Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Hałas typu BUUUUU podczas jazdy


Orfi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Chciałbym "zwołać konsylium" aby wspólnie dojść do trafnych wniosków.

Otóż mam taki problem. Od pewnego czasu podczas jazdy powyżej 80km/h pojawia się niekomfortowy hałas. Na początku myślałem, że to sie opony wyschodkowały i z tego bierze się taki hałas, ale zmieniłem opony na letnie i jest identycznie. Hałas wydobywa się z przodu, więc podniosłem prawe przednie koło, zdjąłem koło, zarzuciłem ręczny, podstawiłem klocki i puściłem go na 5 biegu i rozpędziłem prawe koło do 100km/h, to nie to, było ok, miarowa cisza. Następnie zmieniłem strony, zdjąłem lewe koło i puściłem na 5 biegu. To ten hałas jak się okazało, buczenie, huczenie.... więc stwierdziłem, że łożysko padło. W najbliższych dniach wymieniłem łożysko. Moim rozczarowaniem było jak po wymianie nie było poprawy podczas jazdy!!. Podniosłem znowu lewe koło, puściłem na 5 biegu i przy 80km/h ten sam hałas, nie możliwe, że nowe łożysko od nowości buczy!!! Pomyślałem, że za mocno dokręciłem nakrętkę półosi, no ale 250Nm jak w książce tak było. :)( Zacząłem podejrzewać skrzynię, sprawdziłem olej, idealny stan, olej czyściutki, skrzynia sucha zupełnie... zacząłem analizować schematy jakie są i gdzie są łożyska mechanizmu różnicowego, wg mnie odpada teoria łożysk w skrzynce przekładniowej bo rozpędzony do 100km/h i wrzucenie luzu i sprzęgła nie daje rezultatu, nadal hałas. Chociaż wg schematu wałek główny jest na stałe zatrybiony przecież z kołem głównym mechanizmu różnicowego, ale próbuje sobie wyobrazić co tak naprawdę się "kręci" jak prawe koło stoi na ziemi i się nie rusza a lewe podniesione koło jest rozpędzone ? Wydaje mi się, że jak puszczę nogę z gazu to koło obraca się siłą bezwładności a koło zębate mechanizmu różnicowego zwalnia, dodam ,iż mimo puszczenia nogi z gazu wycie nie ustaje, zmienia jedynie tony wedle obrotów koła. Rozumiem, że mechanizm różnicowy jest zatopiony w oleju, ale wg schematu na mechanizmie różnicowym jest jedynie duże igiełkowe łożysko wielkośrednicowe, które z reguły nie pada ( przejechane 192 tys - prawdziwy przebieg!) Proszę o opinie co wg Was jest nie tak ? Dodam, że od strony wewnętrzej wymienione łożysko piasty NOWE! nieco wypluło smar poprzez uszczelniacz łożyska, ale to chyba wydaje mi się normalne, nowe łożyska sa napakowane smarem, jak dokręciłem półoś do piasty i przejechałem kilkanaście kilometrów to właśnie zauważyłem nieco wypchniętego smaru na obwodzie, ale uszczelniacz nie wyskoczył z łożyska. Co zatem powoduje hałas? Jeśli to jakieś łożysko w skrzyni czy uważacie, że pomoże CERAMIZER dodany do oleju? Wywalenie skrzyni to wywalenie również silnika, a to już trochę się nie kalkuluje w tym roczniku (1999r.). CO PROPONUJECIE? Jaka jest Wasza opinia? Może uważacie,że to zupełnie skąd innąd wydobywa się hałas? Co jest dziwne! Na zewnątrz samochodu jak koło się kręci z prędkością 100km/h nic nie słychać!, ale w środku roznosi się hałas po budzie, jak to możliwe skoro skrzynia jest powieszona na elementach elastycznych? A może jeszcze raz wymienić łożysko piasty? Nie wiem już co mam robić :)((

Edytowane przez Orfi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc podniosłem prawe przednie koło, zdjąłem koło, zarzuciłem ręczny, podstawiłem klocki i puściłem go na 5 biegu i rozpędziłem prawe koło do 100km/h, to nie to, było ok, miarowa cisza. Następnie zmieniłem strony, zdjąłem lewe koło i puściłem na 5 biegu. To ten hałas jak się okazało, buczenie, huczenie

Jedna odpowiedź to jeszcze nie konsylium ale uważam, że to sprawka elementów 5 biegu w skrzyni. To co na jej "odwłoku" najdalej od silnika oddalone.

Podniosłeś prawą stronę, olej przelał się w lewo, buczenie zanikło, podniosłeś lewą, olej w skrzyni przelał się w prawo buczenie wróciło.

Mam coś podobnego ale nie tak drastyczne by się tym przejmować w sceniolu starszym 97, 220tys km. przebiegu, skrzynia JC5 czyli te lepsze Lagunowskie.

U mnie było to najbardziej słyszalne jak rozpędziłem auto też w granice 80- 90 km/h i na 5 biegu jechałem z górki, bez gazu.

Dodam jeszcze, że po rozerwaniu gumy uszczelniającej pomiędzy różnicowym a lewą półosią straciłem swego czasu trochę oleju i z tego powodu reszta starego została zlana, zakupiłem i zalałem nowym. Słyszalne wcześniej huczenie ucichło. Nawet na 5 biegu czyli wtedy jak wyższa szybkość wirowania podzespołów, a silnik cichszy.

Taka moja diagnoza, choć nie musi być właściwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnię może mój post. Podnoszenie koła ma na celu wprawienie go w obrót podczas postoju auta, a użycie 5 biegu ma na celu rozpędzenie koła do 80-120 km/h. Auto stoi równo w poziomie, prawe koło jest na ziemi i zablokowane aby auto nie odjechało, lewe jest zdjęte, samochód na lewarku obniżony do równego poziomu, silnik odpalony, wrzucam po kolei biegi, lewe koło poprzez mechanizm różnicowy zaczyna się obracać, na 3 biegu mam już 80 km/h, zaczyna buczeć i jęczeć, wrzucam 4 bieg, coraz głośniej, wrzucam 5 bieg ten sam dźwięk ale jeszcze głośniej, wrzucam luz, koło nadal się obraca z baaardzo dużą prędkością i nadal potwornie buczy, a więc ani pozim oleju ani wybór biegu nie ma tu nic do znaczenia, bo nawet na luzie przy obracajacym się kole buczenie jest, dźwięk czasami się przeradza w coś podobnego do pociagnięcia jednostajnego smyczka skrzypiec na najgrubszej strunie, ale nie jest to ten dźwięk który towarzyszy przy jechaniu autem do tyłu, a więc nie jest to dźwięk wydobywający się z ataku i talerza koła zębatego mechanizmu różnicowego. Ja już nie wiem, chyba wymienie jeszcze raz łożysko w piaście lewego koła, może to nowe łożysko za mocno skręciłem na półosi i od poczatku je sfatygowałem. Jak odwróce strony, tj zdejmę prawe koło, lewe zablokuje i wprawie prawe koło w ruch jest kompletna cisza, tylko szum powietrza, a przecież te same wałki i koła zebate skrzyni biegów i łożyska skrzyni biegów się obracaja. Nic z tego nie rozumiem :)(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas wymiany łożyska tarcze hamulcowe przetoczone i klocki wymienione na nowe, bez zacisku i bez wspornika kotwiącego zacisk (czyli tarcza sama na piaście) -> buczy nadal. Też myślałem że klocki wydaja taki dźwięk :)( ale nie

 

Zastanawiam się jak w warunkach bezwarsztatowych odłączyć lewą półoś i wprawić koło w ruch, ale taki powyżej 80km/h żeby wykluczyć już na 100% buczenie nowego łożyska...

nie mam pomysłu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

powiem szczerze, że nie rozumiem :)

sama w sobie półoś to raczej nie może buczeć :)

 

Dodano: 06 cze 2012 - 13:01

wymieniłem ponownie łożysko w piaście, niestety to nie powód hałasu...

A więc ktoreś łozysko w skrzyni....

Wlewam CERAMIZER do skrzyni biegów... na efekty jesli wogóle będa trzeba poczekać... dam znac co i jak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Witam użytkowników tego forum :) podepnę się pod temat założony przez Orfi ,mam podobne objawy na kole prawym od pasażera strasznie buczy łożysko koła wymienione a dalej buczy,

zamieszczam dwa filmiki z koła lewego i kola prawego zostały rozpędzone do ponad 100kh wyraźnie słychać koło prawe od pasażera z góry dzięki za pomoc.

Koło Lewe

Koło prawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!