Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka pytań w temacie zbieżności:

1. Jak to możliwe, że jedno koło ma inną zbieżność od drugiego? Wyczytałem to na tym forum. Przcież są połączone na sztywno ze sobą przekładnią i drążkami.

2. Jaka jest prawidłowa zbieżność? Znalazłem info, że od -0,1 do 0,1. W jakich to jest jednostkach?

3. Słyszałem, że pomiary na ścieżce są mało wiarygodne i tylko te przyrządy mocowane do felg dają odpowiednią dokładność.

4. Kiedy konieczne jest zerowanie kąta skrętu? Po każdej zbieżności?

5. Zależy mi na idealnym ustawieniem na wprost kierownicy a nie wszyscy mechanicy sobie z tym radzą - gdzie najlepiej pojechać, do ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Może dojść do "podobnego" efektu tylko w sytuacji kiedy z jednej strony będzie niewielki luz i zmieni się kąt wyprzedzenie swożnia zwrotnicy(np. wybite tulejki wahacza (cofnięte jedno z kół)) zaś drugi kąt wystarczająco dobry by zachować prosty kierunek jazdy.Jednakże nie można nazwać tego "różną" zbieżnością.Myśle ,że jeżeli ktoś tak opisał to miał na myśli sytuacje na stanowisku diagnostycznym gdzie kierownica była ustawiona na wprost (do ustawienia zbieżności) i jedno z kół mogło dobrze "patrzeć" zaś drugie "zezować".

To są miary kątowe na mm jest to -1mm do 1mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka pytań w temacie zbieżności:

1. Jak to możliwe, że jedno koło ma inną zbieżność od drugiego? Wyczytałem to na tym forum. Przcież są połączone na sztywno ze sobą przekładnią i drążkami.

2. Jaka jest prawidłowa zbieżność? Znalazłem info, że od -0,1 do 0,1. W jakich to jest jednostkach?

3. Słyszałem, że pomiary na ścieżce są mało wiarygodne i tylko te przyrządy mocowane do felg dają odpowiednią dokładność.

4. Kiedy konieczne jest zerowanie kąta skrętu? Po każdej zbieżności?

5. Zależy mi na idealnym ustawieniem na wprost kierownicy a nie wszyscy mechanicy sobie z tym radzą - gdzie najlepiej pojechać, do ASO?

1-możliwe na stanowisku kontrolnym, zbieżnosć się "sumuje" za sztywno to nie są połączone, na sztywno jest tył rozumując po twojemu

2-jednostki w tym przypadku to mm, może jeszcze być zamienne w stopniach

3 - są wiarygodne,jezeli mechanior jest niedbały to nawet będą dokładniejsze niz na przyżądach,wynik pomiaru wychodzi jak podczas jazdy.

4.chyba nie po każdej

5 można i na stacji kontroli i w aso i niezależnym warsztacie,to nie jest problem, wszystko zależy od fachowości i dobrej woli mechaniora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :D

Pkt. 1. Są połączone na sztywno tyle że z możliwością regulacji. Przy różnych ustawieniach kierownicy każde koło możemieć inną zbieżność ale przecież zakładamy, że koła mają być na wprost ustawione centrycznie do osi podłużnej pojazdu. Wg. mnie jeśli koła lewe i prawe mają różne zbieżności to poprostu nie są centryczne do osi pojazdu. To, że kierownica wtedy nie koniecznie jest "na wprost" to już zupełnie inna historia.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci ze nawet w fabrycznie nowym aucie moze zaistnieć sytuacja ze po zamontowaniu głowic na 4 koła moga byc inne wartości zbieżności na kołach jednej osi w "+ czy -".jeżeli sa małe róznice i auto zachowuje śladowośc jest OK, gorzej może być w autach powypadkowych, ale i tam producent i przepisy dopuszczają pewne wartości. Jedną z jednostek w przypadku zbieżności jest mm.Wyobrażasz sobie że auto jest poskładane co do mm? co do kiery, nie jestproblemem ustawienie jej idealnie równo , nawet w powypadkowym "bananie', trzeba tylko chcieć. Tak na koniec powiem Ci że większośc nowych Man-ów miało przekrzywiona kierę i zawsze w tą samą strone,kierowcy serii Scani narzekali że ściąga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!