Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v 106KM - Problem z niskimi obrotami.


Random

Rekomendowane odpowiedzi

-adek daj znać, jaki kupiłes czujnik temperatury i czy pomogło.

Ja mam ustrekę nadal, ale nie robilam nic na razie. przymierzam się do kolejnego nowego czujnika temperatury.

wtyczka tez luźna. byłam chora i auto stało ponad tydzień. dziś odpaliło ze swoimi chimerami, jak zwykle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ,chciałbym się podpiąć do tematu ... Mam ten sam silnik co kakat3 i bardzo podobny problem z obrotami na zimnym silniku.

W naszych silnikach oprócz opisywanego czujnika temp. silnika (płynu),występuje jeszcze :

-czujnik temperatury kolektora ssącego

-czujnik podciśnienia kolektora ssącego

Zastanawiam się czy te czujniki mogą również wpływać na pracę silnika (wolne obroty na zimnym silniku) ??? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy te czujniki mogą również wpływać na pracę silnika

Tak, wystarczy że jest nieszczelność na ich mocowaniu i na zimnym masz podwyższone obroty. Szczególnie dotyczy to czujnika podciśnienia.

Poza tym oba czujniku dostarczają ECU określonych danych i jeżeli dane te będą zafałszowane to silnik będzie się zachowywał nie tak jak powinien. Jednocześnie czujniki te są dość trwałe i rzadko dochodzi do ich uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :D

No tak ,tyle że u mnie jest odwrotnie ,na zimnym obroty nie są podwyższone lecz sa za niskie ,tak jak gdyby nie działało ssanie...,dopiero po kilkudziesięciu sek. wzrastają... ,więc może to wina jednak czujnika temperatury ??

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie po Świętach! :D Kupiłam kilka dni temu nowy czujnik temperatury, włoski oryginalny i wskazania na deskę powróciły.

leszkul, możesz zaryzykować jego wymianę.zreszta każdy mechanik pewnie w ciemno bedzie wymieniał, jak i pół samochodu tez wymieni, jesli nie pomyśli :P ja sama go wykręcilam i wkręciłam. luz.

Czujnik chiński, niby pod niemiecka marką jest jakiś uszkodzony i wskazania na nim(na desce) były zafałszowane. Ten od kilku dni chodzi idealnie,

ma dobrą obudową, w którą wchodzi z zatrzaskim kostaka od wiązki i jest dobrze. WNIOSEK-szkoda wydawać kasy na takie zamienniki.

Mnie namówił pan w sklepie, ze super hula i że nigdy zwrotu nie miał...

Jednak usterkę z brakiem sania lub gasnącym silnikiem mam nadal.

Jeśli chodzi o pozostale czujniki, to nieszczelność na nich, jedynie podwyższa obroty(przy naszej usterce niskich obrotów i gasnięcia), stabilizuje pracę silnika oraz silnik nie gaśnie.

W moim przypdaku, rozszcelnienie dolotu, jest chwilową metodą na dalszą jazdę...

Ta usterka dotyczy ewidentnie kabli, kostek, styków itp...przebicia, zaniku napięcia...

Pozostaje mi wstawić wóz do dobrego, uczciwego elektryka(elktronika)... Jednak po wywaiadach wszelkich brak takiego w wawie :D

Jesli ktoś może kogoś polecić, bardzo prosze na priv.

dodam, że megi od 4 dni, jak i dziś pracuje idealnie.

Znajomy mechanik sąsiad, lecz nie elektryk zasugerował, zeby sądę lambda sprawdzić. Że jest jakiś tester do sond. Wiem, że sterownik dobiera parametry i ustala pracę silnika,

na podstawie jej wskazań, ale czy uszkodzenie sondy może powodować uduszenie silnika i brak ssania...? mnie jakoś to nie przekonuje po obserwacjach zachowań megi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Popatrzyłem jakiś czas temu na parametry pracy zamieszczone w screen-ach przez Marcina.

Dlaczego rezystancja grzałki drugiej sondy równa się 0?

W początkowej fazie ECU niby nie bierze pod uwagę wskazań z sond ...ale cholera wie.

Brak styku w złączu pod autem ...?hmm.

Idz tym tropem Katarzyno :D

Ps. A chciałem pomóc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego to ja już nie wiem. tez sie dziwiłam. sama wchodziłam do kanału i patrzyłam, czy ta sonda jest

fizycznie. w oryginalnej czesci z katalizatorem nie ma śladu po niej,ani miejsca ani nic. jest tylko górna sonda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Miałem podobny problem z gaśnięciem megi przy odpaleniu na zimno i brakiem stabilnych obrotów biegu jałowego.Okazało się że to silniczek krokowy powoli kończył swój żywot,jeszcze orginalny magnetti.Nie pomogło czyszczenie ani inne zabiegi.Zacinał się ten trzpień który się wysuwa i komputer mimo że wysyłał dobry sygnał przy paleniu na zimno to silniczek krokowy nie dawał sobie rady z wysunięciem tego trzpienia i autko gasło po odpaleniu bo nie mógł pracować na tzw.ssaniu.Silniczek krokowy w megi reguluje przepływ powietrza w kolektorze ssącym i tym sposobem reguluje wolne obroty.Jest to inna bajka bo w starszych konstrukcjach aut krokowiec oddziaływał na samą przepustnicę.Czujnik temp.zaś gdy jest padnięty to komputer wprowadzi silnik na wyższe obroty i bedzie pracował cały czas na ssaniu bo nie ma odpowiednich sygnałow z czujnika i głupieje.Odnosi się zatem do zapamiętanych ustawień i reguluje wszystko tak aby zachować stabilność jednostki.Takie jest mój przypadek.Nowy krokowiec magnetti to koszt ok.150zł oryginalny.Jeśli reset kompa nie pomógł obstawiam kroka.Ktoś opisał już problem z krokiem ale tam przy padnietym urządzonku silnik wkręcał sie po odpaleniu chyba na 4000 obrotów na min. i nie spadały one wcale.A tak na marginesie to lepiej zrobić diagnostyke niż wyciągać co chwilę z kieszeni grosz.

Edytowane przez kers25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej zrobić diagnostyke niż wyciągać co chwilę z kieszeni grosz.

No i diagnosta okresli usterkę jako,,błąd obrotów silnika"..i tez po omacku wymieni parę czujników odpowiedzialnych za obroty..koszt większy bo 100 za,,diagnozę" dochodzi..dobry i uczciwy mechanik ma kilka róznych czujników i je podmienia..gdy usterka zlokalizowana płacisz tylko za robociznę i ten czujnik a nie za kilka innych niepotrzebnie wymienionych. :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tom2125 dobrze mówisz! :!: uczciwy powinien tak zrobić. jak megi kupiłam, to obroty falowały.

nie maiałm pojęcia, że to za sprawą nieszczelnego dolotu. mechanik od razu wymienił meguni silniczek krokowy.

dobrze, że mam zwyczaj zabierania starych gadżetów(małych), bo jak się człowiek nie upomni, to nawet nie zobaczy

co zostało zrobione... oczywiście wymiana w ciemno, nie pomogła nic a nic...a potem usłyszałam"ten typ tak ma, jeździć

i się nie martwić" Dlatego teraz z tą usterką... wszystko się kwalifikuje do wymiany :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak usterkę z brakiem sania lub gasnącym silnikiem mam nadal.

To jednak musi być jakiś problem z krokowcem,nie dopuszcza powietrza tyle ile trzeba czyli nie cofa się odpowiednio.Filtr paliwa pomijamy bo czysty pewnie :!: Tak sobie myślę,że:

-otwór powietrza za przepustnicą ma stałą średicę,ale..

-ale spotkałem krokowce z dość płaskimi grzybkami i dłuższymi(spiczastymi)

-sterownik każe mu zrobić tyle,,kroków'' i cofnąć się żeby przepływ powietrza miał przepustowość ileś tam cm3 zaprogramowanych fabrycznie dla wolnych obrotów..i do tego momentu wszystko jest ok....ale

-ale ten krokowiec z dłuższym(spiczastym) grzybkiem zasłania przelot za bardzo i dopuszcza za mało powietrza a sterownik o tym nie wie bo tam nie ma już żadnego czujnika masy zassanego powietrza....no i silnik gaśnie,po rozgrzaniu nie gaśnie bo mimo ubogiej mieszanki daje radę podtrzymać obroty.

Albo na próbę podłóż pod krokowca dwie gumowe uszczelki,z drugiego,w ten sposób trzpień będzie wysuwał się tak jak do tej pory,ale przelot będzie większy.I sprawa będzie jasna,że chodzi tylko o ilość powietrza.

To taka moja teoria wyssana z własnego palca :!: ..ale może trafna skoro piszesz,że po lekkim rozszczelnieniu podciśnienia obroty się stabilizują.Porównaj zakończenia grzybków starego i nowego krokowca no i zrób jego poprawną adaptację.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzybki są takie same. teraz działa na oryginalnym magnetti marelli, drugi silniczek jest identyczny.

tak, wszystko wsakzauje na krokowiec, ale to wina tego, że nie dostaje sygnału i się nie otwiera. Zachowanie megi nie jest

jednoznaczne. Czsem rano odpala bez ssania ok 700 obr i po chwili ok. 10 sek pracy cięzko podnosi do 1100 i tak się buja do 900 - 1200, ale tak powoli, tak jakby ostatkiem sił chciała wejśc na wyższe obroty.

ruszam, dodając gazu i klops, gaśnie. Czasem jest tak, ze odpali na ok 1100 rozgrzeje się normalnie, po czym

nagle zaczyna gasnąć, dokłądnie, jakby miała zamknięty krokowy(na ciepłym). To ja hop siup pod maske i rozszczelniam, obroty ma na ok 1300- i właśnie wtedy ma "stabilne obroty" nie faluje, nie gaśne, trzyma równo 1300. Za jakiś czas widze, że krokowy zaczyna działać, bo obroty wzrastają do 2500, wiec pod maskę hop siup, zatykam

i normalnie chodzi ok 700, nie gaśnie. I tak się dzieje wybiórczo, nie wiadomo, kiedy, nie wiadomo, czy na zimnym, czy na ciepłym silniku. Kiedyś raczej się to zdarzało im niższa temp, tym gorzej, ale się okazuje, że nie jest to regułą.

w mrozy dobrze chodziła, potem +9 stopni i klops totalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!