Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Taniej na Orlenie


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie niejedno już auto zrobiło pół miliona tylko tankując na Orlenie (karta flota), w żadnym nie było problemów z paliwem, zamarzaniem, mułem, wodą, wtryskami, ani razu nie była też wymieniana pompa paliwa. Pół miliona w każdym z samochodów w 30 autach to dość dobry test. Bardziej mam wąty do dróg rujnujących zawieszenia niż do paliwa, z którego powodu nie było jeszcze ani jednej awarii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że z tymi paliwami to jest różnie. Wszystko zależy gdzie mieszkamy,jak często tankujemy itd. Mówie to na podstawie porównania odczuć z jazdy na paliwie z tego samego koncernu(chyba Shell) Kilka razy miałem takie wrażenie, że auto zalane np. pod Wrocławiem szło lepiej niż zalane w innym miejscu. Raz to jeszcze mogę zrozumieć, ale nie kilka razy. Coś w tym jest.

Staram się zalewać tam, gdzie jest duży ruch, wtedy wiadomo, że paliwo nie stoi w zbiorniku.

I to jest to.

tankuję często nieduże ilości paliwa na różnych stacjach:

Omijać dziwne stacje co nie oznacza, że skreślać z listy takie bez nazwy. Dosłownie pare metrów dalej mam stacje bez nazwy, druga bez nazwy mieści się kilometr dalej. Jeśli tankuje to tylko na tej pierwszej bo ma paliwo z Orlenu(tylko to tańsze ale jedzie)a ta druga to kompletna porażka. Wielu zalało i były jaja. Zmienił się właściciel, ale dalej śmieci. Co ważne to jak jesteśmy w obcym terenie szukajmy jednak firmówek lub takich gdzie jest napisane, że paliwko jest z Orlenu czy Lotosu.

Najczęściej tankuje na Orlenie i Shellu ale z tej racji, że mam po drodze. Staram się mieszać paliwo, ale lepiej nie wyjeźdżać do niskiego poziomu. Ostatnio wskaźnik był już na dole, na kompie jeszcze OK. Nie polecam bo zawsze coś zaciągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Co ważne to jak jesteśmy w obcym terenie szukajmy jednak firmówek lub takich gdzie jest napisane, że paliwko jest z Orlenu czy Lotosu...
niby tak, ale... prawie pod nosem mam stację ORLEN, na której "zlewają się" prawie wszystkie cysterny podejrzanych prywaciarzy, którzy muszą opróżnić zbiornik cysterny, by zatankować go do pełna na bazie paliw :)

no i tu też jakości strzeże orzeł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam bo zawsze coś zaciągnie.

Jak ma zaciągnąć to zaciągnie i przy pełnym baku.

Zazwyczaj ten syf jest na dnie baku, tam, skąd paliwo jest zasysane, a nie na jego powierzchni, by z jego obniżonym stanem podeszło pod ssaka pompy.

Ktoś kiedyś puścił taką idiotyczną teorię i łykacie to jak gęsi kluski.

W baku także brak przegród, by paliwo było bardziej statyczne. W czasie jazdy, przechyłów na zakrętach, przyspieszaniu, hamowaniach, miesza się i czy będzie go 3/4, 1/2, czy 1/4 baku, to syfek z dna zawsze ma szansę pod pompę się dostać....

Będzie tam nawet szybciej jak czyste paliwko z pod powierzchni przy jego wysokim poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma zaciągnąć to zaciągnie i przy pełnym baku.

Zgadza sie. Doprecyzuje o co mi chodziło. Myslałem o sytuacji, gdy auto przez dłuższy czas stoi np. na wzniesieniu. :)

"zlewają się" prawie wszystkie cysterny podejrzanych prywaciarzy

Taki paliwowy kibelek......jak miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslałem o sytuacji, gdy auto przez dłuższy czas stoi np. na wzniesieniu.

To nadal nie ma znaczenia ile paliwa masz ponad syfem w baku....

Nadal zasysanie jest z nad dna.....

Tak to jest technicznie skonstruowane...

Pilnowanie by nie mieć niskiego stanu paliwa miałoby znaczenie tylko wówczas, gdyby na króćcu ssawnym pompy był wężyk, a jego drugi koniec był podpięty do znajdującego się na powierzchni paliwa pływaka.

Takie rozwiązanie gwarantowałoby zawsze zasysanie podpowierzchniowe, czystego, lżejszego paliwa i jedynie w takim przypadku należałoby pilnować, by pływak się za bardzo nie obniżył i nie zassał syfu odkładającego się na dnie baku.

Może miałoby to i sens stosować fabrycznie, jednak w drastycznych sytuacjach może zaistnieć sytuacja gdy po wyczerpaniu paliwa czystego będzie zasysane tylko to zabrudzone, co w krótkim czasie, nawet przed dojechaniem do stacji w celu uzupełnienia doprowadzi do zabrudzenia całego układy paliwowego.

Dlatego też jest to rozwiązane tak jak obecnie z usytuowaniem ssaka nad dnem. W tym układzie bak niejako czyści się samoczynnie i stale, zaciągając z nad dna również te nieczystości, wodę, czy co tam jeszcze jest.

Napływa to ciągle, jednak w dużo mniejszym stężeniu.

Prawa fizyki trudno pozmieniać......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawa fizyki trudno pozmieniać......

Gojgien, dzięki za szersze wyjaśnienie. Fakt, lata temu brałem udział w olimpiadzie fizycznej :) , ale teoria(czytaj zadania do rozwiązania) to coś innego niż jasne opisanie problemu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że ktoś ma benzynę z pompką w baku to wtedy pompka jest chłodzona paliwem i w takim przypadku nie warto jeździć na rezerwie (zamieszczałem zdjęcia spalonej pompy). Tak czy siak, zanim paliwo zostanie zassane musi przejśc przez pierwszy filtr, także paprochy i liście na pewno nie dostaną się do silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cekawe kto i z czego dołożył do interesu :mrgreen::mrgreen:

przynajmniej mają reklamę, bo rzeczywiste ceny paliw są nieco inne:

 

Hurtowe ceny paliw ORLEN

Aktualne ceny obowiązujące od dnia 07-07-2012 godz. 00:00

 

Benzyna bezołowiowa - Eurosuper 95 4 395,00 zł/m3

Benzyna bezołowiowa - Super Plus 98 4 471,00 zł/m3

Olej Napędowy Ekodiesel 4 324,00 zł/m3

Olej Napędowy Arktyczny 2 4 504,00 zł/m3

BIO 100 4 274,00 zł/m3

Olej Napędowy Grzewczy Ekoterm Plus 3 014,00 zł/m3

 

UWAGA - cena (bez podatku VAT) za paliwo w temperaturze referencyjnej 15oC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś przyjemność widzieć takie fajne ceny?

ja tylko słyszałem na cb, "oszczędności" czy jakoś tak :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!