Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganka poszła w dół?


Gość pieto1

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka,

 

nurtuje mnie pewna sprawa z moją megi. Ostatnio 3 razy zahaczyłem podwoziem o uchwyt do pałąka bramy (kawałek metalu w ziemi, dzięki któremu zabezpieczamy dodatkowo bramę przed otworzeniem się- nie wiem jak to opisać :) ). Jest to sytuacja o tyle dziwna, że kiedyś o niego nie zawadziłem ani razu, nawet gdy miałem wypchany bagażnik! Teraz wystarczy, że z tyłu usiądzie jedna osoba i już zahaczam. Prędkość z jaką wyjeżdżałem i z jaką teraz wyjeżdżam z bramy była i jest zawsze taka sama, powolutku.

 

Czy możliwe, aby meganka się jakoś opuściła? Zaglądałem pod nią i nie zauważyłem aby coś było urwane, czy jakiś element się poluzował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że tak, bo wymieniane z tłumikiem chyba końcowym z niecały rok temu.

 

No coś mi się od jakoś pół roku wydawało, że megi jakby niżej stała, do tego zaczyna mi trochę stukać przednie lewe koło, gdy wjeżdzam w dołki, ale nie ma nic po za takich głuchym stukiem.

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny na tylnej osi już pewnie się wyrobiły i siadły

Megan I nie ma sprężyn tylko belkę z gumami i gumy padają (taki urok tego modelu). Trzeba ją będzie zregenerować i po kłopocie.

 

Wymiana tych sprężyn jest skomplikowana?

No jest bo po prostu ich tam nie ma i nigdy nie było. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy gdzie robisz, są warsztaty co zrobią np. za 500zł, a są takie co wezmą 1500 lub więcej.

 

Zobacz www.antalex.pl, nawet jak masz daleko to może opłacić się do nich podjechać lub ewentualnie można zamówić w pełni zregenerowaną belkę wysyłkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem zdjęcia jak innym koła wchodziły w nadkola, lub już były blisko schowania się w nadkola, przy zmęczonej eksploatacją belce.

Zrobiłem przed chwilą także fotki, dwie bez obciążenia, drugie z obciążeniem 100kg.

 

Także pytanie: czy już koniecznie trzeba naprawiać tą belkę? (Chociaż najpewniej tak zrobię, o ile mechanik mi potwierdzi, że to belka na 100%).

post-26245-0-26947200-1340516838_thumb.jpg

post-26245-0-86824400-1340516847_thumb.jpg

post-26245-0-41073000-1340516858_thumb.jpg

post-26245-0-57671600-1340516877_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odzew, liczę na jeszcze większy :)

Pytanie, czy to na pewno jest belka? Mi się wydaje, że od pół roku samochód minimalnie osiadł, ale może po prostu zacząłem się mu bardziej przyglądać... W sumie koła nie włażą w nadkola, nawet przy obciążeniu się nie zbliżają za bardzo (patrzyłem też na większym obciążeniu), jednak może to są początki i będzie leciało stopniowo?

 

wie ktoś może (tak w razie czego) ile liczy sobie obecnie facet z chełmżyńskiej w wawie za regeneracje? Widziałem posty, że w 2007-08 było to 550zł, a jak jest teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to prawda, że regenerację belki można zrobić bez wyjmowania jej, tak mi powiedział mechanior przy wymianie amorów? :) on ma trochę świra na punkcie francuzów :), twierdzi, że to super konstrukcja tej belki, tania i niedozajeżdzenia, u niego to ma być rzędu 200zł no chyba że urwał się ten to ten w środku belki to drożej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno robią tak i tak, ale dobre warsztaty raczej demontują i robią na spokojnie na stole.

 

Pieto1 czy jak naciskasz na tył auta to jest raczej sztywny czy jak guma od gaci, łatwo i mocno się ugina ? Jak to 2 to warto by belkę zrobić, jak jest sztywny to belka ok.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zlaeży jeszcze jakie jest podłoże przy tej bramie, jak kostka to jest to w jakiś sposób miarodajne, jeśli nie to teren mógł się obniżyć, patrz na auto, czy tak jak wcześniej po załadowaniu wygląda, czy bardziej siada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieto1 czy jak naciskasz na tył auta to jest raczej sztywny czy jak guma od gaci, łatwo i mocno się ugina ? Jak to 2 to warto by belkę zrobić, jak jest sztywny to belka ok.

jest sztywny tył, naciskałem, odbija się raz z powrotem. Wygląda to tak: dociskam do podłoża i odbija raz, potem staje, nie ma dwóch, trzech odbić czy coś takiego.

 

Obetnij trochę tą blachę przy bramie szlifierką kątową i po kłopocie

ta część jest już dawno wycięta, jeszcze przed zakupem przeze mnie megi :) problem leży w tym, że kiedyś nie zawadzałem o to badziewie nawet z większym ciężarem, a teraz jak ktoś siedzi z tyłu to się zdarza (chyba, że wyjeżdżam już całkiem powoli to nie).

 

zlaeży jeszcze jakie jest podłoże przy tej bramie, jak kostka to jest to w jakiś sposób miarodajne, jeśli nie to teren mógł się obniżyć, patrz na auto, czy tak jak wcześniej po załadowaniu wygląda, czy bardziej siada

podłoże jest sprzyjające przycieraniu bo: wyjeżdżając z bramy mam samochód wyżej niż za granicą bramy gdzie położony jest chodnik z kostki :)

nie wiem, może spróbuje narysować i dam w załącznik.

 

________________________________________________________________________

Ema,

 

byłem dziś z tym fantem u mechanika, powiedział, ze jakby to była belka to by się nie obniżył trochę a usiadł na którąś ze stron.

Zajrzeliśmy pod spód i ocenił, że belka jest w dobrym stanie. Szukaliśmy elementu, którym mogę szorować przy wyjeździe z bramy.

W końcu dostrzegliśmy drobne zarysowania na rurze między środkowym, a końcowym tłumikiem. Okazało się, że poszły one delikatnie w dół. Mechanik poprawił do góry o około 2cm.

post-26245-0-22365800-1340538862_thumb.jpg

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!