Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[1.6 16V K4M] Map sensor (brak mocy na zimnym silniku)


slawekhip

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem a mianowicie auto na zimnym silniku nie ma wcale mocy przy ruszaniu, tak samo przy próbie gazowania na postoju auto tak jakby się zakrztusiło najpierw a potem wchodziło na obroty, i tak jest aż silnik nabierze temp.

Osobiście mam dwa podejrzenia:

Map sensor

I Druga sonda na katalizatorze

I tutaj moje pytanie, jak sprawdzić ten czujnik (map sensor) czy jest sprawny, można jakoś zwykłym miernikiem za 10 zł to sprawdzić?? A odłączenie go podczas gdy auto chodzi powinno się coś w zachowaniu silnika zmienić??

I wiem na pewno że mam padniętą drugą sonde na katalizatorze, i czy to może powodować takie objawy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I wiem na pewno że mam padniętą drugą sonde na katalizatorze, i czy to może powodować takie objawy??

To nie jest to, u mnie objawy są podobne, obie sondy mam sprawne. Było to weryfikowane u kolegi z forum meganecoupe (za co serdecznie mu dziękuje). Taka sytuacja występuję u mnie w szczególności gdy samochód stoi około 8-9h w ciągu dnia. Nigdy nie miałem z tym problemów po nocy.

Myślę, że mógłbyś spojrzeć na wątek 1.6 16V szarpie lub 1.4 16V szarpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAP sensor, jest to rezystor nastawny (jak potencjometr). Nastaw reguluje podciśnienie w kolektorze dolotowym. Wraz ze wzrostem podciśnienia, wzrasta opór w czujniku, co powoduje spadek napięcia. 5 Volt jest na czujniku przy braku podciśnienia.

I tak, czarny przewód biegnie do masy. Czerwony możesz podpiąć nawet do komputera (odpowiedni pin). Przy okazji sprawdzisz ciągłość przewodu do czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie Kolega Kreciq zalinkował i wyjasnił wszystko ,z jednej strony masa (prawej) po środku sygnał DO komputera z lewej sygnał z Komputera +5V .W zależności od wartości podciśnienia na środkowym pinie powinno zmieniac się napięcie.Możesz wyjąć ten czujnik zatkać otwór ,odpalić samochód (wtyczka podlączona) podłączyć rurke i... dmuchać w nią lub zasysac -zobacz czy będzie jakaś reakcja silnika .Nie oznacza to sprawności lub niesprawności ale da pojęcie czy ECU bierze pod uwage ten czujnik w dnej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku nawet nie jest Renault :D

Wartości napięcia przy poszczególnych nastawach mogą być inne (ale nie muszą), ale zasada działania jest taka sama. Również zasilanie i piny są tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dopiero dziś sprawdziłem ten czujnik i na włączonej stacyjce ma 4.7V a gdy go zapale to ma 1.2V i skacze. Przy przygazówce najpierw idzie do góry tak do 4V i nagle spada do 0.33V na większych obrotach. Wiadomo że te wartości sobie skaczą różnie ale podałęm takie przybliżone wartości.

No i czy ten czujnik jest sprawny?? Bo w sumie nie ma tych 5V. Sam już nie wiem co jest, auto jak pochodzi 5 minutek to już potem reaguję idealnie na gaz. A jak jest zimny to się dusi i po chwili dopiero wchodzi na obroty, już nie wiem co może być tego przyczyną. Cewki nowe denso, świece nowe, silniczek krokowy nowy oryginał, uszczelki na przepustnicy nowe (dodatkowo uszczelnilem sylikonem kolektor dolotowy)

A jeszcze jedno pytanie, czy mała nieszczelność spod obudowy termostatu może też coś podobnego powodować?? Pytam bo spod obudowy termostatu mi czasem siknie płynem chłodniczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

sprawdziłem ten czujnik i na włączonej stacyjce ma 4.7V a gdy go zapale to ma 1.2V i skacze. Przy przygazówce najpierw idzie do góry tak do 4V i nagle spada do 0.33V

Odgrzebię temat. Poniżej wartości ciśnień i zależność ciśnienia atm do podciśnienia i ciśnienia paliwa. Może kogoś oświeci.post-47116-0-15508400-1349960828_thumb.jpgpost-47116-0-84285100-1349960976_thumb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!