Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka pytań w temacie zbieżności:

1. Jak to możliwe, że jedno koło ma inną zbieżność od drugiego? Wyczytałem to na tym forum. Przcież są połączone na sztywno ze sobą przekładnią i drążkami.

2. Jaka jest prawidłowa zbieżność? Znalazłem info, że od -0,1 do 0,1. W jakich to jest jednostkach?

3. Słyszałem, że pomiary na ścieżce są mało wiarygodne i tylko te przyrządy mocowane do felg dają odpowiednią dokładność.

4. Kiedy konieczne jest zerowanie kąta skrętu? Po każdej zbieżności?

5. Zależy mi na idealnym ustawieniem na wprost kierownicy a nie wszyscy mechanicy sobie z tym radzą - gdzie najlepiej pojechać, do ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Może dojść do "podobnego" efektu tylko w sytuacji kiedy z jednej strony będzie niewielki luz i zmieni się kąt wyprzedzenie swożnia zwrotnicy(np. wybite tulejki wahacza (cofnięte jedno z kół)) zaś drugi kąt wystarczająco dobry by zachować prosty kierunek jazdy.Jednakże nie można nazwać tego "różną" zbieżnością.Myśle ,że jeżeli ktoś tak opisał to miał na myśli sytuacje na stanowisku diagnostycznym gdzie kierownica była ustawiona na wprost (do ustawienia zbieżności) i jedno z kół mogło dobrze "patrzeć" zaś drugie "zezować".

To są miary kątowe na mm jest to -1mm do 1mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka pytań w temacie zbieżności:

1. Jak to możliwe, że jedno koło ma inną zbieżność od drugiego? Wyczytałem to na tym forum. Przcież są połączone na sztywno ze sobą przekładnią i drążkami.

2. Jaka jest prawidłowa zbieżność? Znalazłem info, że od -0,1 do 0,1. W jakich to jest jednostkach?

3. Słyszałem, że pomiary na ścieżce są mało wiarygodne i tylko te przyrządy mocowane do felg dają odpowiednią dokładność.

4. Kiedy konieczne jest zerowanie kąta skrętu? Po każdej zbieżności?

5. Zależy mi na idealnym ustawieniem na wprost kierownicy a nie wszyscy mechanicy sobie z tym radzą - gdzie najlepiej pojechać, do ASO?

1-możliwe na stanowisku kontrolnym, zbieżnosć się "sumuje" za sztywno to nie są połączone, na sztywno jest tył rozumując po twojemu

2-jednostki w tym przypadku to mm, może jeszcze być zamienne w stopniach

3 - są wiarygodne,jezeli mechanior jest niedbały to nawet będą dokładniejsze niz na przyżądach,wynik pomiaru wychodzi jak podczas jazdy.

4.chyba nie po każdej

5 można i na stacji kontroli i w aso i niezależnym warsztacie,to nie jest problem, wszystko zależy od fachowości i dobrej woli mechaniora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :D

Pkt. 1. Są połączone na sztywno tyle że z możliwością regulacji. Przy różnych ustawieniach kierownicy każde koło możemieć inną zbieżność ale przecież zakładamy, że koła mają być na wprost ustawione centrycznie do osi podłużnej pojazdu. Wg. mnie jeśli koła lewe i prawe mają różne zbieżności to poprostu nie są centryczne do osi pojazdu. To, że kierownica wtedy nie koniecznie jest "na wprost" to już zupełnie inna historia.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci ze nawet w fabrycznie nowym aucie moze zaistnieć sytuacja ze po zamontowaniu głowic na 4 koła moga byc inne wartości zbieżności na kołach jednej osi w "+ czy -".jeżeli sa małe róznice i auto zachowuje śladowośc jest OK, gorzej może być w autach powypadkowych, ale i tam producent i przepisy dopuszczają pewne wartości. Jedną z jednostek w przypadku zbieżności jest mm.Wyobrażasz sobie że auto jest poskładane co do mm? co do kiery, nie jestproblemem ustawienie jej idealnie równo , nawet w powypadkowym "bananie', trzeba tylko chcieć. Tak na koniec powiem Ci że większośc nowych Man-ów miało przekrzywiona kierę i zawsze w tą samą strone,kierowcy serii Scani narzekali że ściąga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!