Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[How-to] Montujemy podgrzewacze lusterek zewnętrznych


Rekomendowane odpowiedzi

Pasek, na zdjęciu w poprzednim moim poście, masz zaznaczone zatrzaski od tej pokrywki (zielone strzałki). Musiałbyś je odhaczyć. Ale zauważ też, ze mają zabezpieczenie przed przypadkowym odpięciem i praktycznie nie da się tego odpiąć z założonym wkładem.

Faktycznie teraz zauważyłem :D . Mogę sprawdzić czy jest przejście na tych pinach w lusterku bo boje się zniszczyć wkładu lustra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wchodzą przewody ogrzewania do lusterka, odepnij wtyczkę, ustaw miernik na test diod i sprawdź przejście. Jak test wypadnie pozytywnie, to maty w lustrze są sprawne. Jeżeli wypadnie negatywnie, albo nie ma w środku mat, albo są odpięte, albo coś jest nie tak z przewodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane I ph2, przewody z wtyczkami miałem doprowadzone już do obudowy lusterek. Kupiłem tylko wkłady z fabrycznym podgrzewaniem (asferyczne, kierowcy z dodatkowym polem) za trzydzieści-kilka zł sztuka.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że były 2 rodzaje wiązek wychodzących z kabiny do drzwi: bogata (jak na wyposażeniu miała być elektryka drzwi) oraz budżetowa (jak nie miało być tej elektryki). Wychodziło by na to, że jeżeli mamy elektryczne szyby, to do kostki wychodzącej do drzwi, są już podciągnięte wszystkie przewody (włącznie z elektryczną regulacją lusterek i sterowanie szybami tylnymi). W drzwiach chyba jest podobnie. Jak mamy elektryczne lusterka, to najprawdopodobniej mamy już podciągnięte do kostki lusterka przewody od jego ogrzewania.

To są jednak moje domniemania i wcale nie muszą być zgodne ze stanem faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien , nie rozumiemy się

Doskonale Cię rozumiem, jednak nie widzę powodów by sobie sprawę komplikować, przez kombinacje nad dodatkowym przyciskiem i oddzielnym obwodem, skoro fabrycznie jest to wykonane poprawnie i z zabezpieczeniem. Nawet bez kombinacji z szukaniem miejsca na nowy wyłącznik, czy też zakup podwójnego, do ogrzewania szyby przedniej. Gra niewarta świeczki skoro można to łatwiej i bardziej poprawnie, bo z zabezpieczeniem wykonać.

Nie mam zamiaru jednak zabraniać, jeśli ktoś pragnie sobie problemy stwarzać.

Ja tylko wytykam bezsens takiego rozwiązania. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytykam bezsens takiego rozwiązania

Dla mnie może to nie jest bezsens, ale gra nie warta świeczki. Jednak ostatecznie taka możliwość istnieje.

pasek, to szkło jest gotowe do montażu, czyli ma przyklejoną ramkę z tyłu. Nie jest w aukcji nigdzie napisane, że jest to lusterko podgrzewane. Tak więc jak byś chciał je zrobić podgrzewane, musiałbyś ramkę odkleić i nakleić matę. Już lepiej dołożyć te parę PLN do podgrzewanego wkładu.

Ogólnie będzie pasować ten wkład, chyba że masz obudowę lusterka od innego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa lewa wgląda identycznie jak prawa z tym że wkład w lewej trze o obudowę, może maty poprzednik wklejał i krzywo skleił, znalazłem druga aukcję http://moto.allegro.pl/renault-megane-i-wklad-szklo-lusterka-95-02-i2441775891.html te są sferyczne czy to sporo różnica od płaskich lub asferycznych http://moto.allegro.pl/renault-megane-scenic-i-wklad-szklo-lusterka-95-03-i2458414806.html takie też można kupić które lepsze ?

Jutro zrobię foty jak wkład jest wyszczerbiony i gdzie trze o obudowę

Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale Cię rozumiem, jednak nie widzę powodów by sobie sprawę komplikować, przez kombinacje nad dodatkowym przyciskiem i oddzielnym obwodem, skoro fabrycznie jest to wykonane poprawnie i z zabezpieczeniem.

Nie jest to bezsens bo lusterka rozgrzewają się o wieeeeeele wolniej od szyby. Szyba już dawno jest odparowana, a lusterka dopiero coś tam zaczynają łapać.

Ja mam osobny włącznik i np. w zimie mam włączone praktycznie cały czas. Zasilanie włącznika oczywiście po stacyjce, więc nie źre kiedy nie potrzebuje.

 

czy też zakup podwójnego, do ogrzewania szyby przedniej.

Z włącznikiem przedniej szyby jest jeszcze 1 problem. Jest on chwilowy i trzeba zrobić jakiś układ załączający (czasówka czy coś innego to już inwencja montującego) oraz sam przycisk też nie tak prosto jest dostać (pomijam tutaj ASO).

 

Co do wkładów to gotowe szkła (zamienniki) mają gorszą matę grzejną niż te kupowane osobno, mniejszą rozmiarowo, wydajnościowo i jakościowo (gotowe zamienniki nie wytrzymały tego co oryginalny wkład i ten doprawiony wkładem z allegro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo mogę się zgodzić, że gotowe wkłady lusterek są gorsze (pod względem ogrzewania). W poprzednim samochodzie dorabiałem podgrzewanie i naklejałem maty kupione osobno (chyba GB-10s), niedawno w Megane założyłem podgrzewane "gotowce" i nie zauważyłem, żeby grzały słabiej od tamtych. Wielkość elementu grzejnego też wydaje się być ok - nie widać, żeby najpierw rozgrzewał się środek, a obwód później. Trwałości jeszcze ocenić nie mogę, ale zauważyłem, że są dwa rodzaje podgrzewania w gotowych wkładach (zamiennikach) - jedne mają szerokie ścieżki (jak maty grzewcze), a inne maja zatopiony w piance cieniutki drucik. Podejrzewam, że te z drucikiem są mniej trwałe.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sceniolu starszym także już dobrych kilka lat mam zamienniki, grzeją lepiej jak fabryczne które tam były. Dopiero po wymianie okazało się, że te co były fabryczne, są sprawne. Grzały tylko tak sobie. Są zachomikowane jako rezerwa.

Wszystko podłączone jak fabryka wypuściła, zamienniki nie przegrzewają się, choć są na jednym obwodzie z tylną szybą. Wysychają w miarę szybko. Czasami nawet szybciej jak szyba. Mało kiedy się przytrafiło, by to czasówka układ wyłączyła. Nawet w zimie, kiedy są oblodzone albo zasypane śniegiem, szybko są czyste i suche. Warunek- zdrapać z nich lód albo zmieść śnieg. Wystarczy to zrobić po ich włączeniu, (przedtem zapalić silnik by się rozgrzewał) a przed odśnieżaniem karoserii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sceniolu starszym także już dobrych kilka lat mam zamienniki, grzeją lepiej jak fabryczne które tam były.

Może znowu kwestia zamiennika.

Ja brałem takie (jedyne jakie wtedy dało się kupić) i za dobre nie były.

Teraz widzę, że pojawiły się inne, z większymi matami i one mają szansę grzać lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!