Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poranne szarpanie


martbex

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie było to samo tylko nie rano ale zawsze przy pewnych obrotach (troszkę wyższych niż wolne obroty silnika). Pojechałem na diagnostykę komputerową przyczyna okazał się zabrudzony i zaśniedziały styk czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym. Teraz wszystko jest elegancko.

 

Wszyscy którzy maja problemy z szarpaniem mogą brać ten czujnik pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpie w sytuacji, gdy poziom paliwa "zbliża sie" do poziomu rezerwy. Tak do połowy powyżej pierwszej kreski. Jeśli auto jest zatankowane to problemu nie ma, gorzej gdy właśnie zostaje rezerwa plus troszkę nadwyżki. Filtry wymienione, nie ma żadnych sygnałów alarmowych, a szarpanie po postoju ( co ciekawe głównie na 2 biegu) pozostało. Świece NGK (aczkolwiek zachęcacie mnie do zmiany), przewody zapłonowe nowe.

 

Będe wdzięczny za sugestie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tu Profit.

Rzucę kilka słów o sobie i przechodzę do wątku.

Jestem z Wrocławia mam 28 lat i megane ph1 , 97r , 1.4e RT, 75 KM.

Ponieważ niedawno się zarejestrowałem na Forum to nie jestem jeszcze oblatany we wszystkich tematach ale mam nadzieję że moje prawie 4 letnie doświadczenie w eksploatacji megi i perypetie z nią związane pozwolą dołączyć do grona osób mających coś konkretnego do powiedzenia lub przyczynią się do udzielenia pomocy co niektórym forumowiczom.

Co do tematu szarpania to prześledziłem większość wypowiedzi i pomijając ewidetne przypadki niedomagania poszczególnych elementów lub podzespołów silnika to w pozostałej części przypadków wydaje mi się iż owo delikatne szarpanie lub chwilowy brak mocy przy Zimnym silniku to zjawisko raczej normalne szczególnie w jednostkach z mono wtryskiem. Też mam podobne odczucia przez pierwsze minuty jazdy . Autko niby jedzie ale nie tak aksamitnie się wkręca jak przy rozgrzanym silniku.

Wspomnę iż staram się dbać o stan mojej meganki i na czas wymieniam materiały eksploacyjne. Po prostu ten typ tak ma , choć przyznaję iż jest to irytujące. Ja stosuję tylko sprawdzone paliwo (Shell Vp), wymieniam świece (NGK), filtry itp. A i jeszcze jedno , auto nigdy nie jeździło na gazie i poza tym silniczek chodzi rewelka :-)

Pozdrawiam i do usłyszenia. 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie odpuszczę aż nie zrobię. Jutro jadę po świece na giełdę. Nie może być tak, ze Renault wypuścił samochody z zamysłem, że rano ma szarpać i nazwać to normalnym zjawiskiem. Sorki, ale jestem uparty :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profit, gdybyś miał ten problem to byś na pewno wiedział o co nam chodzi :-)

Te delikatne szarpanie przeabialiśmy na różne sposoby w watku "1.4 16v szarpanie..."

zapraszam do lektury bo może coś znajdziesz tam i dla siebie choc z tego co pamietam to generalnie problem tyczyl aut 16v.

 

Ja jeździłem juz różnymi autkami i żadne szarpanie czy brak mocy to nie jest normalne zjawisko (czy to przy zimnym czy to przy cieplym silniku) nawet w renault :-), ale tak jak w tamtym przypadku i tu jestem przekonany że wspólnie rozwiązanie problemu znajdziemy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem nowy więc podam mój problem.

mam od roku meg. 1.4 16V 1999 rok. i gdy rano odpale jest ok. od garażu do domu mam 50 metrów po dojechaniu pod dom obroty silnika zaczynają skakac pomiędzy 750 a 150 i tak przez jakiś czas i przestaje, nie wiem co to może być. na kompie nic nie wykazało. jeśli ktoś tak miał to proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wskazówkę, ale silnik krokowy wymieniłem na nowy więc nie wiem czy on może być wadliwy...

po za tym mam rozżąd po wymianie, olej -normalka ,,,, dziś wymieniłem świece i filtr paliwa więc zobaczymy jutro jak mi zagra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie czyściłem przepustnicy. a jak się do niej zabrać? czy poszukać mechanika?

po wczorajszej zmianie świec nie ma poprawy. po za tym gość w sklepie mnie w błąd wprowadził bo dał mi świece BKR 6 E a jak czytam wasze wypowiedzi to mają być BKR 6 EZ. więc muszę sie do tego sklepu pofatygować po raz drugi. a szukał w katalogu i powiedział że BKR6EZ to do fiata więc sam nie wiem co mam mu zrobić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baad74, podales link do coupe, a nie wiem co ma mlody110,

silniki sa te samw ale moze mowic ze nie to auto. Dla MIPHII:

http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&amp...Classic+Phase+2

Co do przepustnicy to najprosciej zdemontowac przeczyscic czyms szybko parujacym np benzyna i juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!