Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Półsyntetyk na syntetyk


Arzago

Rekomendowane odpowiedzi

To ja zapytam trochę w drugą stronę...

Mam przebiegu 235tys., silnik 1.6 16V benzyna+gaz, zawsze był lany ELF 5W40 ale teraz mechanik zalecił mi zmianę na 10W40... Zmieniać? Czy zostawić 5W40 tak jak do tej pory??? Który olej będzie lepszy dla mojego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... a co rozumiesz przez "wszystko ok". Właśnie wymieniałem rozrząd z pompą wody i KZFR... podobno od spodu widać już jakieś lekkie przecieki oleju, napewno też mam do wymiany uszczelkę pod miską olejową ale to raczej nie ma nic do tego :) a pozatym chyba wszystko ok...

Czyli jeszcze zostać na 5W40 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

 

Podepnę się pod temat żeby nie dublować.

Kupiłem meganke z 2003r. 2.0 16V , auto ma 193000.Od samego początku serwisowania był zalewany ELF 10w40 czyli przez 12 lat. I tu moje pytanie czy dalej lać 10w40 czy przejść na 5w40 oczywiście po wcześniejszej płukance. Olej na jaki chce zmienić to VALVOLINE lub MOTUL.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z Motulem, to tylko dobry PR, popatrz sobie na karty charakterystyk.

Jak był stosowany Elf 10W40, to ma on wysoką liczbę TBN, więc silnik w środku powinien być czysty.

Syntetyk mu krzywdy nie zrobi, nie potrzeba robić żadnych płukanek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Chyba wybiorę coś z VALVOLINE , ale płukanke chyba jednak zrobie bo w sumie przechodzę z"gorszego" na "lepszy" tzn 10 na 5

 

Który z tych byłby lepszy VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 gdzie TBN=7,5 czy VALVOLINE SYNPOWER gdzie TBN =10,3

Edytowane przez model_1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto może wiedzieć co tam jest.

Ja bym dał sobie spokój z płukanką z prostego powodu.

Elf 10W40 ma liczbę TBN powyżej 10 (min. środki myjące), więc może zostawić w silniku mniej syfu niż niektóre syntetyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam te herezje i oczom nie wierzę. Generalnie zasada jest jedna-> nigdy nie wracaj do rzadszego oleju, bo zawsze będzie ubywało ( w najlepszym wypadku). Gdy nieznacznie ubywa oleju zalewamy o klasę gęstszy. Syntetyk-> pół syntetyk -> mineralny. Natomiast nie idziemy w górę. Rzadki olej ma większe zdolności do odrywania nagaru, który osadza się w kanałach olejowych i je blokuje. Szroty są wypełnione silnikami kierowców, którzy nie stosowali się do tej zasady. Po za tym olej silnikowy, to nie olej przekładniowy ( 75W-90) by obawiać się zimowego odpalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy nieznacznie ubywa oleju zalewamy o klasę gęstszy. Syntetyk-> pół syntetyk -> mineralny. Natomiast nie idziemy w górę.

Męczymy dzięki temu silnik gorszym olejem.

Widzę, że wyznajesz zasadę mechaników, co to chcą lać minerala po przekroczeniu 100 tyś km.

Koledze zaczęło ubywać oleju, więc poszedł za radą mechanika i przeszedł na gęstszy, bo tak trzeba.

Niestety nawet mineral nie dał sobie rady z ubytkiem, bo olej ładnie wyciekał simmeringiem na wale korbowym.

Jeszcze kilka lat temu tata miał Mazdę 626, która od nowości jeździła na mineralu (rocznik 1980) i po 20 latach została zalana syntetykiem.

Po pierwszych 3 tyś km olej był zlany i z silnika ściekała praktycznie smoła, następne zlanie było już trochę lepsze.

W późniejszym okresie silnik się wyciszył, zaczął mniej palić i miał przyjemniejszy dźwięk dla ucha, oleju więcej nie palił.

Przejście było z oleju Orlen i podobne 15W40 na Mobil 1 5W50.

Kto powiedział, że olej syntetyczny musi być gęstszy od półsyntetycznego i mineralnego.

To wcale nie prawda i można to potwierdzić przeglądając karty charakterystyki różnych olejów.

Krzywda się teoretycznie może stać jak silnik jest już na wykończeniu i jeździł na olejach o niskich właściwościach myjących.

Wtedy faktycznie może się coś rozszczelnić, ale zazwyczaj są to wycieki na zewnątrz silnika.

Wspomniany wyżej Elf 10W40 ma dobre właściwości myjące i utrzymuje silnik w czystości.

Kiedyś kolega zalał wyżej wymienionego Elfa w zamian za jakiś wynalazek co to stosował.

Po spuszczeniu Elfa z silnika wypłynęła smoła, a stary jaki wlewał, taki zlewał.

Efekt tego był taki, że już po drugiej wymianie oleju przestały pukać popychacze zaworowe.

W powyższym przypadku mamy sprawę uproszczoną.

Silnik cały czas jeździ na oleju z dużą ilością środków myjących, więc za bardzo nie ma co się w nim odkładać.

Olej tu wszystko wymyje i zaabsorbuje.

W tym więc wypadku nie ma ryzyka, ze z silnikiem coś się stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!