu właściciela i z ostatnich wieści jej przebieg dobiega do 8 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzają się wyjątki ale ogromna ilość samochodów, szczególnie tych sprowadzanych z zachodu, przechodzących przez ręcę handlarzy ma cofane przebiegi.

benzyna która pozostawia wiele do życzenia ponieważ była od handlarza

Dlatego ja kupując auto omijam handlarzy, wszelkie komisy itp. Oprócz cofania przebiegu, maskują wszelkie usterki. Wiadomo że na takim samochodzie od handlarza nie zobaczysz jakiegoś pryszcza na lakierze, ale 3 miesiące po zakupie okaże się że jest dziura bo ten pryszcz najzwyczajniej był zdrapany, zaszpachlowany i zamalowany bez odpowiedniego usunięcia rdzy bo dla handlarza takie rzeczy mają po prostu być nie widoczne a nie naprawione. Kupując od handlarza kupuje się kota w worku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!