Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gruszka do odpowietrzania


popawu

Rekomendowane odpowiedzi

w wielu tematach przewija się temat owej gruszki i odpowietrzania układu po założeniu nowego filtra, niestety ja dalej nie wiem w czym problem.

gruszka ma 2 przewody, jeden idzie gdzies w tylna czesc auta, pewnie do zbiornika i na kolanku nie ma zaworka (i tu pytanie czy tak ma być) a drugi wezyk idzie do filtra i tu jest zaworek, który działa (otwiera się w stronę filtra)

pompowanie gruszką nic nie daje, ustnie udało się zaciągnąć paliwo przed gruszkę, ale oczywiscie pozniej uciekalo i nic z tego, przy probie zassania za gruszka kicha, w instrukcji serwisowej jest jak byk że po założeniu filtra tą gruszka odpowietrzyć i tyle, chyba że jest jakiś sposób na użycie tej gruszki, bo pompowanie na 4 ręce przez 15 min nic nie dało.

nie probowalem odpalac bo jeszcze kilka innych rzeczy rozebranych.

po zlozeniu probowac odpalic? czy trzeba filtr + cos tam jeszcze zalac ropą ?

po odpieciu wezykow od starego filtra nie wylalo sie z nich zbyt wiele.

to chyba tyle, mówimy o filtrze zamkniętym z 4-ma króćcami (filtr jest mann-filter)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginale brak jakichkolwiek zaworków przed jak i za gruszką. Ona sama w sobie ma zaworki zwrotne i powinne działać. Z tego co opisujesz ktoś już wpadł na to, że zaworek zwrotny w gruszce nie trzyma i dobudował dodatkowy. Niestety spartolił sprawę wstawiając go pomiędzy gruszką a filtrem.

W taki sposób możesz sobie gruszkę ściskać do woli, a nawet zawody w tym ściskaniu zorganizować.

W najlepszym wypadku paliwo zassane do gruszki z baku, po jej ściśnięciu do baku wraca, zamiast zaworek zwrotny w stronę filtra pokonać.

Owszem w tym miejscu zaworek nie pozwala wracać się paliwku z filtra ale do odpowietrzania jest o jeden element za daleko. A jeśli gruszka całkowicie padnięta, to o jeden element za mało.

Teraz masz 2 wyjścia:

Albo kupić sprawną gruszkę i wymienić, widziałem za 12 złotych w sklepie z częściami motoryzacyjnymi, prowadzącymi asortyment do wielu marek, albo dobudować jeszcze jeden zaworek zwrotny pomiędzy gruszkę a zbiornik paliwa, z zachowaniem kierunku przepływu jak teraz.. Wówczas każde ściśniecie gruszki zamknie zawór zwrotny przed gruszką (ten nowy) a nadciśnienie otworzy ten który masz, przepychając jej zawartość do filtra. Po jej puszczeniu w miejsce próżni napłynie paliwo z baku (otworzy się nowy zaworek, a ten co masz, zasysany wstecznie, będzie zamknięty)

Kolejne ściśnięcie wtłoczy to co w gruszce do filtra, bo znowu nie pozwoli ropce się cofnąć do baku nowy zawór przed gruszka..... I tak do skutku albo wyssania baku....

Ja bym wymienił gruszkę na sprawną zamiast bawić się w zaworki, to przynajmniej 4 dodatkowe miejsca na złączkach do uszczelnienia, które albo mogą obciekać albo zapowietrzać układ.

W Allegro gruszki też sprzedają:

http://allegro.pl/listing.php/search?category=18844&change_view=1&order=p&sg=1&string=gruszka

Zwróć uwagę na średnicę króćców do podłączenia wężyków

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy zrozumieliśmy się dokładnie...

gruszka z obu stron podłączona (wciśnięta) jest do kolanek i w jednym kolanku (tym za gruszką - w strone filtra) jest zaworek, a w tym kolanku 'przed' go nie ma (a tutaj powinien byc też, dobrze rozumiem?) a kolanka podłączone są do przewodów zakończonych szybkozłączkami (jeden do filtra, drugi gdzieś w stronę baku)

więcej zaworków nie ma

Edytowane przez popawu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałem, że masz dodatkowy, dobudowany za gruszką.

By gruszka działała poprawnie powinny być 2 zaworki sprawne- na wlocie przepuszczający do gruszki, a blokujący powrót do baku i za gruszką, wypuszczający z gruszki do filtra, a blokujący zasysanie z filtra.

Jeśli wlotowy nie trzyma jak powinien to gruszka nie będzie pompować paliwa w wyznaczonym kierunku, a wytworzone przez jej ściśnięcie ciśnienie, rozładuje się w stronę baku zamiast przecisnąć się przez zawór na jej wylocie.

Przy awarii wylotowego, będzie pompować do filtra przy jej ściśnięciu, jednak po zwolnieniu ucisku zassie to z filtra do gruszki zamiast zaciągnąć z baku...

Jedyna sensowna rada wymienić gruszkę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego dodatkowego, te kolanka z domniemanymi zaworkami są oryginalne, z tym że w tym wlotowym zaworka niema, zaworek (sprawny) jest tylko na wylocie z gruszki do filtra :)

W takim razie wymienię gruszkę na taką z dwoma zaworkami (na wlocie i wylocie) i będzie grało, tak ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno zadziałać poprawnie. To zresztą nie pierwsza gruszka, o której na tym forum piszemy.... Już było kilka takich przypadków opisanych w tematach o cofającym się do baku paliwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ze starego przewodu ściągnięte szybko-złączki. kupione; 60 cm przewodu paliwowego + 4 opaski zaciskowe i gruszka z dwoma zaworkami (33 zł z przesyłką z allegro)

od razu zaciągnęła paliwo do filtra, po odpaleniu widać było trochę pęcherzyków powietrza w przewodzie do pompy (i słychać było drażniący odgłos tłoczonego płynu[paliwa ofc]), ale na drugi dzień po przejażdżce wszystko wróciło do normy :D

a żeby było śmiesznie w 2ch lokalnych serwisach chcieli po 100-150 zł, a w ASO 500zł ...

post-30085-0-44115400-1343150931_thumb.jpg

post-30085-0-85248100-1343151004_thumb.jpg

Edytowane przez popawu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!