Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Jestem tutaj nowym, ze względu na mój ostatni zakup (Megane z '96)

 

Mam pytanie

 

Nie działa w aucie zegarek (a może w mojej wersji go nie ma?).

Mam na myśli ten elektroniczny na kokpicie obok takiej małej półeczki (pewnie w lepszych wersjach jest tam jakiś termometr albo cuś takiego).

Jeżeli powinien tam być to jaki może być powód, że nie działa ?

Czy może mieć to coś wspólnego z tym, że nie działa również nawiew powietrza (wyczytałem tutaj, ze może być to bezpiecznik w przedziale silnika lub przekaźnik)

 

Samochód parę dni temu kupiłem w Niemczech, a nigdy wcześniej nie miałem żadnej Renówki, więc jestem "zielony".

 

Pozdrawiam wszystkich

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, że to bezpiecznik, sprawdź czy nie spaliła Ci się żarówka.

Trzeba wybebeszyć zegarek i to sprawdzić, jeżeli oczywiście jest.

Przyglądnij się powinieneś zobaczyć elementy "matrycy", sorry ale nie wiem jak to nazwać.

Najlepiej zrób zdjęcie to od razy będzie wiadomo co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli to tylko zarowka, to mozna sprawdzic swiecac latarka po wyswietlaczu, w czasie jak masz zalaczony silnik badz zaplon, czyli wtedy gdy powinien dzialac. powinno byc widac np. aktualna godzine, wciskajac guziki ustawiania zegara, winno byc widac czy cyfry sie zmieniaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliście rację.

 

Przepalona żaróweczka.

 

Żeby się dostać do tej żaróweczki trzeba zdjąć "parapet" i odkręcić (3 wkręty) zegarek.

 

Czas naprawy 15 minut.

Koszt 2,50 zł.

 

Nie działa mi jeszcze dmuchawa.

Bezpieczniki w aucie i pod maską OK.

Prawdopodobnie jakiś przekaźnik "poszedł".

Naprawiał ktoś to samemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliście rację.

Nie działa mi jeszcze dmuchawa.

Bezpieczniki w aucie i pod maską OK.

Prawdopodobnie jakiś przekaźnik "poszedł".

Naprawiał ktoś to samemu ?

:-x Z tym to będzie problem, bo prawdopodobnie padły Ci rezystory ale jak sie do nich dostać nie pytaj bo nie wiem jeszcze nie testowałem naprawy, na szczęście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

 

Ja z kolei mam troche inne pytanie ale tez o zegarek. Zegar mam razem obok predkosciomierza, analogowy. A na srodku deski mam tylko kontrolki od pasow i otwartych drzwi. Obok poprostu półeczka. Czy jest mozliwosc podmiany tejze poleczki na wersje z zegarkiem elektronicznym i czy trudno to zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba kupić odpowiednią półeczkę z zegarkiem. np taką

http://moto.allegro.pl/item323138776_wyswi...lt_megane_.html

Może być problem z zasilaniem, bo może nie być odpowiedniej wtyczki, choć nie koniecznie.

Trzeba by podciągnąć zasilanie 12V i masę do zegarka. Z tego co widać na allegro moduł jest standardowy, różni się jedynie "wkładem"

Dodatkowo będziesz miał możliwość podpięcia termometru.

Trochę zabawy z tym jest ale moim zdanie da się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi?

Napisałem wyraźnie trzeba zobaczyć czy jest wiązka pod zegarek. Może nie być bo zegarek już masz przy "zegarach".

Jak nie ma to trzeba znaleźć +12V, pewnie na którymś bezpieczniku i pociągnąć kabelkiem do zegarka drugi kabelek do masy. Zasilanie musi być na stałe, tzn nie może "zanikać" po wyłączeniu zapłonu. Bo chyba nie chcesz go ustawiać, za każdym razem po wyłączeniu silnika?

Sam moduł, czyli półeczka z zegarkiem, kupisz na allegro. wiec to nie problem. Powinien pasować. Standardowo obok zegara jest też temperatura, ale do tego musisz mieć czujnik i jego należy podłączyć kabelkami z "zegarkiem".

 

Raczej wątpię, żeby ktoś coś takiego robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!