Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gruszka do odpowietrzania


popawu

Rekomendowane odpowiedzi

w wielu tematach przewija się temat owej gruszki i odpowietrzania układu po założeniu nowego filtra, niestety ja dalej nie wiem w czym problem.

gruszka ma 2 przewody, jeden idzie gdzies w tylna czesc auta, pewnie do zbiornika i na kolanku nie ma zaworka (i tu pytanie czy tak ma być) a drugi wezyk idzie do filtra i tu jest zaworek, który działa (otwiera się w stronę filtra)

pompowanie gruszką nic nie daje, ustnie udało się zaciągnąć paliwo przed gruszkę, ale oczywiscie pozniej uciekalo i nic z tego, przy probie zassania za gruszka kicha, w instrukcji serwisowej jest jak byk że po założeniu filtra tą gruszka odpowietrzyć i tyle, chyba że jest jakiś sposób na użycie tej gruszki, bo pompowanie na 4 ręce przez 15 min nic nie dało.

nie probowalem odpalac bo jeszcze kilka innych rzeczy rozebranych.

po zlozeniu probowac odpalic? czy trzeba filtr + cos tam jeszcze zalac ropą ?

po odpieciu wezykow od starego filtra nie wylalo sie z nich zbyt wiele.

to chyba tyle, mówimy o filtrze zamkniętym z 4-ma króćcami (filtr jest mann-filter)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginale brak jakichkolwiek zaworków przed jak i za gruszką. Ona sama w sobie ma zaworki zwrotne i powinne działać. Z tego co opisujesz ktoś już wpadł na to, że zaworek zwrotny w gruszce nie trzyma i dobudował dodatkowy. Niestety spartolił sprawę wstawiając go pomiędzy gruszką a filtrem.

W taki sposób możesz sobie gruszkę ściskać do woli, a nawet zawody w tym ściskaniu zorganizować.

W najlepszym wypadku paliwo zassane do gruszki z baku, po jej ściśnięciu do baku wraca, zamiast zaworek zwrotny w stronę filtra pokonać.

Owszem w tym miejscu zaworek nie pozwala wracać się paliwku z filtra ale do odpowietrzania jest o jeden element za daleko. A jeśli gruszka całkowicie padnięta, to o jeden element za mało.

Teraz masz 2 wyjścia:

Albo kupić sprawną gruszkę i wymienić, widziałem za 12 złotych w sklepie z częściami motoryzacyjnymi, prowadzącymi asortyment do wielu marek, albo dobudować jeszcze jeden zaworek zwrotny pomiędzy gruszkę a zbiornik paliwa, z zachowaniem kierunku przepływu jak teraz.. Wówczas każde ściśniecie gruszki zamknie zawór zwrotny przed gruszką (ten nowy) a nadciśnienie otworzy ten który masz, przepychając jej zawartość do filtra. Po jej puszczeniu w miejsce próżni napłynie paliwo z baku (otworzy się nowy zaworek, a ten co masz, zasysany wstecznie, będzie zamknięty)

Kolejne ściśnięcie wtłoczy to co w gruszce do filtra, bo znowu nie pozwoli ropce się cofnąć do baku nowy zawór przed gruszka..... I tak do skutku albo wyssania baku....

Ja bym wymienił gruszkę na sprawną zamiast bawić się w zaworki, to przynajmniej 4 dodatkowe miejsca na złączkach do uszczelnienia, które albo mogą obciekać albo zapowietrzać układ.

W Allegro gruszki też sprzedają:

http://allegro.pl/listing.php/search?category=18844&change_view=1&order=p&sg=1&string=gruszka

Zwróć uwagę na średnicę króćców do podłączenia wężyków

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy zrozumieliśmy się dokładnie...

gruszka z obu stron podłączona (wciśnięta) jest do kolanek i w jednym kolanku (tym za gruszką - w strone filtra) jest zaworek, a w tym kolanku 'przed' go nie ma (a tutaj powinien byc też, dobrze rozumiem?) a kolanka podłączone są do przewodów zakończonych szybkozłączkami (jeden do filtra, drugi gdzieś w stronę baku)

więcej zaworków nie ma

Edytowane przez popawu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałem, że masz dodatkowy, dobudowany za gruszką.

By gruszka działała poprawnie powinny być 2 zaworki sprawne- na wlocie przepuszczający do gruszki, a blokujący powrót do baku i za gruszką, wypuszczający z gruszki do filtra, a blokujący zasysanie z filtra.

Jeśli wlotowy nie trzyma jak powinien to gruszka nie będzie pompować paliwa w wyznaczonym kierunku, a wytworzone przez jej ściśnięcie ciśnienie, rozładuje się w stronę baku zamiast przecisnąć się przez zawór na jej wylocie.

Przy awarii wylotowego, będzie pompować do filtra przy jej ściśnięciu, jednak po zwolnieniu ucisku zassie to z filtra do gruszki zamiast zaciągnąć z baku...

Jedyna sensowna rada wymienić gruszkę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego dodatkowego, te kolanka z domniemanymi zaworkami są oryginalne, z tym że w tym wlotowym zaworka niema, zaworek (sprawny) jest tylko na wylocie z gruszki do filtra :)

W takim razie wymienię gruszkę na taką z dwoma zaworkami (na wlocie i wylocie) i będzie grało, tak ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno zadziałać poprawnie. To zresztą nie pierwsza gruszka, o której na tym forum piszemy.... Już było kilka takich przypadków opisanych w tematach o cofającym się do baku paliwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ze starego przewodu ściągnięte szybko-złączki. kupione; 60 cm przewodu paliwowego + 4 opaski zaciskowe i gruszka z dwoma zaworkami (33 zł z przesyłką z allegro)

od razu zaciągnęła paliwo do filtra, po odpaleniu widać było trochę pęcherzyków powietrza w przewodzie do pompy (i słychać było drażniący odgłos tłoczonego płynu[paliwa ofc]), ale na drugi dzień po przejażdżce wszystko wróciło do normy :D

a żeby było śmiesznie w 2ch lokalnych serwisach chcieli po 100-150 zł, a w ASO 500zł ...

post-30085-0-44115400-1343150931_thumb.jpg

post-30085-0-85248100-1343151004_thumb.jpg

Edytowane przez popawu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!