Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kopciuch !


cysiekkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jestem od niedawna właścicielem Renault Scenic 1.9 dTi 98km 99r.

Wszystko jest ok, jeżdżę maksymalnie do 2,5k obrotów na każdym biegu. Jednak dzisiaj ruszając z progu zwalniającego na drugim biegu podciągnąłem go tak do 3,5-4k obrotów i ukazała się za mną spora czarna chmura. Po wrzuceniu 3 i tej samej ilości obrotów, następnie 4 i też ta sama ilość obrotów chmura nie znikała i za każdym razem się pojawiała. Czy może mi ktoś podpowiedzieć co muszę sprawdzić lub co muszę zrobić aby ten problem zniknął o ile jest taka możliwość. I jaki byłby koszt wymiany podzespołów lub naprawy części za to odpowiedzialnych.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy pewnie normalnie jeździć. Po co kupować DTI skoro cały czas na wolnych obrotach. Co jakiś czas użyć tego turbo do jazdy i pewnie będzie ok. Skoro tylko 2500 silnik nie przekracza to się nie dziwię, że kopci. Trzeba było kupić zwykłe D :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje dTi też kopci w takim zakresie obrotów na czarno. Generalnie wydaje mi się że ten typ lubi sobie puścić czarną chmurę w wysokich zakresach obrotowych silnika. Sprawdzić możesz jeszcze EGR (lub nawet zaślepić/odpiąć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj cysiekkk, sprawdź zawór EGR (wyczyść, sprawdź działanie), tankowany przez Ciebie ON także ma znaczenie ( jeśli słaba jego jakość będzie mulił i kopcił), powymieniaj filtry (paliwo-powietrze), i wstaw mu ognia! Jeśli jeździsz tym dieslem na krótkich odcinkach również go zamulisz i będzie kopcił! Zabiegi które wypisałem wyżej są łatwe do wykonania samemu i dość tanie... Postaraj się przynajmniej raz w tygodniu wyprostować rurę! Jeśli to nie pomoże to zostaje CLIP i sprawdzenie co go boli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kobieta potrzebuje pomocy :)

Samochód kopcił na czarno, więc w zeszłym roku wyczyściłam zawór EGR i na jakiś czas pomagało. Teraz muszę go czyścić coraz częściej.

W końcu na allegro kupiłam nowy zawór EGR (zamiennik).

Nie kopci... ale pali się kontrolka pomarańczowa (nie wiem jaka, tato to wszystko robi). Raz się zapala kontrolka a raz nie.

Pomóżcie znaleźć przyczynę, proszę.

 

Mam Megane 2002 rok, 1,9 dTi.

Jeździmy najczęściej na obrotach około 2000... ja czasem jeżdżę na wyższych... czy to dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj o zaślepieniu zaworu EGR, to będzie najkorzystniejsze rozwiązanie. Zapchany EGR w dti nie powinien pokazywać błędu na desce, tylko powinien być spadek mocy i kopcenie. Najlepiej odczytaj błędy komputerem do renówki (clip) bo ten błąd może powodować zupełnie coś innego.

 

A jazda tym dieslem do 3500obr/min, bo wyżej jest tylko głośniej a przyspieszenia brak. Wyższe obroty dieslowi wcale nie szkodzą. Raz na jakiś czas trzeba go przegonić. W normalnej eksploatacji do 2500-3000 wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

No tak, ale czy to nie dziwne, że na nowym EGR(zamienniku) kontrolka świeci a na starym nie? A stary jak się wyczyści nie kopci z rury. Dla mnie to w ogóle czarna magia :mrgreen:

Jutro będę odsyłaś ten EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odeślij nowy, zaślep stary i po akcji.

 

Tu jest coś na wzór :mrgreen:

http://allegro.pl/listing.php/search?string=za%C5%9Blepka+egr+renault&category=0&sg=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!