Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Półsyntetyk na syntetyk


Arzago

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy szukałem forum, ale nie znalazłem takiego tematu dotyczącego renaulta drugiej generacji;)

 

Mam uprzejme pytanie. Wcześniej do autka zalewany był półsyntetyk. Teraz zdecydowałem się zalać olej zalecany przez renault a więc syntetyk ELF EXCELLIUM LDX NF 5W40. Autko ma przejechane 80 tys. Czy mogę wlać syntetyk, czy sprzedać go i kupic półsyntetyk?

pozdrawiam i bardzo dziękuję za pomoc.

Edytowane przez Arzago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to, że 2 racy do 60tys wymieniła olej to raczej dobrze. Natomiast zgadzam się z przedmówcami, że śmiało możesz lać 5W40. Prawdę mówiąc nawet zrobisz lepiej silnikowi. Może teraz tego tak nie odczujesz ale jak się ochłodzi to różnica zacznie być zauważalna, zwłaszcza przy uruchamianiu zimnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Ja nie wiem jaki mialem olej, bo nie bylo nigdzie żadnej nalepki i wymienilem na elf excelium 5w40. Wymieniacze powiedzieli, że jak chce, i najwyrzej się zmieni na półsyntetyk. Przejechalem już ponad 3 tysiace na tym oleju. Stan w komputerze najpierw pokazywał na 5 lub 6 kropek, teraz jest 3 kropki, czyli połowa. Na bagnecie jakby deko ubyło, ale stan póki co jest w połowie. Ile mogło zniknąć tego oleju(ilu mniej wiecej odpowiada jedna kropka) i co radzicie, zostać przy tym oleju czy zmienić na półsyntetyk. Jesli nie zmienię co może lub już mogło sie stać?? Auto ma przejechane 200tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Odnośnie oleju elf 5w40 syntetyk, który zalałem po kupnie scenica. Przejechałem koło 5 tysięcy i ubywa go dalej, miałem na dolewkę niecałe pół litra i dolałem bo po podroży jakby znowu zmalał stan(z dwóch oczek na brak oleju, ale to dla tego ze stał deczko pod górkę). Po dolaniu wskaźnik pokazał 4 oczka, potem spadło na 3. Co mam teraz zrobić?? Czy silnik już przepłukało, czeka mnie remont?? Czy mam zmienić olej na półsyntetyk?? Czy jeżdzić dalej na tym 5w40? Co radzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat. Na początku czerwca wybrałem się nad morze ze znajomymi. Wyprawa na dwa auta (dwa scenici:)). Trasa 300km. Zajechaliśmy, wszystko było pięknie, lecz gdy następnego dnia znajomy odpalił swoje auto to jeden wielki pisk i komunikat, że mało oleju. Maska do góry- bagnet w dłonie a tam prawie zero oleju. Podjechaliśmy na stacje, kupiliśmy olej 10w40 półsyntetyk. Chłopak nawet nie pamięta kiedy olej wymieniał. Pytanie gdzie ten cały olej? Rozumiem gdyby ubyło litr ale cały? Bagnet na prawdę był ledwo co mokry od oleju. Poza tym przez cała trasę nie było żadnego problemu.

 

Drugie pytanko dotyczy mojego autka. Leje obecnie półsyntetyk bo taki olej lał poprzedni właściciel, myślę o pełnym syntetyku ale jak już wcześniej było pisane że niby uszczelki się wypłukują, przecieki i inne dziadostwa. Może już ktoś robił taka zamianę i się wypowie? Moje autko Scenic II 1.9 dCi przebieg 193tyś.

 

I jaki olej syntetyczny polecicie?

Edytowane przez Matys0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się wypowiem bo dopiero co sam stałem przed tym problemem. Osobiście zmieniłem z 10w40 na 5w40, kilku sprzedawców mnie do tego przekonało. Niby dzisiejsze syntetyki zawierają jakieś udoskonalenia i nie są takie agresywne dla całego silnika by wypłukać coś i wyrządzić mu szkodę. Za to polecono mi płukankę Liqui moly. Taki sam olej kupiłem liqui moly high tech 5w40.

Za krótko na nim śmigam by coś więcej napisać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!