Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[How-to] Montujemy podgrzewacze lusterek zewnętrznych


Rekomendowane odpowiedzi

Pasek, na zdjęciu w poprzednim moim poście, masz zaznaczone zatrzaski od tej pokrywki (zielone strzałki). Musiałbyś je odhaczyć. Ale zauważ też, ze mają zabezpieczenie przed przypadkowym odpięciem i praktycznie nie da się tego odpiąć z założonym wkładem.

Faktycznie teraz zauważyłem :D . Mogę sprawdzić czy jest przejście na tych pinach w lusterku bo boje się zniszczyć wkładu lustra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wchodzą przewody ogrzewania do lusterka, odepnij wtyczkę, ustaw miernik na test diod i sprawdź przejście. Jak test wypadnie pozytywnie, to maty w lustrze są sprawne. Jeżeli wypadnie negatywnie, albo nie ma w środku mat, albo są odpięte, albo coś jest nie tak z przewodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane I ph2, przewody z wtyczkami miałem doprowadzone już do obudowy lusterek. Kupiłem tylko wkłady z fabrycznym podgrzewaniem (asferyczne, kierowcy z dodatkowym polem) za trzydzieści-kilka zł sztuka.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że były 2 rodzaje wiązek wychodzących z kabiny do drzwi: bogata (jak na wyposażeniu miała być elektryka drzwi) oraz budżetowa (jak nie miało być tej elektryki). Wychodziło by na to, że jeżeli mamy elektryczne szyby, to do kostki wychodzącej do drzwi, są już podciągnięte wszystkie przewody (włącznie z elektryczną regulacją lusterek i sterowanie szybami tylnymi). W drzwiach chyba jest podobnie. Jak mamy elektryczne lusterka, to najprawdopodobniej mamy już podciągnięte do kostki lusterka przewody od jego ogrzewania.

To są jednak moje domniemania i wcale nie muszą być zgodne ze stanem faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien , nie rozumiemy się

Doskonale Cię rozumiem, jednak nie widzę powodów by sobie sprawę komplikować, przez kombinacje nad dodatkowym przyciskiem i oddzielnym obwodem, skoro fabrycznie jest to wykonane poprawnie i z zabezpieczeniem. Nawet bez kombinacji z szukaniem miejsca na nowy wyłącznik, czy też zakup podwójnego, do ogrzewania szyby przedniej. Gra niewarta świeczki skoro można to łatwiej i bardziej poprawnie, bo z zabezpieczeniem wykonać.

Nie mam zamiaru jednak zabraniać, jeśli ktoś pragnie sobie problemy stwarzać.

Ja tylko wytykam bezsens takiego rozwiązania. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytykam bezsens takiego rozwiązania

Dla mnie może to nie jest bezsens, ale gra nie warta świeczki. Jednak ostatecznie taka możliwość istnieje.

pasek, to szkło jest gotowe do montażu, czyli ma przyklejoną ramkę z tyłu. Nie jest w aukcji nigdzie napisane, że jest to lusterko podgrzewane. Tak więc jak byś chciał je zrobić podgrzewane, musiałbyś ramkę odkleić i nakleić matę. Już lepiej dołożyć te parę PLN do podgrzewanego wkładu.

Ogólnie będzie pasować ten wkład, chyba że masz obudowę lusterka od innego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa lewa wgląda identycznie jak prawa z tym że wkład w lewej trze o obudowę, może maty poprzednik wklejał i krzywo skleił, znalazłem druga aukcję http://moto.allegro.pl/renault-megane-i-wklad-szklo-lusterka-95-02-i2441775891.html te są sferyczne czy to sporo różnica od płaskich lub asferycznych http://moto.allegro.pl/renault-megane-scenic-i-wklad-szklo-lusterka-95-03-i2458414806.html takie też można kupić które lepsze ?

Jutro zrobię foty jak wkład jest wyszczerbiony i gdzie trze o obudowę

Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale Cię rozumiem, jednak nie widzę powodów by sobie sprawę komplikować, przez kombinacje nad dodatkowym przyciskiem i oddzielnym obwodem, skoro fabrycznie jest to wykonane poprawnie i z zabezpieczeniem.

Nie jest to bezsens bo lusterka rozgrzewają się o wieeeeeele wolniej od szyby. Szyba już dawno jest odparowana, a lusterka dopiero coś tam zaczynają łapać.

Ja mam osobny włącznik i np. w zimie mam włączone praktycznie cały czas. Zasilanie włącznika oczywiście po stacyjce, więc nie źre kiedy nie potrzebuje.

 

czy też zakup podwójnego, do ogrzewania szyby przedniej.

Z włącznikiem przedniej szyby jest jeszcze 1 problem. Jest on chwilowy i trzeba zrobić jakiś układ załączający (czasówka czy coś innego to już inwencja montującego) oraz sam przycisk też nie tak prosto jest dostać (pomijam tutaj ASO).

 

Co do wkładów to gotowe szkła (zamienniki) mają gorszą matę grzejną niż te kupowane osobno, mniejszą rozmiarowo, wydajnościowo i jakościowo (gotowe zamienniki nie wytrzymały tego co oryginalny wkład i ten doprawiony wkładem z allegro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo mogę się zgodzić, że gotowe wkłady lusterek są gorsze (pod względem ogrzewania). W poprzednim samochodzie dorabiałem podgrzewanie i naklejałem maty kupione osobno (chyba GB-10s), niedawno w Megane założyłem podgrzewane "gotowce" i nie zauważyłem, żeby grzały słabiej od tamtych. Wielkość elementu grzejnego też wydaje się być ok - nie widać, żeby najpierw rozgrzewał się środek, a obwód później. Trwałości jeszcze ocenić nie mogę, ale zauważyłem, że są dwa rodzaje podgrzewania w gotowych wkładach (zamiennikach) - jedne mają szerokie ścieżki (jak maty grzewcze), a inne maja zatopiony w piance cieniutki drucik. Podejrzewam, że te z drucikiem są mniej trwałe.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sceniolu starszym także już dobrych kilka lat mam zamienniki, grzeją lepiej jak fabryczne które tam były. Dopiero po wymianie okazało się, że te co były fabryczne, są sprawne. Grzały tylko tak sobie. Są zachomikowane jako rezerwa.

Wszystko podłączone jak fabryka wypuściła, zamienniki nie przegrzewają się, choć są na jednym obwodzie z tylną szybą. Wysychają w miarę szybko. Czasami nawet szybciej jak szyba. Mało kiedy się przytrafiło, by to czasówka układ wyłączyła. Nawet w zimie, kiedy są oblodzone albo zasypane śniegiem, szybko są czyste i suche. Warunek- zdrapać z nich lód albo zmieść śnieg. Wystarczy to zrobić po ich włączeniu, (przedtem zapalić silnik by się rozgrzewał) a przed odśnieżaniem karoserii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sceniolu starszym także już dobrych kilka lat mam zamienniki, grzeją lepiej jak fabryczne które tam były.

Może znowu kwestia zamiennika.

Ja brałem takie (jedyne jakie wtedy dało się kupić) i za dobre nie były.

Teraz widzę, że pojawiły się inne, z większymi matami i one mają szansę grzać lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!