Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zimny silnik gaśnie a w nocy rozładował się akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogłem znaleźć tematu, gdzie nakładałoby się kilka zjawisk jednocześnie. Otóż zaczęło się, że zimny silnik zaczął gasnąć - gdy się rozgrzał pracował normalnie. Umówiłem się z mechanikiem ale jak pojechałem to zadziałała zasada złośliwości przedmiotów martwych bo z rana silnik zapalił i nie gasnął, choć nim się rozgrzał, był jakiś wołowaty i trochę szarpał (relacja warsztatu). Mechanik po podłączeniu komputera stwierdził, iż ma zapisany błąd wariatora (przyznam, iż nie wiem co to jest, mechanik orzekł, że to tylko w serwisie Renault). Ale jak ów błąd skasował i jeszcze wymienił olej (był na to czas, uznał, ze lepszy będzie gęstszy - scenic ma przebieg 150 tys) - to autko jeździło bez zakłóceń, bez żadnych szarpań nawet przy zimnym silniku.

Minął spokojny tydzień i znów się zaczęło. Podjechałem po południu do mechanika a, że odleglość była mała to silnik się nie rozgrzał, więc na jego oczach po zapaleniu zaczął gasnąć. Samochód zostawiłem u niego na noc a rano...

Rano okazało się, że akumulator - wymieniany rok temu - się rozładował. Co jest, myślę... Odpalili z innego i silnik działał dobrze. Wyczyścili przepustnicę, naładowali mój akumulator, sprawdzili jak pracuje, nie było zastrzeżeń. Po podłączeniu komputera ujawnił się jakiś błąd ale nie zidentyfikowany. I chyba znów coś mechanik mówił o wariatorze ale głowy nie dam, bo już byłem zakręcony.

W każdym razie po wykasowaniu błędów i tak naprawdę nic nie zrobieniu - czyli ''zrobieniu'' tego co poprzednio - samochód jeździł normalnie. Używa go na co dzień żona ale przez ten tydzień ja go wziąłem: zwykle jazdy typu kilka km po mieście plus jednego dnia wyjazd do Krakowa, tj. 150 km w jedną stronę i drugiego do Warszawy, 230 km w jedną. Potem znów dwa dni po mieście po parę km. Żadnych symptomów.

W pn. po 5 dniach normalności, auto wzięła żona - OK. We wtorek tak już nie było bo wieczorem mówi, że znów gaśnie a nawet przy odpalaniu nie załapuje, czyli musi dwa-trzy razy naciskać przycisk start. Jak wystygł to sprawdzam: odpalił ale po paru sekundach zgasł. Rano wsiadam do scenica, nie odpala, nawet nie kręci - wyswietla ''steering locked'' i ''consult handbook''. Dostrzegam, że żaróweczki słabo się palą. Czyli akumulator rozładowany.

Ręce mi opadły. Scenica zostawiam w domu, do pracy jadę dziś na rowerze a wieczorem naładuję akumulator.

Co to może być, bo nie uśmiecha mi się kolejna jazda do mechanika, który skasuje błędy, pomaca tu i ówdzie - i stwierdzi, że jest już dobrze i weźmie kasę. A po tygodniu zabawa zacznie się od początku.

Edytowane przez gazonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już na spokój przeanalizowałem, to musi być jakiś upływ prądu, czyli zwarcie, przebicie, obtarcie kabla. Czy w takim wypadku może powodować zapisanie błędów, których de facto nie ma (czyli oszukanie komputera)?

Edytowane przez gazonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie pada KZFR. A co padniętego akumulatora to może być, że auto zostało na noc z włączonymi ręcznie lampkami w środku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czujnik położenia wału to nie jest czasem - jak to określił mój mechanik: wariator? Świece były wymieniane w ub. roku, także pozostawienie oświetlenia na noc jest wątpliwe. Zaraz zresztą wracam (rowerem) do domu, więc zobaczę czy w ogóle żarówki się świecą bo rano paliły się ledwo-ledwo i dokładnie sprawdziłem, czy jakaś nie jest w środku włączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!