Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przeplywomierz


Rekomendowane odpowiedzi

jest tylko jedno zgrubienie i musisz podwadzić je płaskim śrubokrętem, wtedy zeskoczy i opaska będzie Twoja. Możesz załozyć ją drugi raz szczypcami, albo zastąpić ja zwykłą zaciskową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego po odpięciu wtyczki przepływomierza komputer pokazue mniejsze spalanie, a samochód dostaje kopa ?
ponoć ustawia domyślne (powiedzmy wyśrodkowane - zatem nie zaniżone) parametry. Nie będe się kłócił ale dla mnie w innych markach odpięcie przepływki oznaczało brak danych zatem tryb awaryjny w celu ochrony silnika czyli moc (tzn dawka) cięta przez pół a nie w góre.

 

[ Dodano: 2009-09-01, 23:04 ]

czy mój rozrusznik nie kręci przypadkiem zbyt wolno, skoro "częstotliwość i amplituda zależą od prędkości obrotowej wału"
byłem przekonany , że wziąłem to pod uwagę i napisałem wyżej, przeleciałem posty wyżej i niestety. Może tak być, niektóre modele nie podadzą zapłonu (pomimo odczytu z czujnika) jeżeli nie zostanie osiągnięta minimalna prędkość wału. Na początek spróbuj pożyczyć na kilka dni w miarę nowe, sprawne AQ. Jeżeli problem jest rano może mieć słaby prąd rozruchowy. Choć odpalenie za 3-4 razem nie oznacza "słabego prądu" a może oznaczać szczotki i co bardziej prawdopodobne brudne lub wybite tuleje rozrusznika (opory). Generalnie i tak jest to wróżenie ze szklanej kuli i może nie wnieść poprawy. Klemy i wszystkie masy oraz "duże plusy" (kable na rozruszniku) warto przeczyścić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomrdzak, opaskę musisz rozłączyć śrubokrętem - nic na siłę. Dopiero jak rozłączysz opaskę rura zejdzie bez problemu z przepływki. Objedź palcem dookoła ta opaskę, nie ma możliwości żeby nie było łączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...komputer pokazue mniejsze spalanie...
ponoć ustawia domyślne (powiedzmy wyśrodkowane - zatem nie zaniżone) parametry. Nie będe się kłócił ... odpięcie przepływki oznaczało brak danych zatem tryb awaryjny w celu ochrony silnika...

 

Nie chodzi o kłócenie :)

Megana nie chce przekroczyć na 4 i 5 tce 3 tys. obrotów. Poszukałem, poczytałem - może być przepływomierz. Odłączyłem. Poszło powyżej 3 tys - autko fanie śmiga i komp pokazuje mniejsze spalanie. Odłączona przepływka go oszukuje ? Być może auto pali więcej a komp źle pokazuje. Nieważne - muszę przeczyścić przepływomierz i zobaczę. Na razie mam problem z fizycznym rozłączeniem rury (opaski) i przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączona przepływka go oszukuje ?

Podłączona go oszukuje :)

Podejrzewam, że jak po odłączeniu jest w porządku to nie ma co czyścić, tylko szukać używanego, sprawnego oryginału. Nie baw się w zamienniki bo już kilka osób się na nich sparzyło. Możesz jeszcze sprawdzić styki w kostce do przepływki, ale to już chwytanie się brzytwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomrdzak, poczekaj chwilę, skoczę go garażu i zrobię fotę tej opaski.

 

Już jestem. U mnie oryginalna opaska wyglądała tak:

dsc00950h.th.jpg

dsc00951i.th.jpg

 

p.s. Widok Coupetki o tej porze w garażu - bezcenny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomrdzak, najpierw zrób tą przepływkę :)

Władca Pierścieni chciał żebym mu robił zdjęcia, ale akurat byłem zajęty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

Zdjęcia jak z Władcy Pierścieni!

hyhyhy zgadza się. Słucha Władco Pierścieni, możesz się bawić w ponowne założenie i zagniecenie tych pierścieni ale prościej będzie roztargać dziada i założyć najnormalniejszą opaskę na śrubę. Koszt kilka zika w każdym sklepie w stylu automoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kupiłem sobie próbnik. Czy ktoś z użytkowników tego samochodu, lub ktoś kto zna się na elektryce byłby tak miły i podał parametry czujniczków i innych urządzeń, które mógłbym sam sprawdzić w swoim samochodzie (oprność, itd.)? Scenic 1,9 dti z 1999 r (przed lift). Do tej pory zmierzyłem oporność czujnika położenia wału, która wynosi 830 Ohm. Jaki powinien być dopuszczalny spadek napięcia podczas rozruchu, itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki wszystkim za pomoc - opaska z przepływomierza zdjęta w parę sekund :mrgreen: Przy okazji wyczyściłem EGR - tam to był syf.

 

A mam jeszcze pytanko do właścicieli diesli - na wolnych obrotach, na jedynce i dwójce przy dodawaniu powoli gazu w okolicach 1500 obrotów słyszę od strony silnika dziwny dźwięk - takie terkotanie - jakby coś zaczęło sie nierównomiernie obijać - znika przy ~1700 obr. Jest na tyle cichy i szybko znika zagłuszony przez silnik. Ja wciśnie się sprzęgło - tego dźwięku nie ma.

Najlepiej u mnie słychać na ciepłym silniku, po wrzuceniu jedynki ruszam, puszczam gaz i w momencie jak obroty dojdą do minimum, powoli go naciskam aż dojdę do 1500 obr.

 

Mógłby mi ktoś sprawdzić czy u niego też tak jest ?

Chyba że ktoś ma pomysł co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!