Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana łożysk alternatora Bosch Meg.1p2 K4M


Rekomendowane odpowiedzi

Niepotrzebnie wykasowałeś swojego pierwszego posta, powinno to zostać, ktoś będzie miał z tym problem, to będzie miejsce gdzie pytać.

Proponuję, żebyś ponownie opisał naprawę alternatora na forum. Manulal to sprawa wtórna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Poniżej mały manual samodzielnej wymiany łożysk alternatora BOSCH w Meg.1P2 K4M.

Procesu wyjęcia alternatora nie będe opisywał.

Przed robotą powinniśmy się wyposazyć:

Narzędzia,komplet łożysk do danego alternatora,ściągacz do łożysk,klucz do odkręcenia nakrętki rolki paska-dostęp do klucza pneumatycznego.

Gdy alternator już mamy przed sobą musimy odkręcić nakrętke rolki paska klucz zewnętrzny 28(imbus).Można go zrobić ze śruby o łbie sześciokątnym pod klucz 28, poprzez dospawanie od strony gwintu zwykłej nasadki do klucza.Do odkręcania warto mieć dostęp do klucza pneumatycznego,gwint nakrętki zwykły tzn odkręcamy w lewo.

post-37975-0-17864500-1337580117_thumb.jpg

Za rolką są dwie podkładki jedna dystansowa (schodzi lekko) a za nią druga

post-37975-0-15419000-1337580212_thumb.jpg

(schodzi bardzo ciężko),dlatego opis uwzględnia ułatwienie dostępu i demontażu drugiej.

Gdy uporamy się już z rolką następnym krokiem jest bezwzględnie demontaz szczotkotrzymacza z regulatorem napięcia.

Aby go zdemontować należy odkręcić osłone, poprzez odkręcenie dwóch śrub klucz 13 i jednej pod wrętak .

post-37975-0-79807500-1337580277_thumb.jpg

Po odkręceniu osłony mamy dostęp do śrub mocujących regulator,nastepnie odkręcamy je.

post-37975-0-77727600-1337580347_thumb.jpg

Warto przed próbą odkręcania "zaaplikować" młotkiem przez np pręt mosiężny ew rączke wkrętaka w łeb śruby,łatwiej się odkręcą.

Wyjmujemy regulator.

post-37975-0-54961700-1337580391_thumb.jpg

Następnie przystępujemy do rozbierania obudowy.Patrząc od strony rolki paska odkręcamy cztery śruby

post-37975-0-01253600-1337580469_thumb.jpg

mocują one blache za łożyskiem wirnika.

post-37975-0-14277300-1337580550_thumb.jpg

Odkręcamy cztery śruby łączące połówki obudowy (na zewnątrz po obwodzie).Warto teraz obudowe ostukać z umiarem gumowym młotkiem , kładziemy alternator na boku i za pomocą np. płaskiego wkrętaka podważamy przednią część obudowy tę od rolki paska.Podważamy pomiędzy obudową a częścią stalową (zardzewiała) jest to rdzeń stojana , która znajduje się pomiędzy połówkami obudowy , podważamy równomiernie ze wszystkich stron do okoła.Wyjdzie nam wirnik z przednią częścią obudowy , zaś druga częśc ma wyglądac tak.

post-37975-0-67571800-1337580636_thumb.jpg

Teraz bierzemy wirnik z obudową wkładamy w imadło opierając obudowe krawędzią (wcześniej podważaną) i poprzez twarde drewno wybijamy wirnik wraz z łożyskiem z obudowy.Można teraz obejrzeć wirnik a konkretnie część współpracującą z szczotkami regulatora, powinna być błyszcząca i równo wytarta przez szczotki.Jeżeli jest mocno nierówna i głęboko wytarta należy przetoczyć ( o ile się jeszcze da)

post-37975-0-83708800-1337580694_thumb.jpg

Wracamy do samych łożysk, mając wirnik w dłoni ogladamy dokładnie podkładke która nam została (druga pod rolką paska).

post-37975-0-15419000-1337580212_thumb.jpg

Próbujemy ją równo podważyć w przypadku gdy nie chce zejść, można delikatnie podgrzać palniczkiem lub zostawić i spróbować ściągnąć razem z łożyskiem.Teraz bierzemy ściągacz do łożysk(ja miałem dwuramienny) i ostrożnie zakladamy na przednie

post-37975-0-14447900-1337580815_thumb.jpg

po zdjęciu razem z blacha i podkładką (jeżeli wcześniej się z nią nie uporaliśmy) ściągamy tylne (uwaga na bieżnie szczotek) pod śrube ściągacza trzeba coś podłożyć, np krótką śrube z gniazdem pod imbus, tak by oparła się o oś wirnika a nie o korpus (tworzywo) w/w bieżni.

post-37975-0-07259000-1337580879_thumb.jpg

Teraz mając wirnik bez łożysk czyścimy oś (tam gdzie były łożyska) drobnym papierem ściernym (do połysku),następnie wciskamy mniejsze łożysko na wirnik .Większe łożysko wciskamy bezpośrednio w połówke obudowy przykrywamy blaszką

post-37975-0-14277300-1337580550_thumb.jpg

i wkręcamy śruby

post-37975-0-01253600-1337580469_thumb.jpg

Smarujemy troszeczke oś wirnika olejem i wciskamy wirnik w łożysko w obudowie (powinno wejść do końca) jeżeli nie to śruby łączące polówki obudowy zobią robote za nas:) Dalej kolejność jest odwrotna do rozkladania. Jeszcze jedno: miejsce na które warto zwrócić uwage to połączenie uzwojeń stojana z mostkiem prostowniczym

post-37975-0-48060600-1337581040_thumb.jpg

z czasem się utleniają i stają przyczyna braku ładowania .Jezeli wyglądają na mocno skorodowane można cienkim wrętakiem rozgiąć oczka ,oczyścić do czystej miedzi zagiąć i zalutować.

Mam nadzieje ,że komuś pomogłem.Pozdrawiam.

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!