Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka hamulca ręcznego- nie gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Ma problem w Megan Classic- kilka dni temu zapaliła się kontrolka hamulca recznego i nie gaśnie. Czujnik przy dzwigni sprawdzony- raczej ok zreszta przy zaciaganiu hamulca kontrolka pali sie jasniej przy zwolnieniu drzwigni przygasa. Poziom płynu sprawdzilem-jest ok. Klocki dzisiaj również wymieniłem. Założyłem klocki z czujnikiem zużycia. W starych kabelek byl urwany ale podlaczyłem nowe, zlutowalem kablek a kontrolka dalej czerwono świeci.

Co może byc przyczyną? Czy szczeki z tyłu mają może czujnik zuzycia-raczej nie moim zdaniem ale może mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zużycia jest gdzie indziej. Jest obok kontrolki silnika i tak wygląda (o). Kontrolka o której piszesz, to "lampka kontrolna zaciągniętego hamulca ręcznego oraz lampka kontrolna czujnika uszkodzenia układu hamulcowego" (cytat z instrukcji). Czyli informuje o zaciągniętym hamulcu ręcznym lub niskim poziomie płynu hamulcowego. Odłącz na próbę czujnik przy hamulcu ręcznym, a jeśli to nie pomorze szukaj problemu przy czujniku przy zbiorniku płynu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przdrzrźniał przedmówcy <piwko>

Odłączylem. Czujnik przy drzwigni to jeden przewód zwierany do masy, czujnik przy zbiorniczku to dwa przewody które sie zwieraja/rozwierają. Testowalem na rozne sposoby i problem dalej wystepuje.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód przy dźwigni hamulca nie jest czasem zielony (przeglądam schemat)?

Wg. schematu przewód ten idzie do niebieskiej wtyczki pod skrzynką bezpieczników

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz przetartą izolację na przewodzie łączącym minus kontrolki (przewód zielono-czarny) z czujnikiem poziomu płynu hamulcowego lub włącznikiem zaciągnięcia ręcznego. Czyli mówiąc obrazowo masz podaną masę na stałe. Sprawdź omomierzem oprność względem masy tego przewodu. Powinna być bardzo duża, oczywiście przy wyłączonym zapłonie. I najlepiej odłącz wtyczki przy dźwigni hamulca i czujnika poziomu podczas pomiarów.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Podpinając się pod temat ...

 

U mnie podobny jednak troszke inny problem z tą samą kontrolką.

 

Od czasu do czasu w czasie jazdy włączy sie na kilka sekund i zgaśnie.

Co ciekawe po zdjęciu czujnika ze zbiorniczka płynu hamulcowego kontrolka sie nie zapala.

Czy przy niskim poziomie płynu czujnik jest zwarty a może rozwarty ? Czy przy zdjęciu wtyku z czujnika kontrolka powinna sie właczyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@krzysztofc

Jeśli nic nie znajdziesz na przewodach i czujnikach, to sprawdź jeszcze ścieżki w liczniku, może tam jest jakieś zwarcie.

 

@kilerfosa

Logiczne wydaje się, że aby kontrolka się zapaliła, to musi dostać połączenie do masy (zaciągnięty ręczny łączy do masy, co pisano powyżej), zatem skoro nie świeci, to czujnik poziomu płynu w zbiorniczku jest rozwarty, a jak spadnie poziom płynu, to łączy kontrolkę z masą. Chyba zresztą nie trudno odpiąć wtyczkę, zewrzeć styki i sprawdzić kontrolkę, ewentualnie popatrzeć na schemat... ;)

Być może w zbiorniczku jest mało płynu i przy przeciążeniach, gdy płyn się przemieszcza czujnik się na moment zwiera.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!