Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Blokada wałków rozrzadu 1.4 16V oraz 1.6 16V


zdunman

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak ci napisałem w poprzednim poście: wał korbowy ustawisz tylko i wyłącznie trzpieniem. Jesli nie masz dwóch lewych rąk, a jeśli się zabrałeś za rozrząd to nie masz, to sobie zrób trzpień (30 min pracy) i zablokujesz wał korbowy. Wałki rozrządu mają nacięcia na końcach, jedna krawędź nacięcia zaczyna się dokładnie na jego średnicy, druga jest 5 mm przesynięta. Wałki mogą ustawione zarówno szczelinami przesuniętymi ku górze, jak i ku dołowi; ważne, żeby oba w tym samym kierunku. Potem załóż pasek i po muzyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałki mogą ustawione zarówno szczelinami przesuniętymi ku górze, jak i ku dołowi; ważne, żeby oba w tym samym kierunku

Zaraz, a jak to się ma do tego

wakiltl.jpg

Sprawdzić, czy rowki wałka rozrządu są ustawione poziomo i czy ich osie są przesunięte w dół.

Serwisówka słowem nie wspomina, że mogą być one ustawione odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po wymianie rozrządu proponuję mały eksperyment. przekręć proszę, wał korbowy o 360 stopni, zablokuj go w GMP i sprawdź położenie wałków rozrządu. Po prostu dla silnika jest to bez różnicy.

Uprzedzając pytania o kolejność zapłonu, informuję, że swiece iskrzą w parach w kolejności: pierwsza i czwarta kilka stopni przed GMP (wyprzedzenie zapłonu) oraz druga i trzecia przed DMP (biorąc pod uwagę pozycję tłoka w cylindrze pierwszym).

Wszystkie bezrozdzielaczowe silniki daja iskre na każdej świecy raz na każdy obrót wału korbowego, raz pod koniec sprężania, drugi pod koniec wydechu.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam pytanie.. jak skręcamy koło pasowe z zębatym na walo korbowym, czy w miejsca rowków musimy wkręcić jakiś klin na stałe, czy pozostawiamy puste rowki i skręcamy tylko śrubą główną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolo zębate trzyma się jedynie siłą tarcia, bez żadnego klina. Jedynie naleźy pamiętać, żeby użyć nową śrubę i dokręcić ją za pomocą klucza dynamometrycznego pdpowiednim momentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wkręcasz trzpień i już. Wał korbowy jest zablokowany w kierunku dokręcania śruby koła pasowego. Odkręasz albo impulsowym kluczem pneumatycznym (najlepsze rozwiązanie) lub ręcznie wrzucając samochód na najwyższy bieg a pomocnikowi polecając naciskać z całej siły nożny hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam zamiar wymienić rozrząd w MeganeII 1,6 16v. Blokady mam i wiem co i jak. Mam tylko 2 małe pytania. W tej instrukcji do blokad napisane jest żeby nie zdejmować kółka rozrządu z wału korbowego. Przecież jak mam założoną blokade na wale to niby czemu nie mam go wyjąć? Pytanie drugie. W którym miejscu jest jakaś dziura zeby zablokować koło zamachowe przed odkręcaniem koła pasowego? Teoretycznie po wkręceniu blokady wał nie będzie się obracał ale boje sie ze jak nie zablokuje dodatkowo na kole zamachowym to przy odkręcaniu ta blokada może pęknąć albo sie wygiać. Z góry dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dopiero wczoraj się ogarnąłem i zrobiłem rozrząd. Poszło w zasadzie bez problemów. Jedna rzecz mnie troche zdziwiła. Koło pasowe odkręciło się dziwnie lekko dosłownie lekko pociągnąłem za klucz. Druga sprawa to dolne koło rozrządu nie chciało ani drgnąć, nie dało się go ściagnąć dopiero sciagaczem do łożysk po wielkich trudach zeszło, było troche zapieczone. Dobrze je wyczysciłem i weszło bez problemów i się swobodnie obracało na wale. Ktoś wczześniej zmieniał rozrząd, ale chyba bez blokad bo były znaki porobione na kole pasowym kole rozrządu i na kzfr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Serdecznie wszystkich. Auto z silnikiem 1,4 16v i problem typu że po założeniu rozrządu wszystko się zgadzało na znaki itp. Przekręcając na szczęscie ręcznie wałem w prawo zgodnie ze wskazówkami zegara, z jakieś 2-3 razy, szpilka od napinacza nagle ukręciła się na równo z nakrętką na pompie wody. Rozrząd przeskoczył dość sporo ale nic się wiecej nie stało. Pompa wody nie była wymieniana przy rozrządzie, mogło to być przyczyną? zmęczenie materiału czy źle dokręcony napinacz? ;/ Pytanko mam jak w tej sytuacji ustawić wałki i wał ? Wał to jeszcze luzik bo zablokuje sobie trzpieniem w GMP i myśle że bedzie ok, ale problem mam z górą bo każdy z wałków jest w innym położeniu. Czy zrobić tak że wałki jednakowo przekręcić w położenie poziome i wtedy wałem ustawić na znak w GMP ? Czy źle myśle? ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek sobie zrzuciłem i wywaliłem miske olejową bo i tak uszczelka do wymiany i widać jak na dłoni wszystko. Dzieki Przemo za odpowiedź jutro bede grzebać dalej ;] Napisze czy odpalił bez problemów <piwko>

 

P.S jeszcze jedno pytanko czy nie gra roli ile razy przestawie górne kółka znaczy się o ile obrotów ? Przekręcić kółka w tym momencie gdzie są przestawione do pierwszego punktu gdzie będą znaki? Czy przekręcić o dwa trzy obroty? W jakim położeniu muszą być wałki rozrządu względem wału jak będzie w GMP? Bo wiem że te silniki są kolizyjne :/

 

Dodano: 05 maj 2012 - 23:25

Problem rozwiązany. Góra ustawiona na znaki rownomiernie kółkami kręciłem aż się wszystko pokryje a następnie wałem przekręciłem aż blokator oparł się o przeciwage na wale. Wszystko poskręcane tysiaka już zrobiłem i nic się nie dzieje. Pozdrawiam

Edytowane przez versus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!