Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Całkowity brak mocy po wizycie w serwisie


vexen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Reanult Scenic II phII 1.9dci 130km. Tydzień temu podczas jazdy ujawniła się (przynajmniej tak myślałem) nieszczelność układu dolotowego objawiająca się świstem powietrza przy wchodzeniu turbiny na obroty. Innych objawów brak. Samochód nie stracił mocy, nie kopcił, słychać było tylko charakterystyczny świst. Samochód został odprowadzony do warsztatu w celu wykrycia źródła w/w problemu (nieszczelny intercooler, nieszczelne przewody). Po dwóch dniach serwisowi skończyły się pomysły a samochód został siłą odebrany. Charakterystyczny świst zniknął.. podobnie jak cała moc samochodu. Samochód z trudem przekracza 2 tysiące obrotów a turbina nie daje żadnych słyszalnych znaków życia. Panowie podobno testowali szczelność intercoolera i przewodów.. wg ich relacji nie znaleziono żadnych nieszczelności.

Samochód nie wyświetla żadnego komunikatu o błędzie (deska rozdzielcza). Nie kopci. Po prostu całkowicie stracił moc. Jaka może być przyczyna w/w stanu rzeczy? Co 'rzeczowy serwis' mógł popsuć? Nie chce mieć z nimi nic więcej do czynienia.. co gorsza.. upierają się że tak było od początku. Czy ktoś zna jakiś kompetentny serwis z okolic Gliwic, Zabrza lub ogólnie woj. Śląskiego który jest w stanie rzeczowo zając się rozwiązaniem tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy wtryski są w tych samych gniazdach, w których były przed wizytą w warsztacie. Ma to znacznie, bo kody dla każdego są wpisane w komputer. Ponadto wężyki pościśnień: czy na cienkiej gumomej rurce wchodzącej z góry do turbiny jest podciścnienie i czy wszystkie wężyki podciśnień są na właściwym miejscu. Dodatkowo sprawdź czy wszystkie przewody dolotowe są dobrze dokręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie pomocne wskazówki. Postaram się zwrócić na nie uwagę osoby która będzie reanimować mi samochód (sam chyba jeszcze nie do końca czuję się na siłach). Jeszcze jedno pytanie. Czy jazda z wyciągniętym/odłączonymi wężykami podciśnienia grozi jakimiś określonymi konsekwencjami dla turbiny? Tzn. do mechanika mam samochód zapakować na lawetę :) czy mogę bez stresu doturlać się o własnych kołach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu bez podciśnienia na turbinę nie ma sterowania zmiennej geometrii łopatek i twój silnik działa jak zwykły wolnossący diesel :) Ja tak jeździłem przez kilkanaście kilometrów i nic się nie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Mam podobny problem, w trakcie jazdy pojawiał się świst, a samochód nie miał zupełnie mocy. Niestety musiałem mieć auto więc tak sobie jeździłem miesiąc wolnossącym. Samochód nie kopcił, nie brał oleju. Po ok. miesiącu pojechałem do "magika". Najpierw podejrzenie padło na turbinę. Turbo w idealnym stanie. Wymienił jakiś zawór/czujnik od turbo, samochód miał być na "jutro" do odebrania. Odebrałem, auto dalej nie miało mocy, ale świst ustąpił. Podjechaliśmy na Orlen, miałem zatankować Verva ON, wymienił filtr paliwa i powietrza. Dalej to samo. Sprawdził wszystkie węże, nie wykrył nieszczelności. Auto dalej stoi u niego. Na razie pozostaje czekać i nic więcej, może dojdzie co to.

 

 

 

Problem rozwiązany: sparciała i pękła rura łączaca Turbo z IC, taki najkrótszy jej odcinek, tuż przy samej turbinie, zaraz przy tej obejmie metalowej, także ciężko było to dostrzec. Wymieniono na rurkę o podobnej średnicy i autko śmiga aż miło :D.

Edytowane przez Jarosłav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!