Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v 106KM - Problem z niskimi obrotami.


Random

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z Renią. Silnik który w niej siedzi to słynne 1.6 16v 106KM. Poczytałem parę tematów no i z pomocą pewnego kolegi "mechanika" wymieniliśmy te uszczelki na przepustnicy. Przy okazji wymiany uszczelek, wyczyściliśmy silniczek krokowy, (on to tak nazwał) "map sensor" (taki czujnik, który idzie z góry na kolektor dolotowy, ma mierzyć różnicę między ciśnieniem w dolocie a ciśnieniem atmosferycznym). Dodatkowo uszczelniliśmy silikonem łączenie między głowicą a kolektorem - wszystko jak w tutorialu. Przy okazji tej wymiany został również wymieniony termostat, bo się renia nie dogrzewała.

Podsumowując, wymienione zostały uszczelki przepustnicy, termostat, po uszczelniane wszystko dookoła i poczyszczone.

Problem polega na tym, że jak jest kompletnie zimna i się ją odpala (nie ma z tym najmniejszych problemów) to na chwile załapie i jeżeli nie da się jej gazu "nożnie" to zgaśnie. Jeżeli się ją potrzyma na obrotach przez jakieś 30s to wtedy prawie, że normalnie chodzi - dlatego prawie, bo też obroty raz 500o/min, raz 1000 o/min (nie więcej).

Wymiany praktycznie nic nie dały, problem jak był tak jest. Jedyne co się poprawiło to spalanie, wg. komputera o 1.2l na 100km mniej. W sumie renia też lepiej jedzie.

No i w końcu pytanie: co może być nie tak? Obstawiałbym silniczek krokowy, ale jak go wykręciliśmy się okazało, że ktoś go wymieniał - teraz jest "Magneti Marelli" z 2005r. Powinien chyba jeszcze być dobry? Macie jakieś pomysły?

A no i bym zapomniał, filtr powietrza jest do wymiany - co w tygodniu uczynię, ale chyba on nie ma wpływu na niskie obroty?

Pozdrawiam i liczę na pomoc, bo tracę siłę do tej Renii, a bardzo ją lubię i szkoda mi kiedy nie chodzi jak powinna,

Random

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak, co do wtyczki to nie wiem jak ją sprawdzić - po prostu wyciągnąłem, przedmuchałem kompresorem, styki nie były zaśniedziałe więc włożyłem wtyczkę spowrotem, żadnego rezultatu. Jak było tak jest.

Co do czujnika to czy taki objaw może coś powiedzieć na jego temat - renia po wymianie termostatu nadal się nie dogrzewa. Wygląda to tak, że się trochę rozgrzewa i nagle wskazówka opada i znów - taka karuzela ...

A i co do diagnostyki tego czujnika to mogę go bez obaw wykręcić czy grozi to tym, że mi płyn zacznie uciekać tą dziurką? Na prawdę nie wiem, a wolałbym nie ryzykować. W innym temacie znalazłem jaką rezystancję powinien mieć owy czujnik, teraz tylko sprawa demontażu i sprawdzenia.

Pozdrawiam,

Random

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Na wstępie chciałbym się przywitać to mój pierwszy post. Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Meganki 1,6 16v 173kkm przebiegu.

 

Mam następujący problem.

U mnie obroty zaraz po odpaleniu oscylują około 1000-950 obr/min natomiast po rozgrzaniu spadają według wskazania obrotomierza do około 600-550.

Troszkę mnie to martwi bo nie wiem czy to nie jest za mało. Dodam jeszcze ,że silnik chodzi bardzo cicho,równo pracuje, ładnie wkręca się na obroty, nie przydusza

się przy ruszaniu. Czy należy się tym zająć?, a może wskazanie obrotomierza nie jest zbyt dokładne!

Edytowane przez Lysy77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich!

Jest to mój pierwszy wpis na forum.

Posiadam megane 1.6 16V K4M. Auto ma problem z wolnymi obrotami oraz nie ma wysokich obrotów na zimnym silniku.

Problem jest coraz większy, gdy temperatura zewnętrzna jest niższa.

Im niższa, tym samochód ma niższe obroty,aż do gasnięcia.Przy ujemnych temp. jakiś tydz temu w ogóle nie da się jechać.

Ale gdy silnik troche się rozgrzał, to czasem obroty uzyskiwały ok 750(na wolnych) od prawie zgaśniecia przy wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy.

Obserwuję auto od ok 2 tyg. Jakieś 2 tyg. temu były wymienione oringi na przepustnicy,

uszczelniny zostal kolektor dolotowy, wymienione świece na Denso, filtr powietrza, wszystko wyczyszczone.

Powodem były falujące obroty. wszystke zabiegi pomogły, lecz pojawił się problem

z utrzymaniem obrotów. Silnik, gdy jest zimny i jest temp(powietrza) ok 3 stopni i niższa, to

przy uruchomieniu(bezproblemowym) nie ma wysokich obrotów- ok 600. Gdy przejadę kawalek,

potrafi zgasnąć, jesli nie zgaśnie, to po chwili uzyskuje obroty 600-800.

auto posiada Cewki Denso - uszczelnilam gumki na końcówkach silikonem czerwonym. Silnik pracuje w miare równo.

Czy macie jakieś sugestie, co mogę sprawdzić, wymienić?

Pozdrawiam

Katarzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij akumulator na 5 min, potem zapłon i zostaw go do włączenia się wentylatora chłodnicy, w tym czasie nie dodawaj gazu.

Jeżeli to nie przyniesie oczekiwanych efektów, trzeba sprawdzić czujnik temp. silnika i silniczek krokowy, nawet jak był on sprawdzany.

Cewki Denso - uszczelnilam gumki na końcówkach silikonem czerwonym

W jakim celu :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akku odpinalam juz, ale nie robiłam dalszych czynności, o których napisałeś. czyli tak: 1. odepne akku 2. zapłon tzn. każdą kostkę od cewek na odłaczonycm akku?

3. podłączam kostki oraz akku 4. odpalam oraz czekam az wentylator zacznie pracowac.

nie zrozumialam pkt nr 2.

a tak jeszcze; u mnie wentylator zaczyna pracować, zanim termostat puści duży obieg, gdy puści wentylator się rozlącza.

Termostat wymieniałam juz. Czy to jest normalna praca?

 

Dodano: 07 lis 2012 - 11:15

jesli chodzi o cewki i moją operację z gumkami, to jak je wyjmowałam, to takie

popękane były kapturki(dwa spadały zupełnie) i stwierdziłam, że je przykleje :( bo po calym uszczelnieniu

nadal ma jakby przerwy podczas pracy, ale obroty są stabilne. Wczesniej hulały jak chciały,

ale nigdy silnik nie gasł. przeciwnie, miał problem z za wysokimi obraotami.

 

Dodano: 07 lis 2012 - 11:45

juz rozumiem skrót myślowy :) mam odpiąć, odczekać i zapalić samochód.

Dzięki, tak zrobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz rozumiem skrót myślowy :) mam odpiąć, odczekać i zapalić samochód.

:( Dokładnie, odpinasz aku, czekasz 5 min, podpinasz i zapalasz, i teraz czekasz aż wentylator zacznie się kręcić. Maski nie otwieraj bo przy obecnych temp. silnik będzie się długo nagrzewał.

Jeszcze jedno, piszesz, że

u mnie wentylator zaczyna pracować

tzn, włącza się zaraz przy zapłonie? Jeżeli tak jest to na 100% masz do wymiany czujnik temp. silnika, albo brak kontaktu we wtyczce.

Na forum jest trochę wątków opisujących sposób sprawdzenia czujnika temp. poczytaj sobie.

popękane były kapturki(dwa spadały zupełnie) i stwierdziłam, że je przykleje

Tego się nie klei, sylikon sylikonem, ale raz że może skleić co nie trzeba, dwa może dostać się do cylindra, a to już nie będzie zabawne.

Trzeba było poszukać takich o-ringów i założyć na cewki. Ważne, żeby wytrzymywały temp. ok 350 °C i były tzw. olejoodporne. Na 100% do kupienia w sklepie z łożyskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn, włącza się zaraz przy zapłonie? Jeżeli tak jest to na 100% masz do wymiany czujnik temp. silnika, albo brak kontaktu we wtyczce.

Na forum jest trochę wątków opisujących sposób sprawdzenia czujnika temp. poczytaj sobie.

nie, jak sie zagrzeje, słyszę że jest zalączony. Sprawdzałam już kilka razy gruby wąż, który jest

za termostatem i idzie na chłodnice i jest zimny, a temperatura na wskaźniku rośnie do godz 10 mniej więcej. forum juz przewertowałam. znalazłam kilka

podobnych usterek, ale nikt nie odpisał dokładnie, co było przyczyną. termostat w koncu puszcza na duży obieg i wąz jest gorący

i widac na wskaźniku opadającą temp. do ok godz 8. oraz natychmiastowe rozalaczenie wentylatora na chłodnicy.

 

kapturki cewek delikatnie podkleiłam, bo były czymś fabrycznie przyklejone, chyba...to nie sa o-ringi, tylko takie jakby

zatyczki kapturkowe z 1,5 cm wysokie i średnica ok 1,5 cm. Wyjme jedną cewke i zobacze, czy jest niebezpieczeństwo,

że silikon sie wytopił, czy coś...

ehh te auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!