Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd sterowania obrotami biegu jałowego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem ze sterowaniem obrotami biegu jałowego Scenic I phII 1.6 16v, 99r:

 

Odstawiłem auto do warsztatu - celem wymiany silnika krokowego.

Okazało się, że nowy krokowy nie reaguje i dalej wywala ten sam błąd (zarówno clip jak i dt2000).

Zgodnie z rada mechanika podpiąłem nowy silniczek do Meganki i po przekręceniu kluczyka w stacyjce działa poprawnie (wykręca się i wkręca).

Kasowanie błędów i przyuczanie krokowego (ASO) nic nie dały.

 

Sprawdziłem wiązkę krokowy->komputer - wszystko w porządku (brak zwarcia, przewody nieuszkodzone).

 

Zanim zabiorę się za wymianę komputera chciałbym wiedzieć może ktoś miał podobny problem może są jeszcze jakieś inne prawdopodobne przyczyny.

Czy to, że krokowy działa poprawnie w Megance (zbliżonej rocznikiem) oznacza, że powinien działać również na Scenicu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych problemów z odpalaniem nie mam.

Krokowy mam teraz ustawiony tak, że trzyma mi obroty na poziomie około 1300.

Natomiast zapomniałem dodać w pierwszym poście jeszcze jednego objawu - przy włączaniu klimy obroty silnika zamiast lekko wzrosnąć spadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pecik sprawdź potencjometr przepustnicy.

 

na szybko sprawdziłem potencjometr:

wiązka potencjometr->komputer sprawna

wyniki pomiarów potencjometra (mierzyłem na złączu komputera ale rezystancję przewodów chyba można pominąć):

między - a + potencjometru stałe 1,2kΩ

między - a + potencjometru położenia 1.3kΩ przy gazie w górze

między - a + potencjometru położenia 2.3kΩ przy gazie w podłodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zacytować

Czujnik położenia przepustnicy

Czujnik położenia przepustnicy jest umieszczony na końcu osi przepustnicy, po

prawej stronie jej obudowy. Jest to potencjometr o pojedynczej liniowej rezystancji,

po której ślizga się styk połączony sztywno z osią przepustnicy. Zasilany jest przez

elektroniczne urządzenie sterujące (styki 74 i 75) i przekazuje mu (przez styki 43

i 75) sygnał proporcjonalny do kąta obrotu przepustnicy (od położenia jej

zamknięcia). Czujnik nie jest regulowany.

Marka: CTS.

Napięcie zasilania (między stykami A i B złącza

czujnika): 5 V.

Rezystancja (mierzona między stykami czujnika):

- A i B: 1250 ;

- A i C: pedał przyspieszenia swobodny: 1245 pedał wciśnięty do oporu: 2230

- B i C: pedał przyspieszenia swobodny: 2230 pedał wciśnięty do oporu: 1245

Tak to sprawdzałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!