Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rano żabkuje kopci i brak mu mocy


yetiwest

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam problem z autem, a mianowicie rano jak odpalę auto i ruszę to na 2 auto traci moc zaczyna jakby żabkować i dotego strasznie kopci. Zauważyłem też że z rury wydechowej wydobywa się spora ilość wody jak mocno przegazuje.

Auto w innych sytuacjach jeździ bez problemu czy to na noPB czy na LPG tylko ten ranny problem.

Może ktoś z was spotkał się z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie kopci na niebiesko oraz nie ubywa płynu chłodniczego, to nie ma się czym przejmować.

Woda z rury wydechowej też jest normalna. Jest to produkt spalania gazu. Parkowanie pod chmurką potęguje ten efekt, ponieważ kondensuje się jeszcze wilgoć z otoczenia. Duża ilość wody może powstawać przy dużym spalaniu gazu, ale zauważył byś to po częstych wizytach pod dystrybutorem gazu.

Żabkowanie również może być spowodowane kondensacją wilgoci na cewkach. Możesz je wyjąć, wyczyścić i porządnie wysuszyć. Przy okazji możesz wykręcić świece i ocenić ich stan. Zobacz również, czy mata wygłuszająca na masce nie jest czasem mokra. Ona również może powodować zawilgacanie cewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor dymu to mi trudno ocenić podczas jazdy, ale bardziej bym obstawiał ze dym jest białym. Co do płynu chłodniczego to mama ubytki i nie bardzo wiem gdzie to znika:/ co prawda od grudnia jeszcze nie dolewałem więc są to ubytki naprawdę małe. Jutro postaram się zerknąć na cewki i świece i dam znać co i jak :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda z rury wydechowej też jest normalna. Jest to produkt spalania gazu. Parkowanie pod chmurką potęguje ten efekt, ponieważ kondensuje się jeszcze wilgoć z otoczenia. Duża ilość wody może powstawać przy dużym spalaniu gazu, ale zauważył byś to po częstych wizytach pod dystrybutorem gazu.

Koledzy, zapamiętajcie ! Przy spalaniu każdego paliwa pochodzenia organicznego, wyłączając węgiel kamienny i brunatny, produktami spalania są;

woda, tlenki węgla.

Oczywiście dochodzą inne produkty spalania, które są wynikiem spalania substancji zawartych w paliwie.

Tak więc woda z rury wydechowej kapała, kapie i będzie kapać.

Jej ilość jest praktycznie taka sama w przypadku spalania paliw napędowych!

A dlaczego rano lub zimą jest to bardziej widoczne ?

Odpowiedź jest prosta, rano lub zimą cały układ wydechowy jest zimny w efekcie czego para wodna (wynik spalania) skrapla się w nim, a następnie zostaje wypchnięta na zewnątrz.

Potem, jak silnik i układ wydechowy się nagrzeją, para wodna przelatuje przez wydech i jest praktycznie niewidoczna, nawet zimą.

Tyle OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalny ubytek płynu chłodniczgo moze być związane z jego odparowywaniem. Większy oznacza jakaś awarię. Na Twoim miejscu sprawdzałbym częsciej jego poziom i przy okazji bagnet oleju, bo duży ubytek to może być oznaką wydmuchanej uszczelki pod głowicą :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc woda z rury wydechowej kapała, kapie i będzie kapać.

Oczywiście, masz pełną rację. Ale przyznasz, że po spalaniu gazu, tej wody powstaje relatywnie więcej. Cząsteczka gazu zawiera w swojej budowie więcej wodoru, niż benzyna. Więc więcej wodoru może się połączyć z tlenem w reakcji spalania, więcej powstanie wody. Nie mówię tu od razu, że z benzyny spadnie jedna kropla na godzinę, a z gazu będzie się lało, jak z węża ogrodowego. Ale tak o 1/3 więcej wydzieli się wody z gazu, niż z benzyny. Dlatego nawet kupując tłumik, instalacja gazowa w aucie skraca o połowę okres gwarancji.

Z każdego paliwa zawierającego węglowodory, podczas spalania powstanie woda, również z węgla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie temat chyba rozwiązany :-) kiepskiej jakości paliwo. Zostało spuszczone paliwo z baku niemalże do zera i zatankowane noPB 98 na markowej stacji. Dziś rano po odpaleniu żadnego żabkowana, żadnego dymu :-) sądzę że jutro tęż będzie kultura pracy silnika na wysokim poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!