Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Już nigdy nie dam się nabrać na żarówki +50% lub +100%!


AbramK

Rekomendowane odpowiedzi

Przykład:

Moc żarówki 55W

Napięcie 12V

 

Prąd = 55W/12V= 4,583333333A

 

Moc = 11,7V * 4,583333333A = 53,625W

 

Spadek procentowy mocy 100% - 53,625W/55W = 2,5%

 

A różnica w mocy żarówki 55W - 53,625W = 1,375W

 

 

Jeśli dobrze wszystko policzyłem to raczej jest to mało zauważalna różnica świecenia.

 

źle liczysz, jak spada napięcie to spada i pobierany prąd

 

R=U/I

P=U*I

I=P/U

R=U/(P/U)

R=12/(55/12) = 12/4,58 = 2,62 ohm

 

R=U/I

I=U/R

I=11,7 / 2,62 = 4,46 A

 

P=U*I

P=11,7 * 4,46 = 52,1 W

 

Róznica wynosi 5,27 % a to sporo ...

 

pozdr,

szejk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczcie jak chcecie ale wiem z doświadczenia , że spadek na odległości (kablach) 0,3-0,5 V to już różnica bieli i żółtego kaganka na asfalcie w nocy a w czasie mokrej jezdni jeszcze bardziej zauważalne. Co więcej , patrząc na światła trudno niuansik wychwycić okiem ale zza kierownicy różnica jak między niebem a ziemią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

natężenie światła zależy w w trzeciej potędze od napięcia zasilania więc jeżeli U = 1.1Un to 1.1^3=1.33 czyli jeżeli napięcie wzrośnie o 10% to natężenie światła wzrasta o 33%

ciekawe dotyczące przekazników

http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/tuning_swiatel.htm

ciekawe dotyczące światła i zależności żarówek od napięcia.

http://free.of.pl/d/drd/html/swiatlo.html

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brawo franc-fm, :-) nic dodać , nic ująć. W pierwszym aucie zakłądałem przekaźnik na mijania i drugi na drogowe. Widząc, że bardzo mało użytkuję świateł drogowych do kolejnych dwóch aut włożyłem tylko jeden przekaźnik na mijania. Teraz na jesień, doceniam co zrobiłem :-) . Koszt to około 20zł w wersji podstawowej i jakieś 30-35zł w wersji eleganckiej : dodatkowa podstawka pod przekaźnik i ładniejsza obudowa bezpiecznika. Warto!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak spada napięcie to spada i pobierany prąd

 

rezystancja żarnika też się zmienia (zgadza się oboje nie wzieliśmy wszystkiego pod uwagę), ale mamy już rozwiązanie :-)

 

dzięki franc-fm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj zamontowałem żarówki philips vision extreme różnica jest wielka zwłaszcza w cenie wcześniej w autku były żarówki również philips ale zwykłe świeciły już blado żółto co zauważył Prezes, po wymianie widać zauważalną różnicę w jasności i przynajmniej coś widzę polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Rady mi trzeba waszej Panowie .Mam Scenica z 2001 i słabiutko mi oświetla droge (na krótkich) wczesniej miałem Merca i nie było problemów bo autko było proste w serwisowaniu .Tutaj nie wiem co dotknąć i gdzie .Zarówki nowe (ale zwykłe Philipsy) zastanawiam sie nad tymi +80 % ale moze to wina złego ustawienia świateł bo jakoś nisko mi świecą?

Myślałem o wstawieniu świateł dziennych żeby nie piłować tylu godzin H7 co o tym sądzicie?

Kolejna sprawa jak wymienia sie żarówkę halogenu ? za diabła nie wiem a podobno to takie proste że mnie straszyli czestymi kradzieżami pod supermarketami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Przymierzam się z kupnem nowych żarówek do mojej Megi i mam dylemat:

 

Philips Blue Vision vs Philips Nightguide

 

I tu kieruję pytanie do jazela, bo czytałem, że masz Nightguide'y. Mógłbyś zapodać fotki samochodu z przodu przy włączonych żarówkach oraz fotki jak świecą (czyli z wewnątrz auta na drogę fotki, jak już ciemno ofkoz). Byłbym bardzo wdzięczny ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!