Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka układu oczyszczania spalin świeci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukałem i nie znalazłem. Od niedawna mam Scenica i już pojawiło się to u mnie drugi raz a mianowicie: włączyła się lampka kontrolna układu oczyszczania spalin(taki jakby silniczek na pomarańczowo) i świeci się cały czas. Zaraz po kupnie auta, zapaliła się podczas drogi do pracy,padało wtedy. Pojechałem do elektryka skasował błąd i skasował 4 dychy. Zatankowałem za 60 zł i było ok. Dziś znów mi się to zapaliło!! Co to może oznaczać?? Dodam że stan paliwa jest minimalny, ale kontrolka od rezerwy się nie świeci. Tankowałem na orlenie. Auto teraz stoi bo chce założyć gaz i jest mało paliwa. Nie chce jeździć za każdym razem i płacić za kasowanie, a nie wiadomo od czego to się zapala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj cewki, jak są sagema to wymień na Beru lub Denso.

To po pierwsze, po drugie napisz jaki błąd pokazywał komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te cewki to lepiej kupić nowe czy używki mogą być? Czy po otworzeniu klapy silnika można odczytać jakiej firmy to cewka? Można jakoś sprawdzić czy jest uszkodzona? Kod błędu to nie wiem, bo ten elektryk coś tam na klikał na tym komputerku i tyle. Nie widziałem jaki kod błędu. Czy coś może się stać jak będę jeździł z ta świecącą się kontrolką??

Edytowane przez 1982robo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki najpierw sprawdź, w 1.8 jest niewielka szansa, że będa sagemy, ale nigdy nic nie wiadomo, auto ma już co najmniej z 10 lat.

Czy coś może się stać jak będę jeździł z ta świecącą się kontrolką?

nie wiadomo czego dotyczy błąd, może katalizator się kończy, trudno powiedzieć co się stanie, nie wiedząc co powoduje zapalenie kontrolki. Podepnij auto najlepiej pod clipa, wtedy bedziesz miał dokładnie podane, co powoduje wyświetlanie błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przejrzałem cewki, są Denso, tylko ze jakby coś kombinowane. Czy można je w jakiś sposób rozłożyć, może ktoś próbował naprawiać?? Widać jakby wszystkie były podważane z dwóch stron i są tam małe wyszczerbienia jakby. W niektórych śladowe ilości czerwonego silikonu czy czegoś w tym rodzaju. I pytanie: Czy jak zakleję taśmą izolacyjna te miejsca gdzie są wyszczerbienia to jeśli tam by było przebicie to błąd w postaci kontrolki zniknie?? Czy muszę go wykasować programem u elektryka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie ktoś próbował te cewki regenerowac. Na elektrodzie widziałem kiedyś sposób regeneracji cewek.

 

Jeśli chodzi o błąd to różnie to bywa, niektóre gasną gdy jest wszystko ok, niektóre trzeba skasować clipem. Możesz też spróbować odłączyć akumulator na kilka minut, albo pojeździć z tą kontrolką - czasami sama gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, gaz już założony. Gazownik skasował błąd, powiedział ze coś chyba z sonda lambda, na razie kontrolka się nie świeci, ciekawe jak długo. Powiedział tez ze nie cewka bo jakby to była wina cewki to silnik na gazie by chodził nie równo, a pracuje dobrze. Wiec na razie obserwacja i jazda aaa <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu. Niedawno miałem podobny problem i mechanik po stwierdzeniu uszkodzonej sondy lambda wymienił ją na zamiennik Bosch (pochwaliłem się nawet o tym już w innym temacie). Dziś jednak znowu zapaliła się kontrolka a spalanie nieco wzrosło - styl jazdy (działanie silnika) jednak się nie zmienił. Mam tu pytanie:

 

1) Dlaczego znów się załączyła kontrolka? Czy może mieć to wpływ że w sobotę sprawdzałem cewki (odpinając jedną po drugiej zgodnie z instrukcją z forum) choć kontrolka zapaliła się po ok 150 km od czasu "operacji"?

2) Czy mogą coś "wskazać" obroty? Zaraz po wymianie sondy po odpaleniu zimnego silnika było ok 1200 obr/min. Potem - tak ja przed naprawą ok 500 obr/min i skokowo wzrastały a po energicznym dodaniu gazu silnik nieco się przyduszał by potem wejść na obroty. Dziś obroty na zimnym znów były na poziomie 1200 obr/min no ale zapaliła się kontrolka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie po podpięciu komputera wyszło że soda lambda uszkodzona. Mechanik po wymianie powiedział że to pierwsza sonda, ale nie wiem w jaki sposób doszedł do tego, ponoć odpinał i jedna i drugą, pot em pod komputer itd. Po wymianie póki co odpukać błąd nie wyskakuje :) . Oby tak dalej. Mam problem z gazem ale to jużinna bajka :) Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

Podłączę się do tematu.

Pytanie następujące: Czy sonda przed katalizatorem jest inna niż ta za katalizatorem ?? ( chodzi mi o ich charakterystyki ) ,czy też są to dwie identyczne cześci.

Bardzo proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam

Dokonałem skanowania DDT i taki wynik:

Panne mémorisée sonde à oxygène amont 1 Panne

Wina przechowywane upstream czujnika tlenu 1 awarię

 

Panne mémorisée OBD sonde à oxygène amont 1 Panne

Usterka OBD przechowywane upstream sondy lambda 1 awarię

Tłumaczeń dokonałem translatorem google

 

Której sondy dotyczy ten komunikat??no i jeszcze proszę o info czy to te same sondy.

Edytowane przez trebor102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!