Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki płyn do spryskiwaczy?


CareK

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

AVE

Przepraszam ze odgrzewam - ale wczoraj mnie "bardzo grozna choroba afrykanska" wziela bo wlalem zimowy (-22) do auta a jak wsiadalem rano bylo -10 i nic nie lecialo ze spryskiwacza. W garazu musialem nagrzac by puscilo i potem jeszcze dysze czyscic. Polasilem sie i kupilem w PRAKTIKER plyn "firmy" BUDGET i niech ich szlag trafi. Zaraz do Makro po Shella zimowego jechalem - roznica kolosalna (zarowno cena jak i jakosc), ale normalnie uzywam z Biedronki plynu i jest OK.

Zdravim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem jakieś g#$#$@ - Czysta szyba! - po cenzura czysta za przeproszeniem! Niby -22 stopnie, i owszem - leci spryskiwacz z dysz, ale zaraz po skończeniu cyklu wycieraczek (nieważne czy wolne, czy szybkie) zamarza mi na szybie - tak stoi przez około 30 sekund, po czym zaczyna "odłazić" i szyba staje się powoli czysta. Strasznie mnie to wpienia ;-/ Wykończę ten zbiornik i kupię jakiś inny płyn, a ten zostawię sobie na lato.

 

Nie przepraszaj tylko nie klnij nawet w domyśle. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem podobne problemy z plynem z Orlenu (zimowy, -22*C). Przy temperaturze -2*C rowniez zamarzal zaraz po tym jak wycieraczki przestaly sie krecic. Tak wiec przez cala droge (dobrze ze tylko troche po miescie) trzeba bylo pryskac i wycierac, pryskac i wycierac.. W ten sposob wylalem z 8 litrow myslac ze mam moze wode w zbiorniczku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
W ten sposob wylalem z 8 litrow myslac ze mam moze wode w zbiorniczku..
a wystarczyło skierować ciepły nadmuch na szybę, by powierzchnia szyby była ciepła, wtedy takie zjawisko nie wystąpi

 

Nie wiem co Wy za płyny lejecie ale ja takich problemów nie mam :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko Shella używałem i zawsze było git. Teraz zalałem psik psika z ładnym zapaszkiem, polecanego na forum (sam chciałem wypróbować) i przy -11 też jest OK

 

Może koledzy wody dolewacie dla rozcieńczenia, a to nie był koncentrat tylko już gotowiec do zalania :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  bronius napisał(a):
a wystarczyło skierować ciepły nadmuch na szybę, by powierzchnia szyby była ciepła, wtedy takie zjawisko nie wystąpi

 

Wystapi wystapi, jak szyba ma -11 stopni to porzeba kilku minut zeby sie nagrzala i wtedy plyn rzeczywiscie nie zamarza, ja mam ten sam obiawe, wlaczam autko spryskuje szybe i mam zamarznieta po chwili - dlatego teraz spryskuje dopiero jak w autko zaczyna byc cieplo zeby szyba byla gites w czasie jazdy i nie zagrazala bezpieczenstwu na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Prezes napisał(a):
Może koledzy wody dolewacie dla rozcieńczenia, a to nie był koncentrat tylko już gotowiec do zalania :mrgreen:

 

No jeszcze takim idiotą nie jestem, żeby nie przeczytać na opakowaniu "koncetrat" lub "rozcieńczyć"...

 

Kupuję gotowe płyny i nic nie dolewam.

 

Przy wcześniejszym (adixol) było wszystok w porządku, ale ta "czysta szyba" to porażka na grandę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie temat nie jest banalny, mój znajomy w Kangoorze zalał jakiś tani płyn niby do -22 i w nocy rozwaliło mu pompkę :mrgreen: . Ja w poprzednim aucie zalałem jakiegoś szitu i miałem fioletowe uszczeliki a zapach jak bym walnął setę. Trzeba wybierać sprawdzone płyny ze średniej półki po to są testy w gazetach i po to jest forum ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest ale w praktyce jest to nie realne. W większości te tanie szity produkują niemalże metodą garażową, kszty naprawy 100-200zł a nasze sądy wiadomo jak działają.

Mozna próbować u rzecznika praw konsumenta ale wydaje mi się że szkoda zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  CareK napisał(a):
No jeszcze takim idiotą nie jestem, żeby nie przeczytać na opakowaniu "koncetrat" lub "rozcieńczyć"...

No tego ta ja akurat nie wiem - ale skoro mówisz :mrgreen:

Znam jednak osobiście takie przypadki i też nie są idiotami :-D

Ot po prostu się zagapili albo z "polskiej oszczędności", a nic się nie stanie, nie jest jeszcze tak zimno :)

Znam też takiego co zawsze miał koncentrat a tym razem zapomniał okularów i chwycił nie ten co trza i też nie był idiotą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio szarpnalem sie na Sonaxa (34pln w realu) - wygral test AS. Nawet Psik-Psik przy nim wymieka! Tylko ta cena - raczej wroce do Psik-Psika + 4 piwka :mrgreen:

 

 

Maly OT:

planuje wymienic dysze spryskiwacza. U nas dysze (nie wiem jak w M2Ph2?) pryskaja w sumie 4 cieniutenkimi punktowymi strumieniami. W Modusie na przyklad, albo Focusie pryskaja dwoma rozproszonymi strumieniami - po calej szybie i efektywnosc takiego pryskania jest 1000 razy lepsza. O ile w Renault dosc duzo krzycza za dysze z Modusa, o tyle znalazlem sklep w ktorym maja tego pelno i nie drogo. Musze tylko wymontowac swoje, zeby dopasowac. Jak sie z tym uporam dam znac - ale generalnie efekt juz teraz moge polecic....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!