Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v 106KM - Problem z niskimi obrotami.


Random

Rekomendowane odpowiedzi

;) Zanim zaczniesz zabawę z plecionką dobrze by było w momencie fiksowania wskaźnika temp. połączyć jednak jakimś kawałkiem przewodu masę silnika z aku. Miała byś pewność,że to problem z masą.

Poważniejszą sprawą jest brak napięcia na tych pinach czujnika.Wychodzi na przerwę w obwodzie,ale...podobno byłaś na diagnostyce i nic nie wykazało. Gdybyś miała przerwę na przewodzie do czujnika sterownik nie wykryłby go i po pewnym czasie podstawiłby awaryjną wartość,chyba jak dla rozgrzanego silnika i stąd to gaśnięcie po postoju 8h na zimnym silniku.Na diagnostyce jednak powinien wyskoczyć błąd czujnika skoro sterownik go nie wykrywa.

Pomierz jeszcze raz,na tych pinach powinno być napięcie,jakiekolwiek...jeżeli nie to czeka Cię szukanie przerwy między czujnikiem a sterownikiem po kolorze przewodu.Zdaje się,że P_r_z_e_m_o podał Ci wcześniej numery pinów sterownika do których jest włączony czujnik.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz zabawę z plecionką dobrze by było w momencie fiksowania wskaźnika temp. połączyć jednak jakimś kawałkiem przewodu masę silnika z aku.

Bardzo dobry pomysł.

Pomierz jeszcze raz

ale auto ma być na zapłonie, silnik nie musi pracować.

Sorry ale zaczynam pisać wszystko i postaram się nie stosować skrótów myślowych.

Kup sobie rezystor, potencjometr o zakresie 0 - 5 kOhm. Posłuży jako symulator czujnika temp,

Pomysł mam jeszcze taki, żeby zamocować ten potencjometr na kawałku tektury, deseczki czy blaszki. Za pomocą omomierza i powyższej tabelki na deseczce można symulować prace czujnika ustawiając na potencjometrze różne "temperatury".

post-8-0-30726500-1354268418_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuży jako symulator czujnika temp

O to chodzi. Ja mam zamontowany w kabinie i spisuje się znakomicie. Dodam,że w ten sposób kiedy już ruszę skręcam go do minimum,nie odczuwam zmiany mocy czy przyśpieszenia ale jednak znacząco skracam czas ,,ssania'' przy dojazdach do pracy a tym samym chyba i spalania ;) .Przy dzisiejszych temperaturach i włączonym nawiewie ssanie miałbym praktycznie przez cała droge(3,5km)

Tak to wygląda u mnie - tymczasowo ;)

post-47116-0-49232200-1354274112_thumb.jpg

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam stare rozkalibrowane wtryski LPG i pali mi 7,5-8 w trasie i 10,5 w mieście.Mógłbym je wymienić na nowe żeby oszczędzić 1,0l LPG,ale to koszt ok.400-500zł więc po co?. Benzyny na trasie przy spokojnej jeździe bierze 5,2-5,4l/100. Nie sprawdzałem jeszcze ile spala Pb na tym ustrojstwie w mieście bo musiałbym zatankować pełny bak z dwa razy żeby było wiarygodnie..a to 60l i wolę jeździć na LPG ;) Ale Ty możesz się pokusić o taki test o ile wiesz jakie masz spalanie teraz. Stosowałem to 4 lata temu w Passacie 1.8 benzyna a potem w Fiat Marea kombi/diesel i oszczędność miejską miałem w granicach 1-1,5l/100 w zależności od korków. Miesięcznie robię 1-1,5 tys km w cyklu mieszanym więc to chyba ma sens...zostaje na dobrą whisky..albo na dwie mniej dobre z Lidla ;)

 

Dodano: 30 lis 2012 - 13:02

Fajowskie to! zaraz do sklepu ruszam i kupie gadżety

Hola,hola! Spójrz w tabelę temperatur którą zamiescił P_r_z_e_m_o,nie ma w niej rezystancji dla temp. zimowych. 5kOhm będzie odpowiadało temperaturze silnika ok.15* i gdy przyjdą mrozy np. -10* to i pojawią się trudności z odpaleniem auta bo sterownik będzie widział lekko nagrzany. Dlatego ja mam potencjometr 10kOhm żeby przy -20* ,,zadać'' mu faktycznie taką temp.Gdzies tam rzuciło mi się w oczy że przy takich niskich temperaturach rezystancja czujnika osiąga wartość 7,5-11 kOhm.

Tak wygląda jego rezystancja w zależności od temperatury

post-47116-0-99608700-1354280627_thumb.jpg

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłam pierwsze pomiary i wszystko jest, napięcia też - 4,85V. urok jakiś. wszystko chodziło

normalnie, nie gasła. włożyłam rezystor do wtyczki w piny B1 i B2 i jest ok, wentylator od razu

przestaje działać, wiec impuls jest. Musze poczekac , aż usterka bedzie i dopiero pomierze i zobacze.

powoli stwierdzam, ze to już nie na moje "nerwy" jest.

Rano masakra, łącznie z tym, jak się rozgrzała, gasła natychmiast. ustawiłam rozszczelnienie dolotu

w optymalnej pozycji, ze ma obroty ok 800, wiec da sie jeździć.

na zegarach nie podnosi się wskazówka, ale napięcie-jest A plus masa od silnika.

moze ja to źle mierzyłam? ale wtedy była ta usterka...mam już kable przygotowane.

potencjometru nie mam na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że ten Twój czujnik temperatury jest walnięty.

Jeszcze jedno, przypomniałaś mi pisząc o tym wentylatorze.

Wszystkie Renówki mają tak, że w przypadku złych wskazań lub ich braku z czujnika temp. ECU włącza wentylator na chłodnicy.

Obserwuj to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokłądnie było - wypiełam wtyczke na działającym silniku i od razu się włączył wentylator-znaczy: brak czunika.

wpiełam rezystor i zatrzymał się.

ale to racja, że coś jest nie tak, mi ten wentylator się krecił zawsze, jak nawet na duży obieg chłodzenia

termostat nie puścił i zawsze się dziwiłam, jak to jest, że on się kreci non stop. nawet dlatego

termostat wymieniłam, bo stwierdziłam, ze zacięty, jak rura zimna a wentylator pracuje, nawet w mrozy -20...

a potem stwierdziłam, ze ja juz się nie denerwuje więcej. i dokądnie coś jest z tymi czunikiami, bo

jak był dolot rozszcelniony, było ok - czyli teraz sytuacja wymuszona, jak sama rozszczelnie. dokłądnie tak

samo jest, jak przed tą operacją z uszcelnieniem. wszystko świrowało, ale silnik nie gasł, bo sobie łapał powietrze.

takie są moje wnioski ;)

Edytowane przez kakat3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja mam potencjometr 10kOhm

Racja, mój błąd. ;)

Przypuszczam, że masz omomierz? Jeżeli, tak to moja propozycja ma sens.

Kasiu wykręć czujnik temperatury, ale uwaga jak go wykręcisz wyleje się płyn chłodzący ok 1-1,5 l.

Teraz czujnik do zamrażarki, na jakieś 15 min, wyjmujesz i mierzysz rezystancję na pinach B1-B2 i A1-masa.

Pomiary trzeba powtarzać w miarę jak czujnik będzie się nagrzewał, np. co 5-10 minj.

Dobrze jakbyś miała jakiś termometr, który pokazał by Ci temp. jaką fizycznie ma czujnik temperatury.

Potem wrzuć czujnik do wrzącej wody i też zmierz rezystancję.

Zapisuj sobie wskazania omomierza. Przypuszczam, że w jakimś zakresie temp, czujnik może, ale nie musi pokazywać bzdury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te pomiary cięzkie bez termometru są i wyszły niedokładne.

Mierzyłam na pinach B1 i B2

z zamrażalnika - 9400 Om

temp. pokojowa 23 st - 2260 Om

potem w 100 - 160 Om

generalnie stary czujnik działa. nowy tez musi być sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie stary czujnik działa. nowy tez musi być sprawny.

Oba sa sprawne. Napięcie masz 4,85V czyli mniejsze jeszcze niż ja. Jeszcze raz powtórze: sprawdź napięcie na podpiętym czujniku i rozgrzanym silniku.Nie może być niższe niż o,55-0,6V,jeżeli jest niższe wepnij rezystor zamiast czujnika i praca silnika powinna się ustabilizować.Tak musisz dobrac rezystor żeby to napięcie mierzone na nim było ok,0,6V.

Jeżeli to zadziała to masz 3 opcje:

-szukasz sama przyczyn niskiego napięcia dochodzącego do wtyczki(najlepiej zmierzyć zaraz przy sterowniku na pinach,wtedy mamy pewność że to przewody albo sterownik zaniża napięcie na czujnik)

-szukanie zlecasz elektrykowi

-dokonujesz barbarzyństwa w postaci przecięcia jednej żyły przy czujniku i wpinasz szeregowo z czujnikiem rezystor ok.200-300 Ohm żeby ograniczyć spadek napięcia do tych własnie 0,6V

Spalanie z 8 spadnie Ci do 6,5.. ;)

 

Dodano: 30 lis 2012 - 21:24

włożyłam rezystor do wtyczki w piny B1 i B2 i jest ok, wentylator od razu

przestaje działać,.....Rano masakra, łącznie z tym, jak się rozgrzała, gasła natychmiast

Trzeba było włożyć rezystor i pojeździła byś ;)

Teraz mnie olśniło.Masz chyba dwie usterki które się nakładają i potęgują objawy:

1. Masa silnika-szaleństwa wskaźnika temperatury

2. Za niskie napięcie na czujniku temperatury płynu sugerujące sterownikowi przegrzanie silnika-drgania,gasnięcie

 

Dodano: 01 gru 2012 - 08:39

powoli stwierdzam, ze to już nie na moje "nerwy" jest.

Spokojnie,dojdziesz do przyczyny. No i koniecznie pochwal się co było przyczyną bo po to to forum jest,żeby pomagać. Tylko nie mów co było na podstawie tego co ,,naprawił'' mechanik,bo on wmówi Ci nawet dziury w tłokach ;) żeby naciągnąć ,,pacjenta'' na remont silnika,chyba że będziesz stała przy nim i przekażesz co faktycznie było zrobione ;) .

Więc..do dzieła!..masa i czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki tom2125, juz właśnie szpilki przymocowałam do "czułków" miernika i wkłuję się w kable ;)

mase też mam przygotowaną na krokodylkach na 2 mm kablu.

zobaczymy, co dziś megi dla mnie naszykowała ;)

pewnie, że napisze, co było. sama wiem, jak to jest. pisałam do kilku użytkowników forum

z podobnym problemem, ale nie odpisali, w tematach też 0 odpowiedzi, jakia była przyczyna i jak ją rozwiązali...

zobaczymy też co clip pokaże, a noż bedzie ta usterka podczas testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale napięcie na czujniku musisz zmierzyć po dobrym rozgrzaniu silnika.Ja zamiast zabawy ze szpilkami po chamsku oskrobałem przewody ;)

 

Dodano: 01 gru 2012 - 08:59

mase też mam przygotowaną na krokodylkach na 2 mm kablu.

Widzę,że ,,usprzętowiona'' jesteś i znasz się na rzeczy,szacun dla kobiety ;) (bez obrazy) Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!