Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośny klekot silnika po wymianie uszczeelki pod głowicą


timosek13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!(Megane Scenic 1.6 8v (66kW) wersja z klimą) Miesiąc temu zagotowało Mi woe w układzie po czym słyszane były delikatne zawory ,okazało sie ze pompa wody zawiodła i została wymieniona ,w tym planowanie głowicy ,wymiana poszczegolnych uszczelek i rozrzadu ,problem pojawił sie po odpaleniu,otóz silnik na poczatku pracowal rowno i cicho ,lecz po rozgrzaniu ,zaczal mocno klkotac i nie wiem juz co robic ,mechanik regulowal trzy razy zawory na szczelniomierzu i sytuacja ma miejsce kolejny raz po regulacji ,po rozgrzaniu strasznie klekocze ,gdy sie rozpedzam autem ,kolejnym problemem przy tym jest to ze auto gasnie gdy na biegu jałowym rusze kierownica czy zalaczy sie sprezarka od klimy czy nawet wentylator od chlodnicy czy skraplacza,co dziwne ladowanie jest dobre .... stad mojhe pytanie ,co w tej sytuacji zrobic by pozbyc sie tego problemu, czy podpiecie pod komputer cos pomoze?? Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź ,tylko sam nie wiem jak to sprawdzić teraz po zrobieniu tego przez mechanika . Proszę o pomoc,co najpierw zrobić ,jakiee czynności podjąć by zdiagnozować czy pasek nie przeskoczył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdjąć osłonę rozrządu, zdjąć koła pasowe nawale korbowym i zdemontować ten dystans (potrzebny klucz nastawny albo klucz francuski. Musisz sprawdzić czy znaki się zgadzają. Wszystko masz w tym manualu. Cewki też zdemontuj, będzie Ci wtedy wygodniej.

 

I najważniejsze.!!! Nie przerażaj się tym, to nic trudnego.

 

Dodano: 09 lip 2012 - 22:25

Jeśli okaże się że masz przestawiony rozrząd, jedź do tego partacza, niech Ci poprawi, zapłaciłeś mu więc niech zrobi, jak się należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedź , nie wiem tylko czy sam poradze sobie z tym ,czy nie lepiej było by podjechać do innego mechanika ,by Mi to sprawdził ,tylko to kolejny koszt;/ ,bo do tego mechanika który robił moją Megi już nie chcę się wracać z jakąś prośba ,bo nic i tak nie poradzi ,tylko rozkłada ręce,podejrzewałem że pasek mógł przeskoczyć ,ale on na to powiedział,że auto by nie odpaliło wogóle i odrazu to wykluczył.. :mrgreen: :D

Edytowane przez timosek13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem tylko czy sam poradze sobie z tym ,czy nie lepiej było by podjechać do innego mechanika

 

Poradzisz spbie. A do mechanika nie masz po co jechać i zostawić tam pieniądze za coś co możesz sam sprawdzić. Zamiast wydawać na mechanika kup sobie narzędzia jeśli ich nie masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie ,zabrakło czasu by napisać,sprawdziłem rozrząd ,wszystko dobrze ustawione ,a silnik dalej klekocze ,co lepsze zauważyłem ze jest taki czujnik do cewek przykręcany z boku po lewej stronie i od niego jest urwany kabelek ,może to jest powodem że auto gaśnie ,nie wiem co zrobić ...

 

Dodano: 17 lip 2012 - 00:02

Wieczorem zostały przeregulowane zawory zgodnie z załączoną na forum pomocą(manualem) silnik po odpaleniu pracował dobrze ,cicho ,lecz gdy sie zagrzał i złapał temperature 90 stopni ,zawory zaczęły znowu klekotać,nie wiem sam już co zrobić,ponadto na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach podświetlają się kontrolki wody i oleju jakby auto traciło obroty i miało zgasnąć ... pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jeżeli rozrząd napewno jest dobrze ustawiony to sprawdz jeszcze Kolego ciśnienie sprężania na gorącym silniku.Zastanawiam się też, ile została splanowana głowica? czy uszczelka pod głowicą jest dobrze założona i czy po planowaniu kanały olejowe "klawiatury" były przedmuchane z opiłków? Ten niby czujnik to chyba kondensator ukladu zapłonowego i wpływu na stukanie nie ma .Służy do eliminacji zakłóceń.Ps.Jescze raz przeczytałem Twoją wypowiedz ,jeżeli po rozgrzaniu zaczynają palić sie kontrolki to prwdopodobnie spadają obroty silnika, a jeżeli spadają i z rozrządem jest OK to traci kompresje ale dlaczego??? Napewno mechanik który to robił jest szczęśliwy , bo zarobił i pozbył się problemu (Twój samochód i ...Ciebie) Myśle ,że nie powinieneś pozwolić mu na dobry humor :D

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!