Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Blokada wałków rozrzadu 1.4 16V oraz 1.6 16V


zdunman

Rekomendowane odpowiedzi

colln jak poprzednio miałeś wymieniony komplet to możesz teraz wymienić sam pasek pod warunkiem że napinacz nie ma zużytego łozyska. Sporo ludzi tak robi. Na pewno zaraz odezwą się zwolennicy wymiany wszystkiego co się tylko da "przy okazji" dla pewności. Nie ma żadnej reguły, że twoja stara pompa pożyje krócej od nowej. A już napewno nie zaszkodzi jej nowy pasek. Wymiana oczywiście jest kłopotliwa i kosztowna jeśli trzeba za to płacić. Jeśli robociznę masz własną to łatwiej się pogodzić z ewentualnym ponownym demontarzem rozrządu. Jednak wcale nie musi to nastąpić. Te zaślepki, to jak umiejętnie sie wyjmie to też można założyć spowrotem stare, bez żadnego ryzyka. Ewentualnie można dołożyć trochę silikonu.

dodane 12.11.2007

Jeszcze jeden argument dla wymiany pompy co drugi pasek. Pasek wymieniamy znacznie wcześniej niż zaleca instrukcja. Większość tak robi. Może więc dać chociaż pompie szansę na popracowanie tak długo jak przewidział producent? Myślę, że to rozsądny argument.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Co do wymiany pompy wodnej przy wymianie rozrządu są różne opinie. Ja wymianę rozrządu robiłem dwa razy w ASO. Raz po 80 tys., a drugi raz po 160 tys. i za drugim razem wymieniałem pompę, bo uznałem, że swoje odsłużyła.

Przed pierwsza wymianą byłem w paru ASO z pytaniem o cenę i zakres. Odpowiedzi były: wymieniać i nie trzeba jak nie cieknie. Tam gdzie twierdzili, że trzeba wymieniać, zapytałem sie tylko co za badziewie sprzedają za takie duże pieniądze, bo ja pogardzanym poldkiem przejechałem 180 tys i nie "wiedziałem" (trochę przerysowałem), że tam jest coś takiego jak pompa, a pompa do poldka kosztowała chyba cztery razy mniej nie mówiąc o robociźnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trza było tak od razu, a nie na około. Ja kupiłem więc mogę dokładnie z wymiarować i podać, co mi tam :)

Ale to dopiero jutro, lub po jutrze, bo chyba w domu nie mam suwmiarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do prośby o wymiary trzpienia.

Przy okazji pytanie - czy ktoś dorabiał blokadę kół rozrządu? Wygląd tej blokady w załączniku.

Jeżeli tak to proszę o rysunek i wymiary (blokada ta potrzebna jest przy wymianie KZFR)

 

post-35695-0-14858200-1314910386_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

No to mamy teraz dwa wymiary kolkow... 70 i 68 +-0,1 mm. Podejrzewam, ze wszyscy ktorzy czytali ten watek zrobili 70 mm dlugosci, tak jak ja. Ktos mial pozniej rozrzad do poprawki? Czy 68 mm do 1,4 16V to pewniak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Blokady te pasują do 1.6 i 1.4 16v,ja mój silnik blokowałem trzpieniem 68mm przy wymianie rozrządu.Przejechałem ponad tysiąc kilometrów i nie widzę różnicy w spalaniu ani w przyspieszeniach,myślę że mieści się to w granicach błędu,chociaż mogę się mylić.

Pozdrawiam.

Edytowane przez ANDREA-SA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy, chciałem wymienić w mojej Megane rozrząd, byłem przekonany że koło na wale jest osadzone na klinie. Niestety już wiem że jest inaczej. Macie jakieś porady jak to uratować ? Jak ustawić. Może ma ktoś zdjęcie na którym widać prawidłowo ustawione koło na wale. Wał ma wycięcie a w kole są dwa otwory, myślę że mogło by mi to dużo pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!