Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poranne szarpanie


martbex

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie było to samo tylko nie rano ale zawsze przy pewnych obrotach (troszkę wyższych niż wolne obroty silnika). Pojechałem na diagnostykę komputerową przyczyna okazał się zabrudzony i zaśniedziały styk czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym. Teraz wszystko jest elegancko.

 

Wszyscy którzy maja problemy z szarpaniem mogą brać ten czujnik pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpie w sytuacji, gdy poziom paliwa "zbliża sie" do poziomu rezerwy. Tak do połowy powyżej pierwszej kreski. Jeśli auto jest zatankowane to problemu nie ma, gorzej gdy właśnie zostaje rezerwa plus troszkę nadwyżki. Filtry wymienione, nie ma żadnych sygnałów alarmowych, a szarpanie po postoju ( co ciekawe głównie na 2 biegu) pozostało. Świece NGK (aczkolwiek zachęcacie mnie do zmiany), przewody zapłonowe nowe.

 

Będe wdzięczny za sugestie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tu Profit.

Rzucę kilka słów o sobie i przechodzę do wątku.

Jestem z Wrocławia mam 28 lat i megane ph1 , 97r , 1.4e RT, 75 KM.

Ponieważ niedawno się zarejestrowałem na Forum to nie jestem jeszcze oblatany we wszystkich tematach ale mam nadzieję że moje prawie 4 letnie doświadczenie w eksploatacji megi i perypetie z nią związane pozwolą dołączyć do grona osób mających coś konkretnego do powiedzenia lub przyczynią się do udzielenia pomocy co niektórym forumowiczom.

Co do tematu szarpania to prześledziłem większość wypowiedzi i pomijając ewidetne przypadki niedomagania poszczególnych elementów lub podzespołów silnika to w pozostałej części przypadków wydaje mi się iż owo delikatne szarpanie lub chwilowy brak mocy przy Zimnym silniku to zjawisko raczej normalne szczególnie w jednostkach z mono wtryskiem. Też mam podobne odczucia przez pierwsze minuty jazdy . Autko niby jedzie ale nie tak aksamitnie się wkręca jak przy rozgrzanym silniku.

Wspomnę iż staram się dbać o stan mojej meganki i na czas wymieniam materiały eksploacyjne. Po prostu ten typ tak ma , choć przyznaję iż jest to irytujące. Ja stosuję tylko sprawdzone paliwo (Shell Vp), wymieniam świece (NGK), filtry itp. A i jeszcze jedno , auto nigdy nie jeździło na gazie i poza tym silniczek chodzi rewelka :-)

Pozdrawiam i do usłyszenia. 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie odpuszczę aż nie zrobię. Jutro jadę po świece na giełdę. Nie może być tak, ze Renault wypuścił samochody z zamysłem, że rano ma szarpać i nazwać to normalnym zjawiskiem. Sorki, ale jestem uparty :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profit, gdybyś miał ten problem to byś na pewno wiedział o co nam chodzi :-)

Te delikatne szarpanie przeabialiśmy na różne sposoby w watku "1.4 16v szarpanie..."

zapraszam do lektury bo może coś znajdziesz tam i dla siebie choc z tego co pamietam to generalnie problem tyczyl aut 16v.

 

Ja jeździłem juz różnymi autkami i żadne szarpanie czy brak mocy to nie jest normalne zjawisko (czy to przy zimnym czy to przy cieplym silniku) nawet w renault :-), ale tak jak w tamtym przypadku i tu jestem przekonany że wspólnie rozwiązanie problemu znajdziemy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem nowy więc podam mój problem.

mam od roku meg. 1.4 16V 1999 rok. i gdy rano odpale jest ok. od garażu do domu mam 50 metrów po dojechaniu pod dom obroty silnika zaczynają skakac pomiędzy 750 a 150 i tak przez jakiś czas i przestaje, nie wiem co to może być. na kompie nic nie wykazało. jeśli ktoś tak miał to proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wskazówkę, ale silnik krokowy wymieniłem na nowy więc nie wiem czy on może być wadliwy...

po za tym mam rozżąd po wymianie, olej -normalka ,,,, dziś wymieniłem świece i filtr paliwa więc zobaczymy jutro jak mi zagra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie czyściłem przepustnicy. a jak się do niej zabrać? czy poszukać mechanika?

po wczorajszej zmianie świec nie ma poprawy. po za tym gość w sklepie mnie w błąd wprowadził bo dał mi świece BKR 6 E a jak czytam wasze wypowiedzi to mają być BKR 6 EZ. więc muszę sie do tego sklepu pofatygować po raz drugi. a szukał w katalogu i powiedział że BKR6EZ to do fiata więc sam nie wiem co mam mu zrobić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baad74, podales link do coupe, a nie wiem co ma mlody110,

silniki sa te samw ale moze mowic ze nie to auto. Dla MIPHII:

http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&amp...Classic+Phase+2

Co do przepustnicy to najprosciej zdemontowac przeczyscic czyms szybko parujacym np benzyna i juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!