Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci dymi na bialo/ siwo


krzychos-ks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna jestem szczęśliwym, bądź nie szczęśliwym posiadaczem 1.5 dci 80km zaklętego w Megance. Mam z tym autem jednak niemały problem, mianowicie kupiłem to auto wiedząc ze pochłania olej w sporych ilościach. Kiedy wracałem tym autem do domu dałem "buta" na obwodnicy co spowodowało zacną chmurę za moim Megane. Chwilke po tym wyskoczył komunikat na komputerze " check injection " więc nieco sie ucieszyłem myśląc że sprężarka która bierze olej po prostu nie jest w stanie zapompować wystarczająco dużo powietrza, co w wyniku nie dopalenia paliwa spowodowało znaczne zadymienie. Sprężarka została odesłana do regeneracji do Trans Turbo.

Po ponownym zamontowaniu już zregenerowanej turbinki, jest nowy problem z dymieniem. Mianowicie kiedy odpalam rano zimne auto i jadę nim na obwodnicę o której wspomniałem, po przejechaniu jakichś 4 km kiedy auto już jest prawie dogrzane, puszczam gaz na V biegu po chwili pojawia się zasłona dymna w kolorze biało siwym i po ponownym dodaniu gazu "puszcza bąka" i dymienie ustaje niemal zupełnie. Olej ubywa z auta w tempie znaczącym (wlałem litr oleju zrobiłem 350 km i owego oleju nie ma, poziom wrócił do poziomu pierwotnego). Więc mam pytanie do szanownych forumowiczów, czy ktoś się z takim zjawiskiem spotkał bądź ewnetualnie, czy ktoś ma jakiś pomysł co może być powodem owego problemu?

Dodam że sprawdzałem błędy po podpięciu komputera i wyskoczył błąd egr'u, który później został wyczyszczony (był mocno zasyfiony). Ponownie niestety nie udało mi się sprawdzić błędów, po przeczyszczeniu egr.

Auto ma 300 tyś. przebiegu na zimno pali bardzo dobrze, więc kompresja raczej jest okej.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na zużyte pierścienie zgaraniające olej (pierwsze od dołu na tłoku). Jeżeli to skutek chwilowego przegrzania to może wystarczy sama wymiana pierścieni (kompletu) ale raczej nie obędzie się bez remontu dołu silnika.

Edytowane przez lamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem. Wylatane pierścienie wiązały by sie ze słabą kompresją a to znowu ze słabym odpalaniem zimnego motoru, a ten pali doskonale i rano nie dymi. Słaba kompresja wiązała by się również z mało stabilną pracą silnika a ten równiutko chodzi. Moje podejrzenia to mimo wszystko tubo, które po regeneracji wyje. Rozmawiałem dziś z gościem który regenerował owa sprężarkę, no i chyba po prostu jutro ją wyśle niech zobaczą czy ona ma prawo działać poprawnie.

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po chwili nieobecności jestem ponownie. Sprężarka została zregenerowana ponownie, tym jednak razem chyba operacja powiodła się pomyślnie. Turbo nie wyje, auto mocy ma chyba ok, jak na serię przystało. Pozostaje jednak problem dymienia, lecz teraz właściwie jestem w stanie wykluczyć turbinkę. Tak jak pisałem auto dymi przy zwykle odjęciu gazu i ponownym dodaniu, ale co ciekawe nie zawsze, nie ma żadnej reguły. Dziś logowałem błędy, był stary błąd egr, który usunięty nie pojawił się ponownie. Niestety żadnego innego błędu nie wyrzucał pomimo komunikatu z komputera pokładowego "injection fault" połączony z kontrolką STOP po chwili pojawiła się kontrolka SERVICE oraz komunikat "check injection" która zgasła po kilku sekundach (kontrolki zaświeciły się po tym jak ostro poszedłem ze startu, przy tym dosyć dymiąc). Dodam że te błędy pokazało mi, po tym jak przeleciałem ekspresówką z butem w podłodze gdzie tylko się dało przez jakieś 50 km i na owej drodze nie pokazywało żadnych błędów. Podczas podróżowania ową ekspresówką również wjeżdżałem przed ciężarówkę, 90 km/h IV bieg pełen but i zero dymienia. O co chodzi Panowie, jakieś nowe pomysły ? Nie wykluczam lejącej się gdzieś "bokiem" oliwy, jednak komunikat "injection..." daje do myślenia.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam udało ci się rozwiązać problem bo mam prawie to samo olej znika w oczach i tez dymi dopiero gdy jade np z gorki na biegu bez gazu i pozniej na prostej dam gaz to zaslona z tylu... moj temat na pierwszej stronie 1.5 dci ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!