Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana łożysk alternatora Bosch Meg.1p2 K4M


Rekomendowane odpowiedzi

Niepotrzebnie wykasowałeś swojego pierwszego posta, powinno to zostać, ktoś będzie miał z tym problem, to będzie miejsce gdzie pytać.

Proponuję, żebyś ponownie opisał naprawę alternatora na forum. Manulal to sprawa wtórna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Poniżej mały manual samodzielnej wymiany łożysk alternatora BOSCH w Meg.1P2 K4M.

Procesu wyjęcia alternatora nie będe opisywał.

Przed robotą powinniśmy się wyposazyć:

Narzędzia,komplet łożysk do danego alternatora,ściągacz do łożysk,klucz do odkręcenia nakrętki rolki paska-dostęp do klucza pneumatycznego.

Gdy alternator już mamy przed sobą musimy odkręcić nakrętke rolki paska klucz zewnętrzny 28(imbus).Można go zrobić ze śruby o łbie sześciokątnym pod klucz 28, poprzez dospawanie od strony gwintu zwykłej nasadki do klucza.Do odkręcania warto mieć dostęp do klucza pneumatycznego,gwint nakrętki zwykły tzn odkręcamy w lewo.

post-37975-0-17864500-1337580117_thumb.jpg

Za rolką są dwie podkładki jedna dystansowa (schodzi lekko) a za nią druga

post-37975-0-15419000-1337580212_thumb.jpg

(schodzi bardzo ciężko),dlatego opis uwzględnia ułatwienie dostępu i demontażu drugiej.

Gdy uporamy się już z rolką następnym krokiem jest bezwzględnie demontaz szczotkotrzymacza z regulatorem napięcia.

Aby go zdemontować należy odkręcić osłone, poprzez odkręcenie dwóch śrub klucz 13 i jednej pod wrętak .

post-37975-0-79807500-1337580277_thumb.jpg

Po odkręceniu osłony mamy dostęp do śrub mocujących regulator,nastepnie odkręcamy je.

post-37975-0-77727600-1337580347_thumb.jpg

Warto przed próbą odkręcania "zaaplikować" młotkiem przez np pręt mosiężny ew rączke wkrętaka w łeb śruby,łatwiej się odkręcą.

Wyjmujemy regulator.

post-37975-0-54961700-1337580391_thumb.jpg

Następnie przystępujemy do rozbierania obudowy.Patrząc od strony rolki paska odkręcamy cztery śruby

post-37975-0-01253600-1337580469_thumb.jpg

mocują one blache za łożyskiem wirnika.

post-37975-0-14277300-1337580550_thumb.jpg

Odkręcamy cztery śruby łączące połówki obudowy (na zewnątrz po obwodzie).Warto teraz obudowe ostukać z umiarem gumowym młotkiem , kładziemy alternator na boku i za pomocą np. płaskiego wkrętaka podważamy przednią część obudowy tę od rolki paska.Podważamy pomiędzy obudową a częścią stalową (zardzewiała) jest to rdzeń stojana , która znajduje się pomiędzy połówkami obudowy , podważamy równomiernie ze wszystkich stron do okoła.Wyjdzie nam wirnik z przednią częścią obudowy , zaś druga częśc ma wyglądac tak.

post-37975-0-67571800-1337580636_thumb.jpg

Teraz bierzemy wirnik z obudową wkładamy w imadło opierając obudowe krawędzią (wcześniej podważaną) i poprzez twarde drewno wybijamy wirnik wraz z łożyskiem z obudowy.Można teraz obejrzeć wirnik a konkretnie część współpracującą z szczotkami regulatora, powinna być błyszcząca i równo wytarta przez szczotki.Jeżeli jest mocno nierówna i głęboko wytarta należy przetoczyć ( o ile się jeszcze da)

post-37975-0-83708800-1337580694_thumb.jpg

Wracamy do samych łożysk, mając wirnik w dłoni ogladamy dokładnie podkładke która nam została (druga pod rolką paska).

post-37975-0-15419000-1337580212_thumb.jpg

Próbujemy ją równo podważyć w przypadku gdy nie chce zejść, można delikatnie podgrzać palniczkiem lub zostawić i spróbować ściągnąć razem z łożyskiem.Teraz bierzemy ściągacz do łożysk(ja miałem dwuramienny) i ostrożnie zakladamy na przednie

post-37975-0-14447900-1337580815_thumb.jpg

po zdjęciu razem z blacha i podkładką (jeżeli wcześniej się z nią nie uporaliśmy) ściągamy tylne (uwaga na bieżnie szczotek) pod śrube ściągacza trzeba coś podłożyć, np krótką śrube z gniazdem pod imbus, tak by oparła się o oś wirnika a nie o korpus (tworzywo) w/w bieżni.

post-37975-0-07259000-1337580879_thumb.jpg

Teraz mając wirnik bez łożysk czyścimy oś (tam gdzie były łożyska) drobnym papierem ściernym (do połysku),następnie wciskamy mniejsze łożysko na wirnik .Większe łożysko wciskamy bezpośrednio w połówke obudowy przykrywamy blaszką

post-37975-0-14277300-1337580550_thumb.jpg

i wkręcamy śruby

post-37975-0-01253600-1337580469_thumb.jpg

Smarujemy troszeczke oś wirnika olejem i wciskamy wirnik w łożysko w obudowie (powinno wejść do końca) jeżeli nie to śruby łączące polówki obudowy zobią robote za nas:) Dalej kolejność jest odwrotna do rozkladania. Jeszcze jedno: miejsce na które warto zwrócić uwage to połączenie uzwojeń stojana z mostkiem prostowniczym

post-37975-0-48060600-1337581040_thumb.jpg

z czasem się utleniają i stają przyczyna braku ładowania .Jezeli wyglądają na mocno skorodowane można cienkim wrętakiem rozgiąć oczka ,oczyścić do czystej miedzi zagiąć i zalutować.

Mam nadzieje ,że komuś pomogłem.Pozdrawiam.

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!