Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Warunkiem uruchomienia klimatyzacji jest wciśniecie przycisku AC, dopiero po tym "system" sprawdza czy pozostałem warunki są spełnione.

Jeżeli tak to "system" włącza klimatyzację i uruchamia wentylator chłodnicy.

W przypadku uwalonego czujnika temp. silnika, ECU włącza wentylator chłodnicy, natychmiast po uruchomieniu silnika.

Zaczął bym od tego, że zaraz po uruchomieniu silnika sprawdził bym czy na pewno klima jest wyłączona. Jeżeli tego jesteśmy pewni to dopiero wtedy należy sprawdzić wiatrak chłodnicy, ale uwaga, on się potrafi dość długo kręcić siłą bezwładności.

Jeżeli, powiedzmy po 5 min, wiatrak się kręci to moim zdaniem uszkodzony jest czujnik temp. cieczy chłodzącej silnika.

Tak jak napisał kolega powyżej, czujnik to tak naprawdę dwa czujniki w jednym. Jeden podaje temp. na ECU i ten może coś świrować, a drugi na deskę.

Dla pewności należało by pomierzyć rezystancję obu czujników. Kostka jest 3-pinowa, środek jest wspólny dla obu czujników. Mierzymy rezystancję pomiędzy środkowym pinem i skrajnymi. Rezystancja powinna być zbliżona. Jeżeli wartości są rozbieżne mamy winowajcę.

Tabelki zależności Ohm/°C są na forum.

 

PS

Poprawię się, bo rzeczywiście czujnik jest dwupinowy, to co napisałem powyżej dotyczy starszych silników.

Tak czy siak, pomierzyłbym rezystancje tego czujnika. :)

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Nawet jak klima jest wyłaczona a jest problem z presostatem - to może załączyć wentylator na najwyższe obroty.

Choć może być to czujnik cieczy chłodzącej - ten z kolei powinien powkazywać wysoką temp. na blacie.

 

wiec nadal zacząłbym od presostatu. Jak będą zielone styki - to wymieniaj.

Oczywiscie styki trzeba wyczyścić - albo nawet wymienić wtyczkę.

 

AAA sprawdź czy jest czynnik chłodniczy w obwodzie klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma doświadczenia z wymianą czujnika temperatury? Dostęp do niego to istny majstersztyk w wykonaniu konstruktora silnika. Po prostu mistrzostwo świata...

Sam nie podjąłbym się wymiany. Podziwiam mechaników...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!