Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Planuje zakup Megane II


Los_Dawidos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie dawno sprzedałem swoją Megankę i przyszedł teraz czas na nowy zakup. Pod uwagę biorę kilka modeli w tym m.in. Megane II po liftingu. Dziś znalazłem coś takiego niedaleko siebie i przy chwili wolnego czasu mógłbym się przejechać zobaczyć te autka, o ile jest to coś wartego oglądnięcia. Daję więc dwa linki do oceny.

 

http://otomoto.pl/renault-megane-1-9-dci-130km-6biegow-klima-C25082318.html

http://otomoto.pl/renault-megane-zarejestrowany-C25138503.html

 

I mam jeszcze jedno pytanie odnośnie silnika - na którym raczej się skupić 1.5 czy 1.9 dCi? Generalnie rzecz biorąc w internecie czytałem sporo nieprzychylnych opinii nt. 1.5, a z drugiej strony znajomy mechanik twierdzi, że 1.9 to nie do końca udana konstrukcja. Jak w tych silnikach przekładają się osiągi na spalanie? Wiadomo, że osiągi są ważne, ale z drugiej strony na naszych drogach rzadko kiedy te 130KM w pełni wykorzystam, a 105KM z mniejszego silnika zapewne ucieszy mnie malutkim spalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 spali więcej niż 1.5 to nie podlega dyskusji, ale jazda też jest całkiem inna, Ja wybrałem 1.9 przelatałem już jakieś 70tyś, niedługo będę wymieniał rozrząd a tak tylko leję i jeżdże, tak więc takie opinie z dooopy można sobie wsadzić.. Mi spalanie do łodzi wyszło 5,8l cały czas 130 6 bieg i klima, jutro na mazury więc dam znać jakie wyszło spalanie, uwierz mi że 1.9 docenisz szczególnie przy wyprzedzaniu, czysta przyjemność. Jak to mówią będziesz Pan zadowolony :mrgreen:

Edytowane przez Rxe.Megane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wolę mieć zapas mocy niż niedobór, dlatego tylko 1,9. A twierdzenie, że nie wykorzystasz potencjału 1,9 jest błędne, bo nie mamy zbyt dobrych dróg (dwupasmówek chociażby) i żeby wyprzedzić tira trzeba się zbierać. Do miasta i na wypady za miasto 1,5 105 sobie dobrze radzi, ale głównie na trasy ja bym wziął 1,9.

 

Z tych dwóch, bardziej podoba mi się ta niebieska. Czerwony mi się kojarzy z autem dla panny :mrgreen: poza tym nie ma dolnej osłony przedniego zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wczoraj chwilę czasu, byłem się przejechać, obejrzeć obie i też skłaniam się ku tej niebieskoszarej. Auto ma niby prawdziwy przebieg, bo nie dawno po raz pierwszy wymieniany był rozrząd, wnętrze raczej przyzwoicie utrzymane, choć z tego plastiku za który się drzwi pociąga (tam gdzie jest sterowanie lusterkami) po stronie kierowcy schodzi trochę okleina i gałka od zmiany biegów jest trochę wytarta, ale kierownica, fotel jeszcze w jakimś stanie są. Silnik odpalił bez problemu, auto całkiem fajnie się rozpędza, na razie nic nie stuka, ani nie puka.

 

Co prawda auto było jakoś lekko uderzone w prawy przód, ale jest to jakoś w miarę zrobione. Teoretycznie więc auto jest całkiem przyjemne i zastanawiam się czy nie pojechać na początku przyszłego tygodnia z mechanikiem, aby je sprawdzić, przy okazji może pojechać podłączyć je pod komputer, sprawdzić zawieszenie na trzepakach. Jak dotąd najlepiej auto, które oglądałem.

 

Ta bordowa Megane w ogóle nie zadbana, ktoś ją kupił na chwilę. Z tyłu jest spore otarcie na zderzaku, wyświetlacz radia nie działa w całości, auto nie podpicowane pod sprzedaż, ale też kompletnie nie zadbane.

 

Czyli co, raczej nie obawiać się 1.9 dCi? Jak one stoją z awaryjnością? Chciałbym, żeby takie autko pojeździło ze 2-3 lata w miarę spokojnie. Na co szczególnie zwracać uwagę jeśli zdecyduje się ewentualnie na taką Megane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, raczej nie obawiać się 1.9 dCi?

Ja na przykład tylko ten silnik biorę pod uwagę. W starej meganie miałem pierwowzór tego dCi, byłem zadowolony (80tys km bez problemów), teraz kupiłem drugie 1,9 dCi 110KM (trochę muł, ale to się zmieni :mrgreen: ). Tu masz 130KM, zwróć uwagę czy jest FAP. Jak latasz po trasach to nie problem, w miescie trochę gorzej, chociaż ja już któryś tysiąc robię po mieście i nic się nie działo. Tak czy siak, raz na jakiś czas nie zaszkodzi przegonić po trasie. A jak tego świństwa nie ma, to nie ma problemu i spalanie trochę mniejsze :D

Jak dla mnie nad 1,9 wyższość bierze tylko 2.0 dCi, kolega ma w lagunie III kombi i nieźle jeździ i kultura pracy jest na wysokim poziomie.

Jakbyś sprawdzał w aso, to zapytaj czy sprawdzą Ci turbinę paluchem - mechanik powinien w ten sposób stwierdzić, czy ma dopuszczalny luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, byłem dziś z mechanikiem bliżej przyjrzeć się tej niebieskoszarej Megane. Ogółem od strony technicznej auto jest raczej w dobrym stanie, ale jak już wspominałem w przeszłości był jakiś "strzał" w przód, bo wymieniana była także przednia szyba, robione było także coś z lewej strony, choć nie wiadomo co i malowana była także tylna klapa - szyba jest jednak oryginalna. Mam jeszcze inne pytanie - czy gdzieś na przednich lampach jest oznaczone na wierzchu, że reflektor jest produkcji Valeo?

 

Problemem jest jednak tylko jedna karta. W związku z tym moje pytanie - jaki jest koszt dorobienia owej karty Hands Free (niekoniecznie w ASO). Tapicerka na boczkach jest w 3 miejscach lekko uszkodzona, aczkolwiek jest to raczej do "przeżycia".

 

I co sądzicie o cenie? Czy jest sens przymierzać się poważnie do zakupu czy raczej odpuścić? Generalnie auto mi się w miarę podoba, choć ma parę mankamentów, m.in. karta. Samo dorobienie jeszcze nie jest takim problemem, ale nie mam żadnej gwarancji co się stało z kartą i czy pewnego razu ktoś mi nie sprzątnie auta. Z kolei przeprogramowanie całego układu i dorobienie nowej karty to zapewne droga impreza.

Edytowane przez Los_Dawidos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy gdzieś na przednich lampach jest oznaczone na wierzchu, że reflektor jest produkcji Valeo?

Jest jeżeli mnie pamięć nie myli to na plastiku z boku.

 

Problemem jest jednak tylko jedna karta.

To jest już podejrzane, trzeba sprawdzić w ASO ile kart ma auto zakodowane. Bo może auto po kupnie sobie odjechać, bez wiedzy właściciela. Dorobienie karty w ASO około 650-800zł oraz jej zakodowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jutro się wybiorę po pracy do Renault. Co powinienem konkretnie zapytać?

 

Za te pieniądze jest tylko dorobienie karty i jej zakodowanie pod aktualny kod karty, która jest do auta? Jeżeli tak to mimo wszystko nie jest to gra warta świeczki, bo w dalszym ciągu ktoś trzeci może mieć drugą, oryginalną kartę i wówczas będą trzy karty do auta, czyli powrót do punktu wyjścia, bo w dalszym ciągu ktoś w każdej chwili będzie miał dostęp do tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

Auto niestety jest z Francji, aczkolwiek z tego, co zrozumiałem z rozmowy z właścicielami pojazdu to auto miało w Polsce drobny wypadek, choć nie wiedzą czy we Francji też czegoś nie było, bo auto miało malowane elementy, których wspomniany polski wypadek nie obejmował. Z drugiej strony samochód jak na coś, co miało być do ewentualnej kasacji jest naprawdę dobrze zrobiony.

 

W ogóle czy przy kwocie ok. 20 tysięcy jest szansa na jakieś przyzwoite Megane II po liftingu w dieslu?

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze może jest zrobiony, ale czy jesteś w stanie zbadać przy takich zewnętrznych oględzinach geometrię np. płyty podwoziowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie. Teraz już w grę wchodzi tylko bardzo dokładne sprawdzenie auta, bo choć z zewnątrz i wewnątrz jest ono całkiem przyjemne to mam co raz większe wątpliwości czy warto sobie tym głowę zawracać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!