Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 1.9 120km


Griszha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu ( konkretnie drugi raz ) moja Renia gaśnie po uruchomieniu.

Nie towarzyszą temu żadne komunikaty o błędach.

Za pierwszym razem auto nie chciało się uruchomić przez jakieś 10min. W tym czasie nie szło też zamknąc auta ( karty nie reagowały )

Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki ( wszystkie dobre ) podpompowałem gruszką paliwa i...zapalił.

Dziś żona rano odpalała renie i miała podobny problem, z tym że za drugim razem już poszło.

Jak to mówią: na zimnie dmuchaj więc zwracam się do Was o ewentualne przyczyny takiego zachowania silnika?

Filtr powietrza + filtr oleju wymieniany ( olej także )

Zastanawiam się nad wymianą filtra paliwa?

Jeszcze jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gruszce jest zawór zwrotny, ale na razie go nie ruszaj. Najpierw wymień filtr paliwa, bo może Ci ciągnie powietrze przez uszczelke na obudowie filtra. Jeżeli po wymianie będzie to samo, to wtedy musisz wymienić pewnie gruszke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie w weekend biorę się za wymianę filtra paliwa :D

Dziękuję za cenne wskazówki :D

 

Pozdrawiam

 

Dodano: 15 lip 2012 - 08:43

Witam ponownie.

Niestety nie udało mi się wymienić jeszcze tego filtra,a dziś rano były znowu problemy z odpaleniem auta.

Podczas podpompowywania paliwa gruszką zauważyłem drobne pęcherzyki powietrza w przewodzie paliwowym...

Co może być tego przyczyną,czy w/w zawór zwrotny na gruszce jest do wymiany? ( czy może cała gruszka ? )

Jeszcze jedno pytanie: jak wumienić ten filtr paliwa żeby nie zapowietrzyć układu ?

 

Pozdrawiam

 

Edit: poszukuję nowej gruszki do podpompowywania,pomoże ktoś znaleźć?

Edytowane przez Griszha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak tylko ASO bo to tylko te dwie na alle znalazłem

 

W porządku. Bardzo Ci dziękuję za zainteresowanie :D

Jutro po pracy podjade do ASO zapytam co i jak,o filtr paliwa też zapytam.

 

Jeszcze raz dzięki.

 

Pozdrawiam.

 

Dodano: 15 lip 2012 - 15:33

Rozglądam się na allegro za tymi ręcznymi pompkami i znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/pompa-pompka-paliwa-gruszka-nowa-10mm-i2434368550.html

 

Czy rozmiar 10mm będzie odpowiedni? Są w sprzedaży jeszcze 8mm , a nie mam jak sprawdzić bo żona auto w pracy ma...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody są 8 mm

 

ok :D Sprawdze jeszcze jutro przed zamówieniem ( zadzwonie jeszcze do aso,zobaczymy jaka cena u nich jest :D )

 

Dzięki

 

Edit: No i lipa. Pompki z aukcji podanej wyżej są tylko 10mm...

Uparłem się na te akurat bo mają takie same kąty jak oryginalne. Czy może nie przejmować się tymi konami zbytnio i kupić jakieś na 8mm?

 

Mrarek jesteś pewien co do tych 8mm tak? :D

 

Echhh,niby prosta rzecz a ze znalezieniem nielada problem.

Edytowane przez Griszha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem 100% pewien, bo stosuję w układzie takie filtry

 

ps821.jpg

 

a one mają 8 mm średnicy

 

P.S. gruszkę na 8 mm masz choćby tutaj

http://allegro.pl/pompka-reczna-paliwa-gruszka-8mm-jbe-i2478809790.html

http://allegro.pl/pompka-paliwa-gruszka-katowa-zawor-8-mm-jakosc-i2473311075.html

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie wymieniłeś filtra to po co bierzesz się za gruszkę? Te objawy które masz doskonale pasują również do nieszczelności w puszce filtra. Ja bym jednak zaczął od wymiany filtra, bo to tańsze rozwiązanie. Jeżeli byś miał problem z wymianą, choć jest prosta to służę pomocą. P.S po wymianie jak skręcisz filtr podpompuj gruszką i właśnie wtedy odpowietrzysz układ. Ty za każdym razem masz problem z odpaleniem, bo zapowietrza Ci się być może układ przez tą uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!