Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana stanu licznika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczów.

Może to wydać się dziwne, ale chciałbym zwiększyć stan licznika mojego auta.

Mój poprzednik, lub ktoś jeszcze inny, w sposób tak bezczelny ustawił 131 tys km, że aż mnie w oczy kłuje. Samochód, który jest z 2000r ma przejechane najmniej 200tys, a poza tym chciałbym ustawić taki stan, z jakim sprzedałem swój samochód (204.000km).

Teraz pytanie podstawowe: czy jestem w stanie zrobić to w warunkach domowych, czy muszę się udać do jakiegoś "magika"? Wydaje mi się, że przez mój interfejs za kilkadziesiąt złotych tego nie zrobię, więc zwracam się z prośbą o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kiedyś na allegro taki interfejs do renówek, kosztował ~40zł, tylko coś tam pisało, że nie do wszystkich liczników się nadawał.

Nie mniej bez sprzętu tego nie zrobisz, nie wiem czy CLIP-em to ogarniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hola hola nie tak prędko :-)

Można powiedzieć, że clip nie robi diagnostyki tych liczników, w sumie zapala tylko kilka kontrolek, natomiast nie ma możliwości podglądu/korekty przebiegu. Clip "obleci" tylko nowsze sceniki i być może megany.

Podaj jaki masz licznik, Sagem czy Jaeger - to jest ważne.

 

A sam pomysł, żeby ustawić sobie przebieg z poprzedniego auta -hmm, co najmniej bardzo rzadko spotykany, oryginalny :-) Wolałbym sprawdzić auto po VINie w aso, sprawdzić jaki był przebieg do momentu ostatniego wpisu, wtedy przebieg podzielić przez ilość lat i mniej więcej na tej podstawie ustalić aktualny przebieg (z dużym błędem). Takie coś pozwoli poprawnie eksploatować auto, tj robić wymiany olejów rozrządów itp, ale to moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj jaki masz licznik, Sagem czy Jaeger - to jest ważne.

Jeśli chodzi o licznik, to nie wiem jaki mam - nie chce mi się już przed świętami zdejmować półki, a chyba bez tego się nie obejdzie... Po świętach zajrzę i na pewno się odezwę.

 

A sam pomysł, żeby ustawić sobie przebieg z poprzedniego auta -hmm, co najmniej bardzo rzadko spotykany, oryginalny :-) Wolałbym sprawdzić auto po VINie w aso, sprawdzić jaki był przebieg do momentu ostatniego wpisu, wtedy przebieg podzielić przez ilość lat i mniej więcej na tej podstawie ustalić aktualny przebieg (z dużym błędem). Takie coś pozwoli poprawnie eksploatować auto, tj robić wymiany olejów rozrządów itp, ale to moja opinia.

 

...dlatego napisałem, że pewnie się zdziwicie... :-) Jak najbardziej Twój tok myślenia popieram - tak powinno się postępować, ale po VIN'ie aż się boję sprawdzać samochód. Wiem, że przebieg będzie duży, ale jak człowiek ma cichą nadzieję, że jednak jest trochę mniej to jest się nieco spokojniejszym. :-)

Akurat w tym przypadku pomyślałem, że "kontynuując" przebieg kolejnych samochodów, po kilku latach miałbym obraz tego ile przez ten okres przejechałem kilometrów. Oczywiście gdybym miał pewny - oryginalny przebieg, to nie zawracałbym sobie głowy takimi dziwnymi zabiegami, ale skoro i tak ten przebieg jest niewiarygodny, to mógłbym sobie pozwolić na odrobinę "szaleństwa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz szczęście, zmiana w Jaegerze jest dość prosta.

Czyli jest to możliwe (i proste do wykonania) jedynie dla kogoś, kto ma CLIP'a czy taki jak ja posiadacz prostego interfejsu KKL też może to zrobić "w domowym zaciszu?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz pisałem wyżej, tego się nie da zrobić przez interfejs, trzeba kombinować przy samym liczniku. Mowa o phII, w phI nie wiem jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa o phII, w phI nie wiem jak jest.

Ja mam phII, ale scenic w wersji I więc prawdopodobnie nic z tych rzeczy, bo link, który podał Kolega gojgien traktował o megane/scenic w wersji II.

Skoro w moim przypadku miałoby się to odbywać drogą wymontowywania zegarów, wylutowywania czegokolwiek itp, to po prostu przeboleję ten za mały stan licznika :-)

Mimo wszystko dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tutaj masz interfejs do korekcji http://viaken.pl/pl/korygowanie-licznikow/interfejs-do-renault-jaeger.html Niestety bedziesz musiał zdjąc półkę i odkręcić licznik żeby go skorygować.

Edytowane przez meganecoupe02
poprawiłem link bo nie działał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!