Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kopciuch !


cysiekkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jestem od niedawna właścicielem Renault Scenic 1.9 dTi 98km 99r.

Wszystko jest ok, jeżdżę maksymalnie do 2,5k obrotów na każdym biegu. Jednak dzisiaj ruszając z progu zwalniającego na drugim biegu podciągnąłem go tak do 3,5-4k obrotów i ukazała się za mną spora czarna chmura. Po wrzuceniu 3 i tej samej ilości obrotów, następnie 4 i też ta sama ilość obrotów chmura nie znikała i za każdym razem się pojawiała. Czy może mi ktoś podpowiedzieć co muszę sprawdzić lub co muszę zrobić aby ten problem zniknął o ile jest taka możliwość. I jaki byłby koszt wymiany podzespołów lub naprawy części za to odpowiedzialnych.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy pewnie normalnie jeździć. Po co kupować DTI skoro cały czas na wolnych obrotach. Co jakiś czas użyć tego turbo do jazdy i pewnie będzie ok. Skoro tylko 2500 silnik nie przekracza to się nie dziwię, że kopci. Trzeba było kupić zwykłe D :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje dTi też kopci w takim zakresie obrotów na czarno. Generalnie wydaje mi się że ten typ lubi sobie puścić czarną chmurę w wysokich zakresach obrotowych silnika. Sprawdzić możesz jeszcze EGR (lub nawet zaślepić/odpiąć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj cysiekkk, sprawdź zawór EGR (wyczyść, sprawdź działanie), tankowany przez Ciebie ON także ma znaczenie ( jeśli słaba jego jakość będzie mulił i kopcił), powymieniaj filtry (paliwo-powietrze), i wstaw mu ognia! Jeśli jeździsz tym dieslem na krótkich odcinkach również go zamulisz i będzie kopcił! Zabiegi które wypisałem wyżej są łatwe do wykonania samemu i dość tanie... Postaraj się przynajmniej raz w tygodniu wyprostować rurę! Jeśli to nie pomoże to zostaje CLIP i sprawdzenie co go boli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kobieta potrzebuje pomocy :)

Samochód kopcił na czarno, więc w zeszłym roku wyczyściłam zawór EGR i na jakiś czas pomagało. Teraz muszę go czyścić coraz częściej.

W końcu na allegro kupiłam nowy zawór EGR (zamiennik).

Nie kopci... ale pali się kontrolka pomarańczowa (nie wiem jaka, tato to wszystko robi). Raz się zapala kontrolka a raz nie.

Pomóżcie znaleźć przyczynę, proszę.

 

Mam Megane 2002 rok, 1,9 dTi.

Jeździmy najczęściej na obrotach około 2000... ja czasem jeżdżę na wyższych... czy to dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj o zaślepieniu zaworu EGR, to będzie najkorzystniejsze rozwiązanie. Zapchany EGR w dti nie powinien pokazywać błędu na desce, tylko powinien być spadek mocy i kopcenie. Najlepiej odczytaj błędy komputerem do renówki (clip) bo ten błąd może powodować zupełnie coś innego.

 

A jazda tym dieslem do 3500obr/min, bo wyżej jest tylko głośniej a przyspieszenia brak. Wyższe obroty dieslowi wcale nie szkodzą. Raz na jakiś czas trzeba go przegonić. W normalnej eksploatacji do 2500-3000 wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

No tak, ale czy to nie dziwne, że na nowym EGR(zamienniku) kontrolka świeci a na starym nie? A stary jak się wyczyści nie kopci z rury. Dla mnie to w ogóle czarna magia :mrgreen:

Jutro będę odsyłaś ten EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odeślij nowy, zaślep stary i po akcji.

 

Tu jest coś na wzór :mrgreen:

http://allegro.pl/listing.php/search?string=za%C5%9Blepka+egr+renault&category=0&sg=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!