Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poranne szarpanie


martbex

Rekomendowane odpowiedzi

Mam po prostu to samo i tez szukam rozwiazania ;)

Moja teoria zaklada ze filtr nie ma zapewnionego ciaglego przeplywu (jezdzimy na gazie wiec uzywany jest tylko przy starcie) i nie jest wyplukiwany przez benzyne..

JA na razie u siebie obserwuje, bo jezeli moja teoria jest sluszna to powinno sie to nasilac.

Tez nie wiem kiedy u mnie byl zmieniany w moim aucie i gdybys napisal ze miales niedawno zmieniany to bym ta teorie odrzucił ;)

Jak tylko sie wykuruje to zamierzam i tak u siebie go zmienić - kto wie kiedy byl zmieniany a fortuny nie kosztuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pisze na forum pierwszy raz więc się przedstawię. Mam na imię Tomek mieszkam w Warszawie i od 2 tygodni mam Megane z 1998 r. 1.6 8V 90 HP przebieg 113000 km. Mój problem jest następujący, jadąc na 1 biegu bez gazu na wolnych obrotach (bądź ruszając dodając mało gazu) gdy delikatnie wcisnę pedał gazu auto strasznie szarpie i skacze, na innych biegach jest podobnie. Jak wcisnę gaz trochę mocniej to auto zachowuje się normalnie. Temat szarpania był już poruszany ale u mnie niema innych opisywanych objawów tylko ten z jazdą na jedynce na bardzo wolnych obrotach (ciutke większych niż wolne bez gazu). Dodam jeszcze że auto nie ma instalacji lpg i nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Proszę o wasze sugestię co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam ten sam problem. Przykładowo auto stało całą noc i gdy rano odpalę to zapala bez żadnego problemu. Wrzucam jedynkę i ruszam i gdy ujadę kilka metrów czuję jakby coś wsysało całą moc auta i choćby nie wiem ile gazu dać, to auto i tak jedzie ledwo co. Wrzucam na 2 bieg i też przez jakiś czas muli starsznie. Często też zdaża się, że zaczyna żabkować i na 1 i na 2 biegu. Po przełączeniu na gaz wszystko ustaje i auto jedzie już normalnie. Rozrząd mam wymieniony (na 100% jest dobrze złożony), filtr oleju i olej wymieniony. Katalizator też jest drożny. Do tego auto na benzynie do 100 rozpędza się w miarę ok, ale potem to już góra do 120 i to z niemałym wysiłkiem. Na gazie już dociągnięcie do 100 jest problemem, a do 120 to już przy bardzo długim rozpędzaniu po prostej. Wg. książki 170 powinien lecieć na benzynie, więc nie mam pojęcia skąd taki spadek mocy. Jak tylko będę miał wolne środki finansowe chcę podjechać podpiąć auto pod komputer i zobaczymy co tam wyjdzie. Kumpel w robocie zasugerował, że to może być uszczelka pod głowicą. Niestety nie mam pojęcia jakie mogą być objawy niesprawnej uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś około 6 rano u mnie było -5 stopni. Specjalnie zostawiłem samochód na całą noc na dworze. Szyby zaszronione, zimno w samochodzie uff..... Ale to nie istotne. W sobotę zmieniłem świece na nowe NGK. Samochód ładnie odpalił i o dziwo szarpanie ustało tadammmmmmm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jestem po wymianie świec. Kupiłem jakieś Boscha (sprzedawca w sklepie twierdził, że kupowali już u niego właściciele meganek, i że wszystko było ok) i po założeniu auto zupełnie inaczej jedzie. Lekko gazu i ładnie ciągnie, brak mulenia i szarpania. Niestety nie wiem co to były za świece, bo mi mechanik założył i wywalił opakowanie ze starymi świecami, a już mu nie chciałem grzebać w śmietniku ;) Jutro jak znajdę trochę czasu chcę jeszcze zobaczyć, czy wpłynie to jakos na prędkość maksymalną, a w przyszlym tygodniu muszę się jeszcze wybrac do regulacji gazu i podpiąć pod komputer i zobaczyc, czy wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden dzień radości :evil: Wczoraj przy -5 ładnie odpalił, a dziś ehhhhhhhhhhh szkoda gadać znowu to samo. Ręce opadają ..... Poranne szarpanie powróciło. Nie wiem już teraz kompletnie co to może być. Wyjeżdżę jeszcze całe paliwo i zatankuje nowe może pomoże. Życzę Wam więcej szczęścia z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdunman, to nie paliwo. Ja od zalozenia instalacji (czerwiec/lipiec) tankuje tylko BP (rozne stacje) i nie ma to wplywu, ale ewidentnie im krócej stoi tym lepiej sie sprawuje - ponizej 8 godzin objawy nie zostaly zaobserwowane. I mam takie wrazenie temperatura poranna nie ma takego wplywu jak dlugosc parkowania. Wczoraj wystartowalem bez problemow dzis (stal dluzej) nie bylo szarpania ale czulem pewne oslabienie.

Zwróccie uwage na to i napiszcie mi wnioski ze swoich obserwacji.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy wam pomoże, ale jak miałem auto na gaz, to jak dłużej postałem to mi benzynka "uciekała" z pompy paliwowej i na gazie hulał a na benzynie mulił jak nie wiem co... natomiast jak przełączyłem na benzynę i jeździłem to przy krótkim postoju było ok, a po długim miałem podobne objawy do waszych, więc może coś podobnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!