Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oświetlenie tyłu a instalacja do przyczepy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Czy ktoś z forumowiczów posiada (i mógłby się podzielić) schematem instalacji oświetleniowej i/lub dodatkowej wiązki do haka do Megi II phII grandtour?

 

Od momentu zakupu nie działały mi tylne światła przeciwmgielne. Szukałem i szukałem i przez długi czas nie byłem w stanie tego naprawić. Dopiero wczoraj udało mi się namierzyć problem. Samochód wyposażony jest w hak i stosowną instalację (sądząc po złączach - fabryczną). Problem w tym, że przewód do światła mgłowego "ucieka" z wiązki gdzieś na gniazdo haka i potem wraca, niestety już bez prądu. Bez schematu musiałbym pruć przegrodę koła zapasowego i wywlekać wiązki :-\

 

Obecnie albo mam sprawną istalację do przyczepy, albo (po "skroceniu" wiązek) światło przeciwmgielne. A jestem pazerny i chciałbym mieć wszystko na raz.

 

Przy okazji: Czy w grandtour'ze jest jedno czy dwa takie światła z tyłu? Bo zarówki mam niby dwie, a instalacja dociągnięta tylko do lewej strony.

 

Pozdrawiam,

Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światło ma być tylko jedno i to właśnie z lewej strony.

Co do usterki, to popatrz tylko w gniazdo przy haku. Z tego co pamiętam z opisów na forum, to w tej instalacji jest to specjalnie tak zrobione, że jest przerwa na obwodzie przeciwmgielnego lewej tylnej lampy auta w momencie jak masz podłączoną przyczepę. Powód- sam byś siebie oślepiał łuną przeciwmgielnego, gdybyś przykładowo holował przyczepę kempingową. Odbijało by się od jej ściany przedniej.

Reasumując- jedziesz bez przyczepy, świeci przeciwmgłowe w aucie, masz podpiętą przyczepę świeci tylko na przyczepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzięki wielkie za odpowiedź!

 

Z tego, co piszesz wynika, że w gnieździe jest jakiś element, który odpowiada za wykrywanie wtyczki bądź jej braku. Pewnie zaśniedziało albo się zacięło. Zajrzę, wyczyszczę - w ostateczności wymienię gniazdo. Ale przynajmniej wiem, gdzie szukać <piwko>

 

Miłego weekendu.

 

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sterownik wykrywa zwiększone obciązenie wiązki jak jest ppa i reaguje.

Też to gdzieś czytałem ale nijak to nie pasuje do opisanego przebiegu przewodów.

przewód do światła mgłowego "ucieka" z wiązki gdzieś na gniazdo haka i potem wraca, niestety już bez prądu

Jak wobec tego sterownik po obciążeniu jednego przewodu w wiązce rozpoznaje i odpowiednio wyłacza niepotrzebną żarówkę???

Byłoby to logiczne, jakby biegły 2 przewody od sterownika, jeden do lampy w aucie, a drugi do gniazda haka. Wówczas sterownik po wykryciu większego obciążenia, wyłącza obwód (przewód zasilający) tego w aucie, pozostawiając zasilanie przyczepy. Na jednym przewodzie niemożliwe by prąd podawać do jednej żarówki, a drugiej nie zasilać skoro są równolegle. Coś to musi galwanicznie rozłączyć, ale z powodu jednego przewodu w wiązce, nie przed nim ale na jego końcu czyli okolice gniazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryk z ASO innej marki też stwierdził, że oświetlenie sterowane jest CANem, ale - jak słusznie zauważył gojgien - instalacja nijak do tego nie pasuje. Chyba, że ten "uciekający" przewód wraca do ECU, ale byłoby to mocno dziwne, bo włazi gdzieś w tylną belkę, a kablowanie samochodu leci chyba tylko progami.

 

Jak mi się uda, to w weekend rozbiorę gniazdo przyczepy, zrobię pomiary i dam znać.

 

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Oj, dawne czasy :-)

 

Jeżeli dobrze pamiętam, to w moim przypadku zaśniedział styk znajdujący się w gnieździe przyczepy, który służy do odłączania światła przeciwmgłowego na samochodzie.

 

Słyszałem też plotki (niepotwierdzone), że istniały dwie wersje: taka z CANem i inna, "analogowa". Ale nie wiem, ile w tym prawdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!