Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

KZFR czy coś innego?


punxhc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dopadł mnie następujący problem: auto stało jak zawsze parę dni na parkingu, odpaliło jak zawsze bez problemu (problem z "porannym" warkotem KZFR pojawił się u mnie może ze 3 razy w ciągu roku). Ruszam na 1 biegu, jest ok. Gdy wyjechałem na ulicę wrzucam 2 i zwiększam obroty i nagle słychać głośny warkot. Pojawia się na każdym biegu przy obrotach ok. 2000 i wyżej. Auto jest wtedy wyraźnie słabsze i słychać głośny dźwięk... Oto próbka (nakręcona na postoju):

Mechanik odpiął wtyczkę od elektrozaworu KZFR i problem ustał, no ale tak nie można jeździć. Po podpięciu wtyczki warkot się już nie pojawił, ale silnik nie chodził już chyba tak płynnie jak wcześniej. Auto postało jakieś 2 godziny i znów jest to samo (warkot). Co ciekawe odpala bez problemu, nie ma typowego objawu KZFR.

Ktoś już widział taki objaw? Mechanik sugeruje wymianę KZFR. Oczywiście mam zamiar wymienić, ale najpierw wolałbym się upewnić czy to faktycznie koło, aby nie wyrzucać sporej kasy na marne. Znam dobrze typowe objawy padniętego KZFR i ten jakoś ich nie przypomina...

 

Dodano: 08 maj 2012 - 15:19

Pewnie nikt nie miał takiego przypadku... No cóż, podpowiedź dla potomnych - to KZFR padło w tak dziwny sposób. Po wymianie jest ok, temat to ubicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam to samo, u mnie problemu występuje przy odpaleniu na zimnym silniku.

Obroty spadają po czym silnik gaśnie.

 

Czy to na pewno KZFR?

Jakie poniosłeś koszta jeśli można wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie masz tego samego... U Ciebie jest problem przy odpalaniu na zimnym,czyli typowy objaw KZFR. U mnie objawy typowe nie były,a jednak.

Koszta zależą od mechanika i od tego czy wymieniasz tez rozrząd. Trzeba liczyć ok. 500-700zl za kolo (zależy gdzie kupisz) + robocizna w granicach 250-350zl. Zazwyczaj wymiana KZFR kosztuje tyle co rozrządu, bo to w zasadzie ta sama robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, u mnie problemu występuje przy odpaleniu na zimnym silniku.

Obroty spadają po czym silnik gaśnie.

 

Czy to na pewno KZFR?

Jakie poniosłeś koszta jeśli można wiedzieć?

witaj. Miałem taki sam przypadek , Samochód stał cały dzień po czym rano jak go zapaliłem zgrzyt i gasł jeżeli dałem mu gazu przez chwile to później chodził normalnie , po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu normalnie pali od jednego obrotu . Tez myślałem ze to koło na wałku bo się oczytałem ale okazało się ze przez cała noc gdy stoi olej spływa z głowicy popychaczy do miski i to popychacze rzegotają . Wymieniłem filtr oleju który ma w sobie taki zaworek który blokuje odpływ oleju do miski i problem ustał .Dodam ze miałem 3 takie megany i w każdej to samo się działo przy porannym rozruchu. Silnik 1.6 chodzi w meganach tylko każdemu się wydaje ze o benzynę trzeba mniej dbać a to jest błąd , każdy oszczędza na oleju , filtrach byle żeby było tanio a później wychodzi co wychodzi no chyba ze masz ponad 200km to koło może już być zużyte ale po niżej tej granicy powinno być wszystko ok z nim , zalej dobry olej taki jak zaleca producent i dobry filtr oleju i będzie ok .pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie. Zabrałem sie zawymiane kzfr. Czy po odkręceniu tej zatyczni pod którą jest sruba trzymajace kółko do wałka powinien byc olej? Odkręciłem tą zatyczke i wylało sie toche oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kolego 'mateoo12' poproszę o nazwę producenta i numer filtra oleju. Bo ja u siebie wymieniłem 4 KZFR przez 100tyś.km. Jeździłem na oryginalnych filtrach, oleju pełnosyntetycznym i mam koło nowej generacji no i po 1,5 roku po wymianie to samo. Ale zauważyłem, że jak doleje olej to rzadziej terkocze więc mam nadzieje że masz racje.

Edytowane przez Snozer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!