Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dci wciągnął olej


siadula

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowicze.

Mój problem w mojej Megance 1.9 dci 120KM z 2003 roku objawia się następująco:

1. Przy 139 tysiącach padła mi turbina (kopcił strasznie na biało). Turbinke załatwiłem regenerowaną na gwarancji, została wymieniona lecz kopcenie nie ustało. Mechanik kombinował z EGRem, przeczyścił niby zrobił lecz dalej kopcił. Z czasem doszedł że kopcenie to wina zatkanej odmy - wymienił to jakby jabłuszko zatępując to specjalna rurką. Kopcenie zanikło

2. Wraz z wymiana turbo wymieniłem olej wraz z filtrem dla świętego spokoju (oczywiście 5w40)

 

Teraz przebieg to 145 tys. Podczas długiej trasy na zakrętach zaczął świecić mi się olej i gasnąć po wychodzeniu z zakrętu. Komputer wtedy pokazywał połowę stanu oleju. Na stacji benzynowej zakupiłem litr oleju i dolałem lecz kreski na komputerze ze stanem nie podniosły się. Olej na głębokich zakrętach świecił się dalej. Po dejchaniu na miejsce sprawdziłem ile jest oleju po bagnecie i ku mojemu zdziwieniu zanurzona w oleju była ledwie końcówka babneyu (ta kuleczka), czyli wychodziło by że oleju prawie nie ma w silniku.

Teraz moje pytanie to czy to normalne by po przejechaniu 6 tys km silnik wciagnał tyle oleju ?

Dodam że wcześniej czegoś takiego nie było, silnik cały czas pracuje równo, nie zauważyłem żadnych wycieków, lecz jedynie co mnie dodatkowo zaniepokoiło to że gdy ostygł zapaliłem go i na biegu jałowym po dodaniu mocno gazu zaczął wydobywać sie lekko biały dymek z rury wydechowej

Dodatkowo zaobserowawałem też że po odpięciu przepływki silnik lepiej reaguje na pedał gazu(tak jaby dostał przebudzenia) ale po odpieciu przepływomierza z rury wydechowej wydobywa się czarny dym po mocnym przegazowaniu.

 

Proszę pomóżcie ponieważ boję sie tym autem jezdzić by nie zniszczyć silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to ze turbina dalej pije olej lub pali go przez pierścienie. Czy w trakcie jazdy na długich prostych odcinkach czasem depniesz gaz do podłogi ? Auta z turbo nie lubią "emeryckiej jazdy". Czy przy wymianie Turbiny i grzebaniu przy EGR zostały dobrze podpięte wężyki podciśnienia i czy są szczelne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej. Jechałem po autostradzie to czasami miałem gaz w podłodze lecz tak jak napisałem w poprzednim poście że zapalał sie olej dopiero na głebokich zakrętach. Co do EGRa to wiem tyle że mechanior który mi to robił miał w planie go zaślepić i chyba mu się to udało, ponieważ nic nie marudził że był z nim jakiś problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo pije olej. Prawdopodobnie źle zregenerowane. To powiem ci kolego, że bałbym się jeździć takim autem, bo w sumie niewiadomo kiedy staniesz na drodze i czarna rozpacz, bo silnik zatarty. Zgłaszaj reklamacje turbiny i tyle.

Co do kopcenia, to olej jaki zaciągnęła turbina musi się gdzieś wypalić, jeśli turbina będzie ok, kopcenie ustanie.

I oczywiście nie powinna brać oleju.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem węże od intercoolera z jednej i z drugiej strony i niestety jest w nich znaczna ilość oleju. Zakładam że w samym intercoolerze także. Samochód kopci na biało po przegazowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina sie zaciela i zablokowalem trase warszawa ostroleka taki dym , wyssalo caly olej. na obrotach maksymalnych z 5 min, temperatura na maxa, Po scholowaniu jeden stwierdzil ze pekly tloki ale ja go odpalam normalnie. Turbo wiadome ale dlaczego przy odpalaniu wczesnie walilo jak mlotem , bo nie wierze ze to rozrusznik. Dopiero robilem wtryski i kolega mi powiedzial ze to moze ich wina, dlatego nie wiem co mam robic , czy caly silnik "slupek" czy jakies mniejsze koszta

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

 

Dodano: 05 lip 2012 - 22:13

tyle sie napisalem ,bo regulamin , a ja czasu ma tyle

 

Dodano: 05 lip 2012 - 22:19

pomocy, warszawa 662-096-015

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego tylko podejrzewam ale jeśli wessało Ci cały olej i jak odpalisz to coś tłucze to może być najgorsze, czyli spód motoru poszedł, panewki albo coś gorszego

 

ogólna zasada jest taka że jak wejdzie na te maks obroty i ssie olej to trzeba natychmiast :) zadusić, podobno nie łatwo to zrobić ale trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!