Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poranne szarpanie


martbex

Rekomendowane odpowiedzi

link

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=288&a...light=szarpanie

 

[ Dodano: 2007-11-21, 21:38 ]

Samochodzik po 8 godzinnym postoju zaczal ciezko palic i znow zaczelo szarpac. Wymienilem przewody wraz ze swiecami - komplet NGK i szarpanie ustalo jak reka odjac. Niestety po dluzszym postoju pod chmurka dalej ciezko pali. Jak stoi w garazu to pali z dotyku. Na allegro poradzili abym sprawdzil: akumulator oraz czujnik temperatury. Dziadek - najwiekszy specjalista ze specjalistow, mowi ze to woda w paliwie-cos w tym tez moze byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przejeździłem 6kkm na NGK BKR6EZ i rano z nadejściem zimna po przełączeniu na gaz zaczął żabkować. Po rozgrzaniu już szedł dobrze. Zmieniłem na EYQUEM RFN58LZ. 6,90PLN za sztukę na Ogrodowej i żabkowanie się skończyło. Oglądałem świece Iskra na stronie producenta do gazu i zwykłe. Te do gazu różniły się przerwą. Była mniejsza. Może o to chodzi, że przy gazie należałoby zmniejszyć przerwę? Kiedyś świecę się czyściło i regulowało przerwę na świecy. Teraz nikt w to się nie bawi tylko wymienia na nowe. Może przy problemach z szarpaniem na zimnym na gazie wystarczy zmniejszyć przerwę? Niestety pomyślałem o tym dopiero po wymianie na EYQUEM a nie chce mi się teraz eksperymentować kiedy wszystko jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to 6,9?? Wczoraj byłem i kupiłem 4 no i dalem 48 za komplet, czyli 12zł/szt. Tak mi sie przynajmniej wydaje ale teraz to juz nie jestem pewniem. Sklep na Ogrodowej 3 zaraz przy Jana Pawla? Jesli chodzi o przerwe to moj mechanik tez sugerowal zeby sprobowac zmniejszyc przerwe na 0,6. Ale zawsze po wymianie swiec problem szarpania ustepowal wiec nie kombinowalem. Jak na razie zalozylem NGK, przejechane dopiero z 500km, a Euquemy kupile bo bylem przy okazji i zmienie od razu jak znow zacznie szarpac. Teraz jest cieplej i samochodzik pali na dotyk-stoi w garazu przez noc. Zobacze jak dzis zonka bedzie wracac po pracy. Najpierw musze zatankowac benzyny i dolac wylapywacza wody. Moze od tego zle palil. Jesli to nie pomoze to wtedy zajme sie czujnikiem temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich.

 

Ja również miałem taki sam problem z porannym szarpaniem (Megane I phI 1996 1.4 eco + LPG) i także tylko na zimnym silniku kiedy temperatura spadała poniżej 5stopni.

Nie będę wypisywał wszystkich rzeczy jakie wymieniłem, bo tak i jak u Was długotrwałego efektu nie było. Usterka objawiała się przez kolejne 3 lata każdej zimy.

 

Niedawno sama ustąpiła w dziwnych okolicznościach:

Jechałem w trasie (na lpg), kiedy auto zadławiło się i zgasło. Odholowano mnie do warsztatu, gdzie próbowano startu ze sprayem PLAK najpierw na benzynie, potem na gazie. W końcu auto ruszyło na gazie i dojechałem do końca trasy. Okazało się, że spaliła się kontrolka od rezerwy i wyjeździłem całe paliwo z baku, do ostatniej kropelki. Po zatankowaniu auto zaczęło zapalać normalnie i od tego czasu poranne szarpanie/mulenie zniknęło i auto chodzi idealnie.

Znajomy mechanik twierdzi, że na dnie baku zalegał jakiś osad i zostało wreszcie wszystko przepalone.

Auto chodzi bezproblemowo już prawie miesiąc, więc może to jest to i wyjeżdżenie całego paliwa lub wyczyszczenie baku i instalacji paliwowej zadziała też u Was.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia z naprawą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Odgrzeję temat, mnie również dręczy podobny problem, auto po całonocnym postoju jest tak jakby bardziej czułe na dodanie gazu, aby nie szarpało muszę delikatnie dodawać gazu, najmocniej czuć szarpnięcia w okolicach największego momentu obrotowego.

Obroty biegu jałowego stabilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!