Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik cały zalany olejem.


pawel400

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam problem z moją Megane II ph I 1.6 16v. Silnik jest zalany cały olejem, wygląda na to,że olej gdzieś ucieka na górze silnika, ponieważ olej jest rozlany między cewkami 1 i 2 od lewej (stojąc przodem do samochodu) oraz zalany jest cały czujnik wałka rozrządu. Czy miał ktoś z was taki przypadek, że olej uciekał przez czujnik wałka rozrządu?? czy to jest wyciek z innego miejsca, np. klawiatury? czy wymiana uszczelki pod klawiaturą wymaga zdjecia paska rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cakiem możliwe, że cieknie na uszczelce pod pokrywą zaworów. Najlepiej zdjąć kolektor i przyjżeć się zagadnieniu. Wymiana tej uszczelki nie wymaga demontażu paska rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Pewny jesteś, że wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów nie wymaga ruszania paska? Mechanik mi powiedział, że trzeba ściągać pasek bo ta pokrywa jest jakoś zespolona z czymś tam od rozrządu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że cieknie na uszczelce pod pokrywą zaworów.

Pokrywa ma ze 2 cm wysokości, od górnej krawędzi do rantu opartego na głowicy.

Pod tą osłoną nie ma uszczelki tylko uszczelnia się na sylikon,

Pokrywa jednocześnie trzyma wałki rozrządu, trzeba je zablokować.

To ,że masz olej pod 1 i 2 cewką może być spowodowane rozlaniem oleju przy uzupełnianiu, w co wątpię, bo nie napisał byś tego posta.

Drugą przyczyną jest rozszczelnienie odmy, a właściwie połączenia odpowietrznika silnika lub pokrywy odstojnika oleju.

Trzeba zdjąć plastikowy kolektor dolotowy i wszystko będzie widać.

Możliwe, że olej dostaje się na połączeniu pokrywy z głowicą w miejscach gdzie wkręcone są świece, ale wtedy trzeba ją całą odkręcić i uszczelnić na nowo.

PS

;) i czytamy

TU

TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się nie ma uszczelki, przepraszam za wprowadznie w błąd. Pisałem o 16V a myślałem o 8V, w którym to ostatnio właśnie takową uszczelkę wymieniałem. Ale to zupełnie inna kontrukcja. Tu faktycznie wałki trzyma pokrywa i jest skręcana na pastę lub sylikon. Zacznij od zdjęcia kolektora i wszystko się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem teraz, blokadę wałków rozrządu przykręca się do pokrywy zaworów. Pewnie dało by się jakoś inaczej zablokować wałki, ale ja osobiście po takim "rozkręcaniu" sprawdziłbym ustawienie rozrząd. Obawiam się też czy nie zacznie cieknąć na uszczelniaczach wałków, od strony rozrządu?

Osobiście zacząłbym od zdjęcia kolektora dolotowego i sprawdzeniu czy nie cieknie na przykrywce odstojnika oleju.

Tak samo jak kolega powyżej, jeżeli cieknie na połączeniach gniazd cewek z głowicą, to zastanowił bym się nad jednoczesną wymianą rozrządu.

Nie twierdzę, że dobry mechanik nie będzie umiał zdjąć pokrywę bez zdejmowania paska i ponownego ustawiania rozrządu, że zagwarantuje, że nic się nie stało z rozrządem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o Obawiam się, że bez zdjęcia paska rozrządu to nie da rady tego zrobić. Bo trzeba by te wałki zamocować jakoś od lewej strony silnika. A tak to po odkręceniu pokrywy to je pewnie pasek sciągnie i "wstaną". Uwaga! informacja nie jest, że tak powiem potwierdzona. Po prostu popatrzyłem w serwisówce i wałki poprostu sobie leżą na głowicy a od góry trzyma je ta pokrywa. To też wnioskuję, że poprostu napięty na nich pasek ściagnie je w dół i wstaną.

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałki poprostu sobie leżą na głowicy a od góry trzyma je ta pokrywa.

Dokładnie tak jest jak piszesz, wiem to z autopsji ;)

Niestety nie pamiętam, czy po zdjęciu osłony wałki się uniosły, ale chyba nie bo pasek miałem zerwany ;)

więc nie miało co ich ściągać. Nie mniej istnieje taka możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przyglądałem się silnikowi jeszcze raz i on jest cały zalany od góry, więc może ten olej leje się z tej "mniejszej" pokrywy zaworów. Czy zdjęcie kolektora i tej pokrywy jest trudne i ryzykowne? Czy można tam coś popsuć? Czy coś może się wysypać z tego? Wydaje mi się, że nie może lać się z pod tej głównej pokrywy zaworów i wałków rozrządu bo szczelina od tej pokrywy jest po boku, a wtedy nie byłoby oleju na górze silnika.

Edytowane przez pawel400
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!