Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy - ograniczone obroty 1.9 dci 102KM (50KM :)


astarot2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wiem że temat był już po troche poruszany w sprawie małej mocy w Scenic I ph II dci 1.9, ale mam kilka pytań.

Na postoju na luzie po wciśnięciu na maksa gazu dochodzi tylko do 3 tys obrotów (oprócz tego że jest słaby)

Przeczyściłem zawór EGD (był totalnie zapchany czarnym syfem), podmieniłem na drugi przepływomierz używany oryginalny i to samo.

Na drugim obroty tylko do 2.5 tys - czyżby dwa zespute?

Czy komuter przechodzi automatycznie w jakiś tryb który uniemożliwia normalną moc, a po np. wyczyszczeniu zaworu egr trzeba

skasować błąd?

Czy uszkodzony zawór egr może dawać takie objawy? Wyczyściłem ale możę jest niesprawny.

Nadmienię że u mnie nie zapala się kontrolka od świec wogóle (poprzedni właściciel chyba ją odłączył), ale jeżdze od 2 lat i mi to nie przeszkadzało.

Widziałem podczas czyszczenia że koło zaworu egr odchodzi jakiś węzyk do czujnika lub zaworu. Wyczyściłem otwór ale może syf poleciał dalej i coś zatkał, tylko co to za zawór?

Wybieram się na kompa ale chcę uniknąc sytuacji że wymienią mi pół samochodu i dalej to samo.

Macie jakieś pomysły?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób fotkę wiszącego wężyka i okolicy - możliwe że jest to wężyk od czujnika ciśnienia doładowania albo elektrozaworu turbo. Zostaje jeszcze diagnostyka clipem w celu ustalenia przyczyny.

Może ta fotka pomoże

http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=9440

Edytowane przez dexterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu zaznaczyłem wyjście tego wężyka, przy następnej rozbiórce podszybia zrobię zdjęcie oryginalne.

Odpiąłem przepływomierz na chwilę i obroty i moc w miarę wróciły,czy to znaczy że na 100% jest padnięty przepływomierz czy możliwe coś innego.

We wtorek podam odczyty komputera.

post-26343-0-83502900-1335109753_thumb.jpg

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jest to wężyk (ok 20cm) od czujnika ciśnienia doładowania, i powinien być podpięty pod czujnik oznaczony nr 10 na zdjęciu, znajduje sie na podszybiu. Gdy następnym razem rozbierzesz podszybie podłącz ów weżyk pod czujnik, na wężyku powinny być 2 małe opaski zaciskowe. Najpierw wężyk i sprawdż auto , potem reszta. Na zdjeciu masz czujnik z małą jednorazową opaska zaciskowa, polecam zastąpić inną, skręcaną.

Przepływomierz można też sprawdzić i wyczyścić. Na forum są manuale.

http://megane.com.pl/topic/13980-przeplywomierz/page__st__32

http://megane.com.pl/files/file/11-instrukcja-czyszczenia-przeplywomierza-19-dci-102km/

post-7175-0-60719500-1335122827_thumb.jpg

Edytowane przez dexterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno ważne pytanie:

Odpięty przepływomierz - wszystko śmiga jest moc

podpięty - brak mocy, nie wkręca się na obroty

Czy na 100% to przepływomierz?

Mam już dość diagnostyk i wydanej kasy na używane części , z chęcią zakupie nowy oryginalny i będę miał spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być przepływomierz. Na diagnostyce (clip,ddt2000) powinno być widać wydatek powietrza. Jak pisałem wyżej przepływomierz możesz sprawdzić zwykłym miernikiem, oraz troszeczkę go przeczyścić izopropanolem lub kontakt U. Nowy oryginalny przepływomierz 5wk9620 siemensa to koszt ok 1000, zamienniki gów*** warte 250. Poszukaj kogoś kto handluje częściami renault za 100 kupisz, to jest przepływomierz wrzucany we wszystkie silniki 1.9 dci/dti w megane i scenicu więc możesz szukać przepływki do megane/scenica II. Do tego założysz i sprawdzisz. Jak będzie działać to bierzesz. Ja myślałem że ma problemy z przepływomierzem a to był pedał gazu i elektrozawór turbo. Musiałem sprawdzić wszystko sam.

5wk9620:

Pin 1-2 2650 om

pin 1-6 4100 om

pin 2-5 19000 om

pin 2-6 1500 om

 

Wartości przy pinie 1 zmieniają się ze zmiana temperatury.

Edytowane przez dexterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem po kompie w Renault i co stwierdzono?

Usterka przepływomierza.

Wartości powyższe są ok, ale tylko dla temperatury i braku przepływu powietrza.

U mnie więc wskazywało że wszystko ok, ale powyżej 2 tys obrotów wskazania przepływki są błędne.

Moja do wymiany i zakupiona na allegro również.

Poszukam chyba nowej, ewentualnie ma ktoś sprawdzone źródło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja mjałem już kilka samochodów marki RENAULT i też się działy różne cuda,ostatnio w traficu 1.9DCI 2003r. padł mi przepływomierz.Objaw był taki że jak nie jeżdziłem nią ze dwa tygodnie to jak wciskałem gaz do dechy to troszkę przerywała(szarpała delikatnie) na 3,4,5,6 biegu ale tylko od 2 tys. obrotów do 3tys. a potem szła ok.jak jeżdziłem co dzień było ok.Komputer pokazywał błąd przepływomierza,polecam zakupić nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

astarot2,nowa to za duży wydatek, najlepiej pojezdzić i poszukać po okolicy, części do francuzów jest naprawde dużo. Pamietaj że pasują przepływki od każdego megane/scenic 1.9 dti/dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Jestem po wymianie przepływki i czyszczeniu egr, wymienione 4 świece - 3 spalone (zapalona kontrolka świec i błędu elektr.).

Nadal brak przyśpieszenia i prędkośc max 110. Komputer był resetowany clipem nie pokazał więcej błędów (błąd przepływki, egr, świece)Zdaje sobie sprawę, że to napęd na 4 koła ale brak tego przeskoku przy doładowaniu z turbiny, auto przyśpiesza płynnie ale długo... jak f126p

Edytowane przez mazi2280
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dodam że u mnie oprócz uszkodzonej przepływki był był uszkodzony czujnik doładowania turbiny (ten na zdjęciach powyżej). Po wymianie przepływki nadal objawy były takie same - brak mocy i obroty tylko do 2500.

Na początku myślałem że kupiłem uszkodzoną, ale po wstawieniu jej do innego scenica wszystko śmigało.

Po odpięciu przepływomierza wszystko było ok, a więc muszą być jakoś powiązane ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!