Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci dymi na bialo/ siwo


krzychos-ks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna jestem szczęśliwym, bądź nie szczęśliwym posiadaczem 1.5 dci 80km zaklętego w Megance. Mam z tym autem jednak niemały problem, mianowicie kupiłem to auto wiedząc ze pochłania olej w sporych ilościach. Kiedy wracałem tym autem do domu dałem "buta" na obwodnicy co spowodowało zacną chmurę za moim Megane. Chwilke po tym wyskoczył komunikat na komputerze " check injection " więc nieco sie ucieszyłem myśląc że sprężarka która bierze olej po prostu nie jest w stanie zapompować wystarczająco dużo powietrza, co w wyniku nie dopalenia paliwa spowodowało znaczne zadymienie. Sprężarka została odesłana do regeneracji do Trans Turbo.

Po ponownym zamontowaniu już zregenerowanej turbinki, jest nowy problem z dymieniem. Mianowicie kiedy odpalam rano zimne auto i jadę nim na obwodnicę o której wspomniałem, po przejechaniu jakichś 4 km kiedy auto już jest prawie dogrzane, puszczam gaz na V biegu po chwili pojawia się zasłona dymna w kolorze biało siwym i po ponownym dodaniu gazu "puszcza bąka" i dymienie ustaje niemal zupełnie. Olej ubywa z auta w tempie znaczącym (wlałem litr oleju zrobiłem 350 km i owego oleju nie ma, poziom wrócił do poziomu pierwotnego). Więc mam pytanie do szanownych forumowiczów, czy ktoś się z takim zjawiskiem spotkał bądź ewnetualnie, czy ktoś ma jakiś pomysł co może być powodem owego problemu?

Dodam że sprawdzałem błędy po podpięciu komputera i wyskoczył błąd egr'u, który później został wyczyszczony (był mocno zasyfiony). Ponownie niestety nie udało mi się sprawdzić błędów, po przeczyszczeniu egr.

Auto ma 300 tyś. przebiegu na zimno pali bardzo dobrze, więc kompresja raczej jest okej.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na zużyte pierścienie zgaraniające olej (pierwsze od dołu na tłoku). Jeżeli to skutek chwilowego przegrzania to może wystarczy sama wymiana pierścieni (kompletu) ale raczej nie obędzie się bez remontu dołu silnika.

Edytowane przez lamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem. Wylatane pierścienie wiązały by sie ze słabą kompresją a to znowu ze słabym odpalaniem zimnego motoru, a ten pali doskonale i rano nie dymi. Słaba kompresja wiązała by się również z mało stabilną pracą silnika a ten równiutko chodzi. Moje podejrzenia to mimo wszystko tubo, które po regeneracji wyje. Rozmawiałem dziś z gościem który regenerował owa sprężarkę, no i chyba po prostu jutro ją wyśle niech zobaczą czy ona ma prawo działać poprawnie.

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po chwili nieobecności jestem ponownie. Sprężarka została zregenerowana ponownie, tym jednak razem chyba operacja powiodła się pomyślnie. Turbo nie wyje, auto mocy ma chyba ok, jak na serię przystało. Pozostaje jednak problem dymienia, lecz teraz właściwie jestem w stanie wykluczyć turbinkę. Tak jak pisałem auto dymi przy zwykle odjęciu gazu i ponownym dodaniu, ale co ciekawe nie zawsze, nie ma żadnej reguły. Dziś logowałem błędy, był stary błąd egr, który usunięty nie pojawił się ponownie. Niestety żadnego innego błędu nie wyrzucał pomimo komunikatu z komputera pokładowego "injection fault" połączony z kontrolką STOP po chwili pojawiła się kontrolka SERVICE oraz komunikat "check injection" która zgasła po kilku sekundach (kontrolki zaświeciły się po tym jak ostro poszedłem ze startu, przy tym dosyć dymiąc). Dodam że te błędy pokazało mi, po tym jak przeleciałem ekspresówką z butem w podłodze gdzie tylko się dało przez jakieś 50 km i na owej drodze nie pokazywało żadnych błędów. Podczas podróżowania ową ekspresówką również wjeżdżałem przed ciężarówkę, 90 km/h IV bieg pełen but i zero dymienia. O co chodzi Panowie, jakieś nowe pomysły ? Nie wykluczam lejącej się gdzieś "bokiem" oliwy, jednak komunikat "injection..." daje do myślenia.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam udało ci się rozwiązać problem bo mam prawie to samo olej znika w oczach i tez dymi dopiero gdy jade np z gorki na biegu bez gazu i pozniej na prostej dam gaz to zaslona z tylu... moj temat na pierwszej stronie 1.5 dci ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!