Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Blokada wałków rozrzadu 1.4 16V oraz 1.6 16V


zdunman

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak ci napisałem w poprzednim poście: wał korbowy ustawisz tylko i wyłącznie trzpieniem. Jesli nie masz dwóch lewych rąk, a jeśli się zabrałeś za rozrząd to nie masz, to sobie zrób trzpień (30 min pracy) i zablokujesz wał korbowy. Wałki rozrządu mają nacięcia na końcach, jedna krawędź nacięcia zaczyna się dokładnie na jego średnicy, druga jest 5 mm przesynięta. Wałki mogą ustawione zarówno szczelinami przesuniętymi ku górze, jak i ku dołowi; ważne, żeby oba w tym samym kierunku. Potem załóż pasek i po muzyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałki mogą ustawione zarówno szczelinami przesuniętymi ku górze, jak i ku dołowi; ważne, żeby oba w tym samym kierunku

Zaraz, a jak to się ma do tego

wakiltl.jpg

Sprawdzić, czy rowki wałka rozrządu są ustawione poziomo i czy ich osie są przesunięte w dół.

Serwisówka słowem nie wspomina, że mogą być one ustawione odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po wymianie rozrządu proponuję mały eksperyment. przekręć proszę, wał korbowy o 360 stopni, zablokuj go w GMP i sprawdź położenie wałków rozrządu. Po prostu dla silnika jest to bez różnicy.

Uprzedzając pytania o kolejność zapłonu, informuję, że swiece iskrzą w parach w kolejności: pierwsza i czwarta kilka stopni przed GMP (wyprzedzenie zapłonu) oraz druga i trzecia przed DMP (biorąc pod uwagę pozycję tłoka w cylindrze pierwszym).

Wszystkie bezrozdzielaczowe silniki daja iskre na każdej świecy raz na każdy obrót wału korbowego, raz pod koniec sprężania, drugi pod koniec wydechu.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam pytanie.. jak skręcamy koło pasowe z zębatym na walo korbowym, czy w miejsca rowków musimy wkręcić jakiś klin na stałe, czy pozostawiamy puste rowki i skręcamy tylko śrubą główną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolo zębate trzyma się jedynie siłą tarcia, bez żadnego klina. Jedynie naleźy pamiętać, żeby użyć nową śrubę i dokręcić ją za pomocą klucza dynamometrycznego pdpowiednim momentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wkręcasz trzpień i już. Wał korbowy jest zablokowany w kierunku dokręcania śruby koła pasowego. Odkręasz albo impulsowym kluczem pneumatycznym (najlepsze rozwiązanie) lub ręcznie wrzucając samochód na najwyższy bieg a pomocnikowi polecając naciskać z całej siły nożny hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam zamiar wymienić rozrząd w MeganeII 1,6 16v. Blokady mam i wiem co i jak. Mam tylko 2 małe pytania. W tej instrukcji do blokad napisane jest żeby nie zdejmować kółka rozrządu z wału korbowego. Przecież jak mam założoną blokade na wale to niby czemu nie mam go wyjąć? Pytanie drugie. W którym miejscu jest jakaś dziura zeby zablokować koło zamachowe przed odkręcaniem koła pasowego? Teoretycznie po wkręceniu blokady wał nie będzie się obracał ale boje sie ze jak nie zablokuje dodatkowo na kole zamachowym to przy odkręcaniu ta blokada może pęknąć albo sie wygiać. Z góry dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dopiero wczoraj się ogarnąłem i zrobiłem rozrząd. Poszło w zasadzie bez problemów. Jedna rzecz mnie troche zdziwiła. Koło pasowe odkręciło się dziwnie lekko dosłownie lekko pociągnąłem za klucz. Druga sprawa to dolne koło rozrządu nie chciało ani drgnąć, nie dało się go ściagnąć dopiero sciagaczem do łożysk po wielkich trudach zeszło, było troche zapieczone. Dobrze je wyczysciłem i weszło bez problemów i się swobodnie obracało na wale. Ktoś wczześniej zmieniał rozrząd, ale chyba bez blokad bo były znaki porobione na kole pasowym kole rozrządu i na kzfr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Serdecznie wszystkich. Auto z silnikiem 1,4 16v i problem typu że po założeniu rozrządu wszystko się zgadzało na znaki itp. Przekręcając na szczęscie ręcznie wałem w prawo zgodnie ze wskazówkami zegara, z jakieś 2-3 razy, szpilka od napinacza nagle ukręciła się na równo z nakrętką na pompie wody. Rozrząd przeskoczył dość sporo ale nic się wiecej nie stało. Pompa wody nie była wymieniana przy rozrządzie, mogło to być przyczyną? zmęczenie materiału czy źle dokręcony napinacz? ;/ Pytanko mam jak w tej sytuacji ustawić wałki i wał ? Wał to jeszcze luzik bo zablokuje sobie trzpieniem w GMP i myśle że bedzie ok, ale problem mam z górą bo każdy z wałków jest w innym położeniu. Czy zrobić tak że wałki jednakowo przekręcić w położenie poziome i wtedy wałem ustawić na znak w GMP ? Czy źle myśle? ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek sobie zrzuciłem i wywaliłem miske olejową bo i tak uszczelka do wymiany i widać jak na dłoni wszystko. Dzieki Przemo za odpowiedź jutro bede grzebać dalej ;] Napisze czy odpalił bez problemów <piwko>

 

P.S jeszcze jedno pytanko czy nie gra roli ile razy przestawie górne kółka znaczy się o ile obrotów ? Przekręcić kółka w tym momencie gdzie są przestawione do pierwszego punktu gdzie będą znaki? Czy przekręcić o dwa trzy obroty? W jakim położeniu muszą być wałki rozrządu względem wału jak będzie w GMP? Bo wiem że te silniki są kolizyjne :/

 

Dodano: 05 maj 2012 - 23:25

Problem rozwiązany. Góra ustawiona na znaki rownomiernie kółkami kręciłem aż się wszystko pokryje a następnie wałem przekręciłem aż blokator oparł się o przeciwage na wale. Wszystko poskręcane tysiaka już zrobiłem i nic się nie dzieje. Pozdrawiam

Edytowane przez versus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!