Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Całkowity brak mocy po wizycie w serwisie


vexen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Reanult Scenic II phII 1.9dci 130km. Tydzień temu podczas jazdy ujawniła się (przynajmniej tak myślałem) nieszczelność układu dolotowego objawiająca się świstem powietrza przy wchodzeniu turbiny na obroty. Innych objawów brak. Samochód nie stracił mocy, nie kopcił, słychać było tylko charakterystyczny świst. Samochód został odprowadzony do warsztatu w celu wykrycia źródła w/w problemu (nieszczelny intercooler, nieszczelne przewody). Po dwóch dniach serwisowi skończyły się pomysły a samochód został siłą odebrany. Charakterystyczny świst zniknął.. podobnie jak cała moc samochodu. Samochód z trudem przekracza 2 tysiące obrotów a turbina nie daje żadnych słyszalnych znaków życia. Panowie podobno testowali szczelność intercoolera i przewodów.. wg ich relacji nie znaleziono żadnych nieszczelności.

Samochód nie wyświetla żadnego komunikatu o błędzie (deska rozdzielcza). Nie kopci. Po prostu całkowicie stracił moc. Jaka może być przyczyna w/w stanu rzeczy? Co 'rzeczowy serwis' mógł popsuć? Nie chce mieć z nimi nic więcej do czynienia.. co gorsza.. upierają się że tak było od początku. Czy ktoś zna jakiś kompetentny serwis z okolic Gliwic, Zabrza lub ogólnie woj. Śląskiego który jest w stanie rzeczowo zając się rozwiązaniem tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy wtryski są w tych samych gniazdach, w których były przed wizytą w warsztacie. Ma to znacznie, bo kody dla każdego są wpisane w komputer. Ponadto wężyki pościśnień: czy na cienkiej gumomej rurce wchodzącej z góry do turbiny jest podciścnienie i czy wszystkie wężyki podciśnień są na właściwym miejscu. Dodatkowo sprawdź czy wszystkie przewody dolotowe są dobrze dokręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie pomocne wskazówki. Postaram się zwrócić na nie uwagę osoby która będzie reanimować mi samochód (sam chyba jeszcze nie do końca czuję się na siłach). Jeszcze jedno pytanie. Czy jazda z wyciągniętym/odłączonymi wężykami podciśnienia grozi jakimiś określonymi konsekwencjami dla turbiny? Tzn. do mechanika mam samochód zapakować na lawetę :) czy mogę bez stresu doturlać się o własnych kołach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu bez podciśnienia na turbinę nie ma sterowania zmiennej geometrii łopatek i twój silnik działa jak zwykły wolnossący diesel :) Ja tak jeździłem przez kilkanaście kilometrów i nic się nie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Mam podobny problem, w trakcie jazdy pojawiał się świst, a samochód nie miał zupełnie mocy. Niestety musiałem mieć auto więc tak sobie jeździłem miesiąc wolnossącym. Samochód nie kopcił, nie brał oleju. Po ok. miesiącu pojechałem do "magika". Najpierw podejrzenie padło na turbinę. Turbo w idealnym stanie. Wymienił jakiś zawór/czujnik od turbo, samochód miał być na "jutro" do odebrania. Odebrałem, auto dalej nie miało mocy, ale świst ustąpił. Podjechaliśmy na Orlen, miałem zatankować Verva ON, wymienił filtr paliwa i powietrza. Dalej to samo. Sprawdził wszystkie węże, nie wykrył nieszczelności. Auto dalej stoi u niego. Na razie pozostaje czekać i nic więcej, może dojdzie co to.

 

 

 

Problem rozwiązany: sparciała i pękła rura łączaca Turbo z IC, taki najkrótszy jej odcinek, tuż przy samej turbinie, zaraz przy tej obejmie metalowej, także ciężko było to dostrzec. Wymieniono na rurkę o podobnej średnicy i autko śmiga aż miło :D.

Edytowane przez Jarosłav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!