Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o ocenę Scenic II


piowys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na forum, śledzę posty od kilkunastu dni i jestem w szoku ile jesteście w stanie powiedzieć o aucie na podstawie zdjęć :)

 

Zastanawiam się nad zakupem poniższego auta:

http://otomoto.pl/renault-scenic-alu17-skora-stan-idealny-C24205663.html

 

- brak książki serwisowej

- jedna karta HF/

- więcej zdjęć prawdopodobnie dostarczę jutro, pytanie czy już teraz nie odrzucić ogłoszenia

 

Będę wdzięczny za sugestie czy ten egzemplarz jest warty obejrzenia.

 

Z gory dzieki za pomoc.

Edytowane przez piowys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach nie widać nic niepokojącego. Wytarta kierownica oraz dźwignia zmiany biegów nie powinna za bardzo dziwić. Znane są przypadki, że i nowe auta po kilkudziesięciu tyś km mają je powycierane. Jednak niespodzianek trzeba szukać pod maską. Po ściąnięciu plastikowej osłony silnika należałoby sprawdzić czy widać jakieś wycieki. Czysty silnik może zamaskować je... Brudny, może i niechlujnie wygląda, ale pokaże gdzie coś cieknie. Oczywiście wskazana jest wizyta w ASO, gdzie clipem można sprawdzić stan silnika, turbiny, wtrysków itp. Zawieszenie, jak zawieszenie, jeśli auto nie stoi to ma prawo coś postukiwać. Sprawdź czy faktycznie wszystko działa. Zwłaszcza, czy HF działa na wszystkich drzwiach. To dość znana przypadłość, że może działać np tylko na jednych. Do sprawdzenie climatronik, oryginalność szyb (niby pisze, że są wszystkie oryginalne, ale...) oraz rok opon.

Edytowane przez norbert_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie zszedłem na dół przed biuro :) by sprawdzić.

W moim (rocznik 2004) mam taką naklejkę na prawym słupku - która powinna byc widoczna w całości na zdjęciu 5. Naklejka foliowa z napisem Renault, powtórzonym numerem VIN, jakieś masy w kilogramach itp.

Tu jej nie ma - nie mogę sobie wyobrazić w jaki sposób można by ją nawet niechcący uszkodzić, zerwać. U mnie na niej nawet ryski nie ma. Więc może była tam naprawa blacharsko-lakiernicza?

Poza tym zdjęć kilka - ale nic na nich nie ma (negatywnego). Brakuje mi fotek silnika czy wyświetlacza (czy działa :) i czy nie świeci się na nim pomarańczowe SERVICE :) )

Na forum tutaj czytałem, że w Francji po szkodzie całkowitej trzeba oddać jedną kartę/kluczyki - nie wiem na ile w tym prawdy.

No i jak to z handlarzami - trzeba być mocno ostrożnym. Największy zarobek mają na sprowadzniu złomu, który potem pociskaja jako bezwypadkowy.

Choć wpisując go w google mało miał ogłoszeń na samochody - jakby albo zaczął, albo robił to okazjonalie.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

- mam nowe fotki: http://tinyurl.com/bsfk732

- mam numer VIN, tylko jak dzwoniłem do jednego z ASO to nie chcieli mi nic powiedzieć :\

- świeci się service (tylko service, bez żadnego komunikatu i kontrolki stop/hamulec etc.)

- wszystkie szyby mają ten sam numerek

- dwie opony z przodu są inne od dwóch z tyłu

- naklejka wspomniana przez kolegę optima ponoć też jest aczkolwiek mi na zdjęciach nie udało się jej dojrzeć...

- klima na dzień dzisiejszy nie działa, sprzedawca ma podjechać i ją nabić - podobno to ma dać pozytywny rezultat.

- ogólnie auto wywarło na mnie pozytywne wrażenie ale jeszcze go nie oglądałem na żywo, będę miał okazję zrobić to w sobotę - mam wg Was zwrócić na coś szczególną uwagę?

 

Dzięki za dotychczasowe opinie i czekam na jeszcze :)

Edytowane przez piowys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego podaj VINA w poniedziałek kolega mi sprawdze w ASO !!

W środę oglądałem te auta oba i tą szarą.

W zielonej były żle spasowane zderzaki oba. I tylni błotnik przerysowany co widać na ostatniej fotce. I smiesznie niski przebieg.

Pozatym nic mi się niedobrego nierzuciło w oczy.

Edytowane przez matikarwos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten scenic zielony ma malowane drzwi kierowcy od listwy i tylnie cieniowane. Zderzaki jak już wcześnie wspomniałem żle spasowane. Coś z przodem się działo bo lampy też troszkę odstają ale delikatnie. Maska orginał(niemalowana). Przy silniku widać że sruby od głowicy były ruszane i pokrywa zaworów na silikon złożona. Pozatym wiązka nie wygląda za ciekawie (tzn prawdopodobnie była rozpruwana) bo jest poskręcana na taśmę izolacyjną (w lagunie II miałem wszystkie kable w koszulkach). Ten szary też miał jakoś przygodę przodem i bokiem ale delikatnie. Napewno miał malowane błotniki przód i drzwi lewe przód i tył. Szpachli dużo niema. Ten szary w środku lepiej wygląda niż ten zielony a ma przebieg większy. Zaznaczam że nie jestem mechanikiem ani lakiernikiem. Auta sprawdzałem miernikiem. Silniki pracowały w obu bardzo ładnie. Były suche. W szarym troszkę odma była zaolejona i gruszka od gaszenia ale tak samo miałem w lagunie w 1.9 DCI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@matikarwos - mam pytanie techniczne - jak jest rozwiązane mierzenie grubości lakieru na przednich błotnikach? Czy to jakiś specjalny (profesionalny) miernik?

@piowys - lista, którą dopisałeś plus to co wcześniej (a potem plus to co dopisał matikarwos) - dla mnie oznacza: trzymać się z daleka. Ja nie rozumiem, co to za zwyczaje wystawiać auto na sprzedaż:

- z jedną kartą

- bez działającej klimy - a dlaczego czynnik pitnął? Bez powodu??? Co to znaczy może nabić klimę.... co to za łąska - już dawno powinien to zrobić jak daje auto do sprzedaży. A nie nabił, bo i tak zaraz by uciekł. A tak nabije przed samym wydaniem samochodu i na kilka dni starczy - potem kupujący martw się sam (wydatki... wydatki...)

- SERVICE - czy ktoś z Was odważyłby się dać z tym komunikatem bijącym w oczy auto do sprzedaży? [przy okazji na zdjęciach nie ma tego service]

- te dodatkowo zamazane zdjęcia, najczęściej z daleka, przy słabym świetle

Ogólnie mam wrażenie, że ten handlarz to jakiś flejtuch i cwaniak z toną brudu pod paznokciami.

A poza tym z tego wychodzi - po co się starać, jak zawsze jakiś amator złomu się znajdzie.

Więc jak będę sprzedawał swojego to go nawet nie umyję ;) , a licznik skręcę do 8 000km (ośmiu tysięcy) - będzie perełką ;)

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kontrolki SERVICE: mój miał jak kupowałem, ale z dostępnej dokumentacji wynikało ze mial przekroczony o ok. 2 miesiące termin wymiany oleju (przeglądu) co dalo sie od razu sprawdzić w ASO. Poza tym nic więcej nie miał z takich kwiatków, miał (i ma nadal) kilka blizn bojowych na karoserii i uważam że dobrze ze nikt ich nie próbował usuwać, to co było robione blacharsko też miało swoje miejsce w historii serwisowej, ale co ważne-to był samochód w wynajmie długoterminowym z umową serwisową, więc każda najdrobniejsza wizyta w serwisie była w historii. Zgadza sie nie każdy samochód jest tak traktowany (i nie każdemu taki żywot musi wyjść na zdrowie).

 

Co do watpliwości związanych z klimą-potwierdzam obydwiema rekami, w swoich samochodach miałem z klimą trochę przygód i wiem że naprawa może boleć.

 

Zdjęcia powinny być wyraźne i czytelne, ale z drugiej strony nie aż takie jak czarodziej z Płocka robi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!