Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ocena Scenic II 1.6 16V


mach82

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję samochodu typu wózek dziecięcy (do wożenia rodziny, dziecka). Scenic II wydaje się być przyzwoitą opcją. Mam ok 18-19 tyś do wydania.

Ponieważ przebiegi będą małe, więc diesel odpada. Zostaje więc tylko 1.6 16V (innych nie biorę pod uwagę).

 

Co sądzicie o tym?

KLIK

Przebieg jak na 8-letnie auto wydaje się raczej zaniżony, ale moje niewprawne oko raczej niczego niepokojącego się nie doszukało na zdjęciach. Jaka to wersja wyposażenia?

 

Widziałem inne auto w mojej okolicy - z opłatami ponad 18000. W środku bardzo mocno zniszczony (wewnętrzne rączki od drzwi w fatalnym stanie - gumowana warstwa zupełnie zeszła, jakieś odpryski na radiu), akumulator zupełnie rozładowany, strasznie podrapany pod zewnętrznymi klamkami wszystkich drzwi - jakby był użytkowany przez stado kobiet, które w życiu nie obcinały paznokci, wytarta gałka zmiany biegów, opony do wymiany ... <piwko>. Tak daję w ramach ostrzeżenia gdyby ktoś się zastanawiał - link do tego złomu poniżej

ZŁOM

 

Będę wdzięczyny za info odnośnie linka nr 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy wygląda dobrze, ale sprzedaje sie jeszcze od śniegu <piwko> Poza tym jak dla mnie wygląda nieźle, fotel kierowcy wygląda na trochę więcej, ale nie aż tak tragicznie. Poza tym żadnego zdjęcia spod maski.

 

To co określasz jako złom.... Jeżeli stoi w komisie od kilku tygodni nie jeżdżony a akumulator ma już z 4-6 lat (zakładam że był wymieniany w pewnym momencie) więc może polec. Jeżeli chodzi o rączki wewnątrz, urok tych samochodów że tak się z nimi dzieje. Zarysowania pod klamkami... sam długich paznokci nie mam, żona rzadko prowadzi mój samochód a po roku od wypastowania nadwozia pod klamką kierowcy mam juz też sporo mniejszych i większych rys (tyle że na ciemnym bardziej widać). Odpryski na radiu też mam, sam je sobie zrobiłem przy wwyciąganiu do założenia emulatora zmieniarki. Rozumiem że znalazłeś jednak jeszcze jakieś mankamenty oprócz tego co opisałeś. Jeżeli znajdziesz 2.0 16V to jednak też weź pod uwagę. Dużo więcej spalać nie powinien a dynamika lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie sprawdzonego już scenica - wszystkie opony do wymiany, a gałka zmiany biegów ostro pościerana. Jeżeli chodzi o zarysowania pod klamkami, to nie są to jakieś ryski, tylko ostro zryta powierzchnia - i to pod wszystkimi klamkami - jak w taksówkach. Te wszyskie elemnety trzeba by było wymienić, bo wygląda to okropnie. Trzeba dodać do tego opony, akumulator oraz wszystkie opłaty - samochód sprowadzony/nieopłacony i za rocznik 2003 robi się kwota zdecydowanie za wysoka. Co do mechaniki - trudno powiedzieć, ale jeżeli właściciel tak zaniedbywał kwestie estetyczne, to i mechanika zapewne też nie będzie ok. Widziałem już dużo ładniejsze egzemplarze, tylko niestety diesle.

 

Odnośnie 2.0 16V - myślę że to jednak, jak dla mnie, przerost formy nad treścią. Najwięcej i tak będę jeździł po mieście, więc zaoszczędzi się na paliwie i ubezpieczeniu, chociaż jak się coś fajnego trafi ...

 

Będę się musiał przejechać i zobaczyć tego scenica z linka.

 

Mam jeszcze 2 na oku - pierwszy 90km ode mnie, drugi bliziutko. Czy widać coś niepokojącego?

Klik1

Klik2

Edytowane przez mach82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

1 - tempomatu brak

więcej nie rzuciło mi się w oczy

2 - ładny kolor, ale coś przód mi nie pasuje (może to wina krzywej tablicy ?), ale lewy reflektor i atrapa ...

 

DaakK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam na oku coś jeszcze

KLIK

- Na plus ESP (sporo Sceniców 2 nie ma)

- Nie ma tych przeźroczystych naklejek na progach z tyłu (jakie mają w ogóle zadanie? To jakaś folia ochronna?)

- Wyposażenie raczej słabsze, ale tak naprawdę to tylko automatycznej klimy by mi brakowało.

- Do ceny dochodzą opłaty

 

Coś oczywistego na minus?

Edytowane przez mach82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- alufelg brak (sporo SCII ma)

- brak zaślepki ozdobnej na prawym ramienu wycieraczki

- brak tempomatu

- brak klimatronica (sporo SCII ma)

- nie ma HF

- IMHO cena chyba wysoka

- naklejki na tylnych progach ma

 

fajna pora jak na 21:32 :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!